بهترین شهر های بلژیک برای زندگی و کار

 

 

 

آیا تا به حال به زندگی در بلژیک فکر کرده اید؟ شهر های بلژیک برای زندگی و کار فوق العاده و بی نظیر هستند که بدون شک هر دانشجوی بین المللی را جذب خود می کنند! شبکه ی جاده ای بلژیک آنقدر گسترده و عالی طراحی شده که شما می توانید به راحتی به اقسا نقاط این کشور زیبا و جذاب سفر کنید! در این مقاله به ده شهر برتر بلژیک اشاره می شود.

 

 

 

 

تحصیل و زندگی در بروکسل
تحصیل و زندگی در بروکسل

 

 

 

۱. تحصیل و زندگی در بروکسل

 

پایتخت و مرکز اقتصادی بلژیک، بروکسل است‌. این شهر حدودا ۲/۵ میلیون جمعیت و ۱۹ منطقه ی شهرداری دارد و عنوان بزرگترین شهر بلژیک شناخته می شود. حدودا ۷۰ درصد جمعیت بروکسل را افراد خارجی تشکیل می دهند‌. از جاذبه های گردشگری و فرهنگی بروکسل می توان به Grand Place) Grote Markt) و La Monnaie اشاره کرد.

 

برای مطالعه کامل شرایط تحصیل در بلژیک کلیک نمایید. 

 

 

 

تحصیل و زندگی در آنتورپ
تحصیل و زندگی در آنتورپ

 

 

 

۲.تحصیل و زندگی در آنتورپ

 

 

آنتورپ، یک شهر با محیطی چند فرهنگی است. تعداد زیادی از خانواده های انگلیسی و آمریکایی در این کشور ساکن هستند. تمرکز آنتورپ بر مد و جهانگردی باعث شده که آنتورپ جزء پر طرفدار ترین شهر ها در بین ایرانیان باشد! همچنین امکانات دانشگاهی و فرصت های شغلی بسیار بی نظیری نیز در این شهر برای افراد و دانشجویان وجود دارد. بیشتر افراد بومی این شهر در خانه های ویلایی و باغ های خود در شمال آنتورپ ساکن هستند. بسیاری از مهاجران زندگی در آپارتمان های مرکز شهر را ترجیح می دهند‌.

 

برای اطلاع از هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک کلیک نمایید. 

 

 

 

تحصیل و زندگی در بروژ

 

 

 

۳. تحصیل و زندگی در بروژ

 

بروژ معروف به شمالِ ونیز، با خیابان های سنگفرش شده و ساختمان های با شکوه به سبک قرون وسطی، به یکی از جذاب ترین شهر های بلژیک تبدیل شده است. علاوه بر این سبک تاریخی، بلژیک یک محیط آرام و دل چسب برای زندگی به سبک مدرن نیز هست. محله های مارکت و شرقی بورگ از اصلی ترین محله های این شهر هستند. از جاذبه های اصلی شهر بروژ می توان به برج بفلری، تالار شهر و موزه های مختلف نام برد. همچنین رستوران ها، کافه ها و درشکه های اسب از دیگر جاذبه های معروف بروژ اند. مناطقی مثل sint-Andries، sint-Pieters، Sint-Jozef، Sint-Michiels چهار منطقه ی محبوب و خلوت و آرام در بروژ می باشند. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که می خواهید از شلوغی و هیاهوی شهر دور بمانید، می توانید این محله ها را برای زندگی انتخاب کنید.

 

برای مطالعه شرایط تحصیل رایگان در بلژیک کلیک نمایید. 

 

 

 

 

تحصیل و زندگی درگِنت (Gent)
تحصیل و زندگی درگِنت (Gent)

 

 

 

۴.تحصیل و زندگی درگِنت (Gent)

 

 

گنت که اغلب به عنوان زیبا ترین شهر بلژیک خوانده می شود، یکی از محبوب ترین شهر های این کشور است. دانشگاه گنت باعث شده که این شهر به یک مرکز تحقیق و توسعه نیز تبدیل شود و جوانان متخصص فراوانی از سراسر دنیا را به خود جذب کند‌. آپارتمان های بسیار دیدنی و رودخانه های زیبا نیز از جاذبه های این شهر هستند. محله های تمیز، رستوران ها و موزه های جذاب، خانه ها و باغ های قشنگ و مناطق ساکت و آرام همگی باعث شده اند تا دوچرخه سواری در گنت بسیار پرطرفدار باشد!

 

 

 

تحصیل و زندگی درریکسنسارت (Rixensart)
تحصیل و زندگی درریکسنسارت (Rixensart)

 

 

۵. تحصیل و زندگی درریکسنسارت (Rixensart)

 

 

این شهر، یک‌ منقطه ی فرانسوی زبان در کمربندی فنلاند است. فضای کنار دریاچه ی ریکسنسارت از جذابیت و زیبایی شگفت انگیزی برخوردار اند و امکانات ورزشی معرکه ای به شهروندان خود ارائه می دهد. هتل پنج ستاره ی این شهر نیز می تواند بهترین مکان برای تفریح و استراحت مسافران باشد. ریکسنسارت تا بروکسل تقریبا ۲۰ دقیقه فاصله دارد و این فاصله ی نزدیک، رفت و آمد تا پایتخت را برای شما بسیار راحت می کند.

 

برای مطالعه شرایط دانشگاه های بلژیک کلیک نمایید.

 

 

 

 

۶. تحصیل و زندگی درلوین لانوو

 

 

این شهر در ابتدا برای دانش آموزان ساخته شده بود. اکنون همه ی افراد با حرفه های گوناگون در این شهر پر رونق و پر زرق و برق زندگی می کنند. لوین لانوو پنج محله به نام های باراک، بییرو، برویرس، هوکایل و لاول دارد . می توان گفت در این شهر تقریبا همه امکاناتی برای شهروندان خود دارد از کافه و رستوران های مختلف گرفته تا موزه های زیبا. از آنجایی که تمرکز  شهر داری لوین لانوو بر حمایت و حفاظت از محیط زیست است، بسیاری از مناطق این شهر فاقد خودرو هستند. لوین لانوو در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی بروکسل واقع شده که این امر رفت و آمد به پایتخت را برایتان بسیار راحت می کند‌.

 

 

 

۷. تحصیل و زندگی درلیژ

 

 

شهر لیژ دارای ساختمان ها و آپارتمان هایی با معماری کم نظیر و زیبا است. از خیابان های پر تجمع لیژ می توان به Boulevards Frère-Orban، Piercot، Rue du Mont St-Martin، Rue du Jardin Botanique، Les Terrasses، اشاره کرد‌. منطقه ی نزدیک به رودخانه ی Meuse هم در حال تبدیل شدن به یک محله با ویژگی های بسیار مناسب برای گردشگران است. همچنین مرکز شهر نیز به داشتن جشنواره های محلی شهرت زیادی دارد. همچنین در این شهر محله هایی مثل سارت-تیلمان، کوئینت و آمبورگ قرار دارند که برای مهاجران گزینه های مناسبی هستند و از امکانات مطلوبی برخوردارند.

 

برای مطالعه شرایط ویزای دانشجویی بلژیک کلیک نمایید. 

 

 

 

 

 

۸.تحصیل و زندگی درتِروُرِن (Tervuren)

 

 

این‌ شهر از بلژیک، رسما هلندی زبان است ولی در خیابان های ترورن زبان های فرانسوی و انگلیسی هم شنیده می شوند. پارک بزرگ ترورن، موزه ی آفریقایی و مدرسه ی بریتانیاییِ آن که در قلب شهر واقع شده اند از اهمیت ویژه ای برخوردارند. از آنجایی که ثروتمندان بلژیک اکثرا در ترورن زندگی می کنند، این شهر خانه های گران قیمت و مناطق لاکچری زیادی دارد. خطوط مترو و اتوبوس رفت و آمد در این شهر را نیز بسیار آسان می کند.

برای مطالعه شرایط و شانس  تحصیل پزشکی در بلژیک کلیک نمایید. 

 

 

 

 

 

۹. تحصیل و زندگی درواتِرلو

 

 

واتر، یک شهر کوچک است که مردم آن اکثرا فرانسوی صحبت می کنند. در واترلو امکانات مناسبی برای مهاجران در دسترس است. مثلا برای رفع نیاز خود اصلا لازم نیست به شهر های دیگر رفت و آمد زیادی داشته باشید! این شهر از شش منطقه ی شهری تشکیل شده . مدارس بین المللی، مسکن های مناسب، فروشگاه ها و مراکز خرید فراوان، واترلو را برای مردم بلژیک  خاص و منحصر به فرد می کند. حدودا ۲۰ درصد جمعیت واترلو غیر بلژیکی هستند. این شهر در بین آمریکایی های و کشور های اسکاندیناوی محبوبیت زیادی دارد. بهترین شهر های بلژیک برای زندگی و کار

 

برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در رابطه با بهترین شهر های بلژیک برای زندگی و کار می توانید با کارشناسان مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل فرمائید.

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *