هزینه تحصیل و زندگی در سوئد

 

 

آیا قصد ادامه تحصیل در کشور زیبای سوئد را دارید؟ اگر می خواهید یکی از دانشجویان دانشگاه های سوئد باشید، ابتدا باید درباره هزینه تحصیل و زندگی در سوئد بیشتر بدانید. تعداد دانشجویان بین المللی که در دانشگاه ها و کالج های سوئد ثبت نام می کنند، روز به روز بیشتر می شود. جالب تر از آن، بیشتر از نصف این افراد پذیرفته می شوند. پس برای به دست آوردن این موقعیت عالی با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

 

 

شهریه دانشگاه های سوئد برای دانشجویان غیر اروپایی (سال ۲۰۲۱)

 

 

وقتی هزینه تحصیل و زندگی در سوئد را بررسی می کنیم، اول از همه باید به شهریه های دانشگاه های سوئد بپردازیم. بسته به رشته و دانشگاه مورد علاقه شما در سوئد، باید شهریه ای حدود ۷,۵۰۰ تا ۲۵,۵۰۰ یورو در سال پرداخت کنید. شهریه رشته های مدیرت بازرگانی (Business)  و معماری بیشتر از سایر رشته ها در این کشور می باشد. برای اخذ پذیرش از یک موسسه آموزش عالی در سوئد، باید هزینه ای در حدود ۹۰ یورو نیز بپردازید. این مبلغ بسته به دانشگاه و مرکزی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، متفاوت است.

 

برای مشاهده انواع بورسیه تحصیلی در سوئد کلیک نمایید.

 

 

 

 متوسط هزینه های زندگی دانشجویان در سوئد

 

برای این که بیگدار به آب نزنید و مهاجرت موفقی داشته باشید، باید از متوسط هزینه های زندگی دانشجویان در سوئد اطلاعات به روزی به دست بیاورید. ما کار شما را آسان کردیم! برای زندگی به عنوان یک دانشجوی بین المللی در این کشور، در ماه حدودا ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو نیاز دارید. در قسمت زیر هزینه تحصیل و زندگی در سوئد به تفکیک شهرهای دانشجویی این کشور را برای شما آورده ایم.

 

 

 

شهریه دانشگاه های سوئد
شهریه دانشگاه های سوئد

 

 

 

 

متوسط هزینه زندگی در شهرهای دانشجویی سوئد

 

گوتنبرگ و استکهلم: حدود ۱۲۵۰ یورو در ماه

لیشوپینگ و لوند: حدود ۸۵۰ یورو در ماه

اوپسالا: بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه

 

 

 

 

 هزینه های اجاره خانه در سوئد

 

نمی شود هزینه تحصیل و زندگی در سوئد را به عنوان یک دانشجو مورد بررسی قرار دهیم، اما از اجاره خانه و اجاره اتاق چیزی نگفت!

 

 

 

 

 

 

خوابگاه ها و اقامت های دانشجویی در سوئد

 

 

بهترین انتخاب برای شما خوابگاه های دانشجویی و اقامتگاه هایی است که در دانشگاه شما وجود دارد. برای پیدا کردن آن ها باید از موسسه آموزش عالی سوئدی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، پرس و جو کنید. برای این که از دانشگاه های سوئد و شرایط تحصیل در آن ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با مشاوران موسسه استادی پلن تماس حاصل بفرمایید. زندگی در خوابگاه، به شما این امکان را می دهد که با افراد مختلف از اقسا نقاط دنیا آشنا شوید. با فرهنگ های متفاوت روبه شوید. و از بین دانشجویان دوستان بسیار خوبی برای خود انتخاب کنید. هزینه اجاره خوابگاه حدودا بین ۲۴۰ تا ۶۲۰ یورو در ماه است.

 

 

 

اجاره آپارتمان های دانشجویی در سوئد

 

اگر برای زندگی، آپارتمانی را به تنهایی اجاره کنید، هزینه تحصیل و زندگی در سوئد برای شما بالا می رود. ولی اگر با چند دانشجوی دیگر در یک خانه یا آپارتمان همخانه شوید، می توانید به راحتی از پس مخارج بربیایید. برای اجاره خانه این گونه منازل، بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه باید درنظر داشته باشید. بهترین راه برای جلوگیری از احساس دلتنگی و تنهایی زندگی در این منازل است. به خصوص اگر به تازگی وطن را ترک کرده باشید! برای مطالعه شرایط خوابگاه دانشجویی در سوئد کلیک نمایید.

 

برای مطالعه شرایط اجاره خانه و خوابگاه در سوئد کلیک نمایید. 

 

 

 

هزینه های غذا و مواد غذایی در سوئد

 

قیمت های غذا در سوئد چقدر است؟ حدودا باید ۲۰۰ یورو برای غذا و مواد غذایی در ماه در نظر بگیرید. این مبلغ البته به عادتهای غذایی شما، این که اهل آشپزی باشید یا خیر بستگی دارد. اگر مواد غذایی را از سوپرمارکت های ارزان قیمت مانند Lidl ، Willy’s یا فروشگاه های حومه شهر خریداری کنید، می توانید هزینه تحصیل و زندگی در سوئد را برای خود کاهش دهید. غذا خوردن در یک رستوران سوئدی حدود ۸ تا ۱۰ یورو آب می خورد! یک وعده غذایی سه قسمته کامل  برای دو نفر، در یک رستوران متوسط سوئدی، حدود ۴۵ تا ۶۵ یورو هزینه دارد.

 

 

هزینه های حمل و نقل عمومی و رفت و آمد در شهرهای سوئد

 

 

در سوئد، استفاده از حمل و نقل عمومی در بین دانشجویان بسیار رایج است. حدود ۴۰٪ دانشجویان از این وسایل عمومی برای رسیدن به دانشگاه و سایر مکانهای شهر استفاده می کنند. کرایه حمل و نقل عمومی برای دانشجویان حدود ۴۰ تا ۵۵ یورو در ماه است. همچنین می توانید برای رفت و آمدتان  دوچرخه را انتخاب کنید. حدود ۱۱۰ یورو در ماه برای اجاره آن بپردازید. حدود ۲۷٪ دانشجویان در سوئد از دوچرخه برای آمد و شد در شهر استفاده می کنند.

 

 

 

سایر هزینه های دانشجویان در سوئد

 

کتاب  و سایر لوازم مورد نیاز درس خواندن: ۸۰ یورو در ماه

فعالیتهای اجتماعی و سرگرمی: ۷۰ – ۱۰۰ یورو در ماه

بیمه درمانی: نرخ ها از ۳۰ یورو در ماه شروع می شود.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر از هزینه تحصیل و زندگی در سوئد، شرایط درس خواندن در دانشگاه های این کشور و… با مشاوران حرفه ای استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *