دانشگاه های بلژیک

 

 

بدون شک ادامه تحصیل در دانشگاه های بلژیک بسیار مورد توجه  دانشجویان بین المللی است. سیستم آموزشی به روز و متد های جدیدِ این کشور هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان را به خود جلب می کند. کالج های بلژیک شامل دانشکده ی معماری( به زبان فرانسوی)، کالج های هنری، آکادمی نظامی سلطنتی و دانشکده ی جامع فرانسوی هستند. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید تا اطلاعات مفید و کاربردی از برترین دانشگاه های بلژیک به دست آورید.

 

 

در دانشگاه های بلژیک چه زبان هایی تدریس می شود؟

 

به طور کلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بلژیک، زبان فنلاندی (انواع هلندی) و فرانسوی تدریس می شود. هر چند که برخی دانشگاه های بلژیک به زبان آلمانی هم تدریس می کنند اما زبان رسمی تدریس فرانسوی و هلندی است.

برای اطلاع از شرایط ویزای دانشجویی بلژیک کلیک نمایید.

 

 

 

تحصیلات تکمیلی در بلژیک چند سال طول می کشد؟!

 

در بلژیک هم همانند بسیاری از کشور های اروپایی، دوره ی لیسانس سه ساله است. برای گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد هم حدودا یک تا دو سال زمان نیاز دارید‌. ارائه مدرک کارشناسی و فوق لیسانس توسط کالج و دانشگاه ها انجام می شود. این درحالی است که برای اخذ دکتری صرفا باید به دانشگاه ها مراجعه کنید. اگر در زمینه ی ادامه تحصیل در بلژیک به راهنمایی های بیشتر نیاز دارید، مشاورین مجموعه ی استادی پلن می توانند بهترین و حرفه ای ترین راهنمایان شما باشند.

برای اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در بلژیک کلیک نمایید.

 

پنج دانشگاه برتر بلژیک

 

در این مقاله به پنج دانشگاه برتر بلژیک از لحاظ رتبه بندی جهانی و سطح علمی پرداخته می شود.

 

۱. دانشگاه کاتولیک لِوُون

قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه بلژیک، کاتولیک لِوُون نام دارد. این دانشگاه در سال ۱۴۲۵ تاسیس شده است. در سال ۲۰۱۵ تعداد دانشجویان این موسسه حدودا ۵۷۳۰۰ نفر بوده که این مرکز را به بزرگترین مرکز آموزش عالی بلژیک تبدیل کرده است.

 

 

۲. دانشگاه گِنت

 

این مرکز آموزشی به عنوان اولین دانشگاه هلندی زبان در بلژیک شناخته می شود‌. در سال ۱۸۱۷ ساخته شده و در رشته های علوم زیستی و دام پزشکی جزء‌ ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان شناخته می شود. این مرکز ۴۱۰۰۰ دانشجو و ۱۱ دانشکده دارد.

 

 

۳. دانشگاه UCL (Universite Catholique de Louvuain)

این دانشگاه بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان در بلژیک می باشد. دارای پردیس های مختلفی در شهر های بروکسل، شارلو، مونس و تورنای می باشد. در حال حاضر رتبه ی ۱۵۳ جهانی را دارد و در رشته های الهیات و مطالعات دینی بسیار زبانزد و مشهور است.

 

 

۴. دانشگاه VUB (verije Universiteit Brussel)

این مرکز آموزشی در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده و با داشتن رتبه ی ۱۸۲ در سطح جهانی، در شمار برترین دانشگاه های بلژیک است. اگر شما هم جزء آن دسته دانشجویانی هستید که اهل تحقیق و پژوهش اند، ادامه تحصیل در این دانشگاه شدیدا به شما توصیه می شود. تیم های تحقیقاتی این مرکز بسیار حرفه ای و ممتاز هستند.

 

 

۵. دانشگاه ULB (Universite Libre de Bruxelles)

این موسسه نیز با رتبه ی ۲۰۵ جهانی، جزء نام آور ترین دانشگاه های بلژیک است. حدودا یک سوم دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه خارجی هستند. این مرکز در زمینه های تحقیقاتی بسیار معروف و معتبر است. از دستاورد های این مرکز نیز می توان به دریافت سه جایزه ی نوبل، یک مدال فیلدز، سه جایزه ی گُرگ و دو جایزه ی ماری کوری اشاره کرد.

 

 

 

برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در خصوص تحصیل در کشور بلژیک  می توانید با تیم حرفه ایِ مشاورانِ مجموعه ی استادی پلن تماس بگیرید.

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *