کمک هزینه های تحصیلی در ایتالیا

 

دولت ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا به شهروندان خارجی و همچنین شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور (IRE) بورس تحصیلی اعطا می کند. بورسیه ها برای دوره های زیر ارائه می شود: در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط کمک هزینه های تحصیلی در ایتالیا آشنا کنیم.

 

 

 

بورس های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی

دوره کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale 2  درجه سیکلو) ، دوره های آموزش عالی هنر ، موسیقی و رقصAFAM) )، مدرک دکتری ، تحقیقات تحت نظارت آکادمیک (Progetti  در تعلیم) و دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی. این بورسیه های تحصیلی شامل شهریه ، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهیانه هستند. درخواست بورسیه فقط به صورت های سه ، شش و یا نه ماهه امکان پذیر است.

به کمک برنامه “استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید” ، با حمایت وزارت امور خارجه ایتالیا و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا ، دانشجویانی از جمهوری آذربایجان ، کلمبیا ، مصر ، اتیوپی ، هند ، اندونزی ، ایران ، قزاقستان ، مکزیک ، ترکیه ، تونس و ویتنام این فرصت را پیدا می کنند که مهارت های خود را توسعه داده و از طریق طیف وسیعی از دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ، در زمینه های مهندسی ، فن آوری های پیشرفته ، معماری ، طراحی ، اقتصاد ، و مدیریت در دانشگاه های معتبر ایتالیا توسعه پیدا کنند. هر ساله به بهترین دانشجویان بورسیه اعطا می شو. این بورسیه ه با حمایت شرکاء و حامیان اصلی دانشگاه تامین می شود.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی ، ممکن است تمام یا قسمتی از هزینه های تحصیلات شما در ایتالیا از طریق بورس های تحصیلی  تأمین شود. دولت ایتالیا و دانشگاه های ایتالیا هر ساله برای تحصیل در ایتالیا بورس های تحصیلی گسترده ای را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. حتی مدرسه هایی وجود دارند که بورس و کمک هزینه به دانشجویان پیشنهاد می دهند. تعداد قابل توجهی از بورسیه های Erasmus  نیز وجود دارد. در کنار این بورسیه های تحصیلی اغلب اقامتگاه ها و بلیط های وعده غذایی رایگان برای دانشجویان بین الملل در نظر گرفته می شود.

 

 

اگر علاقه مند به بورسیه تحصیلی ایتالیا هستید لازم است که شش مرحله ی زیر را بگذرانید:

  • بررسی کنید که آیا کشور شما برای هرگونه برنامه بورسیه تحصیلی ایتالیا واجد شرایط است یا خیر.
  • مدرسه و یا دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید
  • بررسی کنید که آیا دوره تحصیلی انتخابی شما برای دریافت بورسیه تحصیلی واجد شرایط است یا خیر.
  • درخواست پذیرش را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید.
  • برخی از برنامه های تحصیلی خود به عنوان برنامه های بورسیه تحصیلی نیز در نظر گرفته می شوند. اگر اینطور نیست، درخواست بورسیه کنید.
  • منتظر پذیرش و نتیجه نهایی باشید.

 

 

دانشگاه های برتر ارائه دهنده بورس تحصیلی در ایتالیا

 

کشور ایتالیا به این امید که پیشرفت مهارت ها و توانایی های دانشجویان منجر به تبدیل شدن آنها به رهبران تجاری آینده شود؛ بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان محصل یا داوطلب تحصیل در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد ارائه می دهد:

  1. بورسیه های تحصیلی دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی
  2. بورسیه های EDISU Piemonte
  3. کمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللی.

۴- بورسیه های بین المللی دانشگاه پاویا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه.

۵- بورسیه های دانشگاه پادووا برای کلیه دوره ها

  1. بورس تحصیلی اراسموس
  2. بورس تحصیلی Politecnico di torino برای دانشجویان بین المللی.
  3. بورس تحصیلی دانشگاه بوکونی برای دانشجویان بین المللی

 

 

 

دانشگاه های برتر ارائه دهنده بورس تحصیلی در ایتالیا

  1. دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino)

     

دانشگاه پلی تکنیک تورین  بورس های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی برای شرکت در رشته های دانشگاهی در زمینه های خاصی مانند مهندسی و معماری ارائه می دهد.

  1. Universita Cattolica

بورسیه تحصیلی بین المللی UCSC یک شهریه سالانه است که توسط Università Cattolica به منظور افزایش دسترسی دانشجویان بین المللی به امکانات و تسهیلات تحصیلی است. این بورسیه ی تحصیلی یک تخفیف ۳۰ درصدی از کل هزینه ها را شامل می شود.

  1. دانشگاه پادووا

دانشگاه پادووا بودجه ی مشخصی  را برای تأمین هزینه های تحصیلی دانشجویان کم درآمد ایتالیایی و بین المللی ، که سابقه تحصیلی خوبی دارند و به دنبال کسب مدرک دانشگاهی هستند ، در نظر گرفته است.  بورس تحصیلی شامل مقداری پول نقد، محل اقامت و وعده های غذایی در غذاخوری های دانشگاه است.

۴- دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا سالانه کمک مالی به دانشجویان بین المللی از ملیت های مختلف که مایل به تحصیل در دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دوره های کوتاه مدت در دانشگاه بولونیا هستند ، اهدا می کند. هر کمک هزینه تحصیلی برای یک سال تحصیلی اهدا می شود و درمجموع ۱۱،۰۵۹ یورو و شهریه کامل است.

۵- دانشگاه بوکونی

دانشگاه بوکونی هر ساله بورسیه های مبتنی بر شایستگی را به دانشجویانی از ملیت های مختلف که در دوره های کارشناسی یا برنامه کارشناسی ارشد علوم دانشگاه بوکونی ثبت نام می کنند ، اهدا می کند. بورسیه این دوره شامل نصف شهریه یا شهریه کامل است که به ارزش ۱۲۰۰۰ یورو در سال برای مدرک لیسانس و حداکثر ۱۳،۰۰۰ یورو در سال برای مدرک کارشناسی ارشد علوم است.

  1. دانشگاه لوئیس

     

دانشگاه لوئیس بر اساس ارزیابی کلی برنامه های کاربردی ، به دانشجویان لیسانس با استعداد و دانشجویان کارشناسی بورسیه اعطا می کند. بورسیه ها پس از پذیرش و بررسی کاندید ها توسط هیئت پذیرش ارائه می شوند.

  1. بورسیه های EDISU Piemonte

برخی از دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا در دوره کارشناسی تمام وقت ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی ارشد یا دوره های دکترا که در یکی از دانشگاه های پیمونت ثبت نام کرده اند (یعنی Politecnico تورینو ، دانشگاه تورینو ، دانشگاه پیمونت شرقی) در صورت تایید صلاحیت و شایستگی و الزامات اقتصادی می تواند برای دریافت بورسیه های EDISU اقدام کند. دانشجویان ثبت نام شده در دوره کارشناسی می توانند در صورت تایید پذیرش در مقطع لیسانس اقدام کنند. مبلغ بورس تحصیلی بسته به بسیاری از شرایط متفاوت است. همچنین خدمات اسکان می تواند به دانشجویان غیر مقیم ایتالیا نیز اعطا شود.

  1. بورسیه های دکتری Scuola Normale Superiore

Scuola Normale Superiore در حال ارائه ۷۸ بورسیه دکتری کاملاً تأمین شده به شهروندان ایتالیایی و دانشجویان خارج از ایتالیا است. کلیه دانشجویان پذیرفته شده در برنامه دکترا از کمک مالی کامل شامل شهریه ، هزینه و بورس هزینه زندگی برخوردار می شوند.

 

  1. بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی Politecnico de Milano برای دانشجویان بین المللی

     

هر سال ، Politecnico di Milano تعدادی از بورس های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به با استعدادترین نامزدهای بین المللی پذیرفته شده در یک برنامه Master Science ارائه می دهد. دانشجویان دریافت کننده بورس تحصیلی فقط باید مبلغ ۲۰۰ دلار از هزینه اداری را بپردازند. بورسیه های تحصیلی از ۵۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ یورو در سال نیز به علاوه ی چشم پوشی از شهریه، به دانشجویان تعلق می گیرد.

هزینه زندگی در ایتالیا

 

هزینه زندگی در ایتالیا تا حد زیادی به سبک زندگی و موقعیت مکانی فرد بستگی دارد. هزینه زندگی در شهرهای بزرگ با زندگی در شهرهای کوچک کاملاً متفاوت است. هزینه مسکن در شهر بالاتر است اما کیفیت بالاتر زندگی ارزش این هزینه را دارد. به عنوان مثال ، در رم دانشجویان باید بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه هزینه کنند در حالی که برای سایر شهرهای ایتالیا مانند تورین ، پادووا ، پیزا یا بولونیا یک دانشجو بین ۵۵۰ یورو در ماه تا ۷۵۰ یورو در ماه هزینه می کند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *