همانطور که مشخص است راه های گوناگونی برای اخذ تابعیت و اقامت کشور هلند وجود دارد. این راه ها عبارتند از :کار، تحصیل، ازدواج، تولد، پناهندگی، توریستی و سرمایه گذاری و کار آفرینی. اخذ تابعیت و اقامت کشور هلند از طریق تولد یکی از مهمترین و پرکاربردترین راه های اخذ اقامت و تابعیت برای مهاجران است. اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد در کشور هلند نظیر دیگر کشورها دارای شرایط و قوانین خاص خود است.در این مقاله ما قصد داریم تا شما را با مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند و شرایط آن توضیح دهیم.

 

شرایط مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند

تابعیت، رابطه فرد با حکومت آن کشور را نشان می دهد. در واقع تابعیت رابطه حقوقی، معنوی و سیاسی فرد با دولت و حکومت آن کشور است. برای بدست آوردن تابعیت کشور هلند ابتدا باید اقامت کشور هلند را بگیرد. تابعیت اشخاص در هر کشوری متفاوت است و به دو نوع تقسیم میشود:

۱-اصل خون

۲ – اصل خاک

بر این اساس اگر سیستم یک کشور بر اساس سیستم خاک باشد به صورت فرعی، سیستم خون را میپذیرد و اگر سیستم تابعیت بر اساس سیستم خون بنا شده باشد به طور فرع اصل خاک را هم قبول میکند. این قوانین برای آن است که فرد در هر کشوری دچار بی تابعیتی نشود.

راه های مختلفی برای اخذ تابعیت هلندی وجود دارد. اگر در هنگام تولد یکی از والدین شما هلندی باشد، به طور خودکار یک ملیت هلندی می شوید. یا اگر پدری توسط یک تبعه هلندی تایید شده باشد. یا از طریق روش اختیار یا تابعیت. اتباع خارجی در صورتی می توانند برای تابعیت هلندی درخواست دهند که حداقل پنج سال به طور قانونی در هلند زندگی کرده باشند. به عبارت دیگر مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند میسر است.

حقوق اتباع هلندی

تولد فرزند در هلند

در هلند همه حقوق اساسی در قانون اساسی آمده است. هلندی بودن به این معنی است که می توانید آزادانه وارد هلند شوید. حقوق دیگری که فقط برای اتباع هلندی اعمال می شود، حق رای و نامزدی در انتخابات پارلمانی و حق پیوستن به نیروهای مسلح است. افراد دارای ملیت هلندی نیز می توانند برای پاسپورت هلندی درخواست دهند و آزادانه در اتحادیه اروپا سفر کنند.

قوانین تولد در کشور هلند

سیستمی که در کشور هلند برای تعیین تابعییت پذیرفته شده سیستم خون است این به معنی آن است که اگر فرزند در کشور هلند به دنیا بیاید برای اینکه تابعیت کشور هلند را داشته باشد این اصل صرفا کفایت نمی کند و باید پدر یا مادر او هم تبعه کشور هلند باشند (از طریق خون) تا او هم هلندی محسوب شود یا اینکه اگر پدر یا مادر هلندی نداشته باشد، باید یا با یک تبعه هلندی ازدواج کند و یا ویزای اقامت در کشور هلند را اخذ بنماید .

اخذ تابعیت در کشور هلند به دو شکل انجام میشود :

• از طریق طبیعی(خودکار )
• از طریق تقاضا
• از طریق تابعیت موضاعف

شرایط لازم اخذ تابعیت کشور هلند از طریق تقاضا:

۱ – عدم داشتن سابقه محکومیت در مدت چهار سال از تقاضای اخذ تابعیت

۲- دارای اجازه اقامت دائم در کشور هلند باشند.

۳ – اگر شخصی بی تابعیت باشد و به مدت ۳ سال در خاک کشور هلند زندگی کرده باشد.

۴ – شخصی که زیر ۱۸ سال باشد و به مدت ۳ سال تحت قیمومیت و سرپرستی یک خانواده هلندی باشد.

۵ –اگر فردی با یک تبعه ی هلندی ازدواج کند و مدت ۳ سال از ازدواج آنها گذشته باشد و به مدت ۱۵ سال هم در کشور هلند اقامت داشته باشد.

۶ – به مدت ۵ سال در کشورهای هلند، آروبا، سن مارتین اقامت داشته باشد.

تابعیت مضاعف  جهت مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند

مهاجرت به هلند از طریق فرزند تولد

در قوانین تابعیت کشور هلند، تابعیت مضاعف به رسمیت پذیرفته نشده است، ولی در بعضی از موارد ممکن است تابعیت مضاعف برای یک تبعه هلندی بوجود آید که شامل:

افرادی که در زمان تولد خود تابعیت دیگری نیز به آن ها اعطا شود به عنوان مثال فردی که در آمریکا از پدر و مادر تبعه هلندی متولد شده باشند، به خاطر تولد در خاک کشور آمریکا دارای تابعیت آمریکایی می شود و بر اساس اصل خون هم دارای تابعیت هلندی می گردد.
اشخاصی که از طریق روش انتخابی جزوتبعه کشور هلند محسوب شوند.
تبعه خارجی که با تبعه هلندی ازدواج کند و به خاطر این ازدواج، تابعیت کشور هلند را بدست آورده باشد.

شرایط لازم برای تابعیت و مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند

برخی از شرایط خاص برای همه متقاضیان اخذ اقامت و تابعیت کشور هلند از طریق تولد یکسان است و علاوه بر آن، شخص و فرزندش باید شرایط زیر را داشته باشند:

• فرزند در هلند متولد شده باشد.
• فرزند جزئی از خانواده شخصی والدش باشد.
• از زمان تولد فرزند، شما و فرزندتان عمدتاً در کشور هلند اقامت داشته باشید.
• از زمان تولد فرزند، شما برای اخذ اقامت و تابعیت هلند از طریق تولد باید یک مجوز اقامت معتبر داشته باشید یا پس از تولد فرزندتان شهروند کشور هلند شده باشید.
• اعلام کنید که شما حامی فرزندتان هستید.

شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت هلند از طریق فرزند خواندگی

در هلند، برای اخذ تابعیت و اقامت از طریق به فرزندی پذیرفتن و سرپرستی فرزند نیز امکان پذیر است . که در زیر به برخی از شرایط لازمه آن پرداختیم. لازم به ذکر است که افراد میتوانند برای اقدام جهت درخواست خود از شهرداری محل سکونت خود در هلند اقدام نمایند.

شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق فرزند خواندگی:

• یکی از والدین (پدر یا مادر) باید شهروند کشور هلند باشد.
• اخذ تایید مقامات هلندی برای مجوز فرزندخواندگی
• متقاضی باید به زبان هلندی و خواندن و نوشتن و درک مطلب ، تسلط داشته باشد
• در ۵ سال اخیر دچار جرم و سو سابقه کیفری نشده باشد
• ارائه گواهی ازدواج والدین اجباری است.
• ارائه مجوز و اجازه اقامت معتبر
• ارائه پاسپورت معتبر
• داشتن حداقل ۵ سال اقامت متوالی در هلند با مجوز اقامت معتبر

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط مهاجرت به کشور هلند از طریق تولد فرزند را تضویح دادیم. همانطور که دکر شد هلند از جمله کشور های مهم و بزرگ اروپا است که شرایط خاصی را برای مهاجر پذیران ایجاد کرده است. برای اطلاع بیشتر از این شرایط می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *