نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی یا آیلتس یک آزمون استاندارد جهانی برای تجزیه و تحلیل مهارت انگلیسی فرد  با توجه به غیر بومی بودن زبان مادری آنها ( زبانی غیر از انگلیسی ) است. نمره آیلتس برای تحصیل در انگلیس شرط لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور است. در این مقاله به بررسی حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در انگلیس می پردازیم.

 

مقیاس نمره امتحان باید به دقت درک شود. میانگین نمره باند بین ۱-۴ است و نمرات بین ۵-۶ متوسط و برای نمرات بین ۷-۹ خوب در نظر گرفته می شود.

 

لازم به ذکر است که ماماها و پرستارانی که به دنبال کار در انگلستان هستند باید حداقل نمره ۷.۰ را به عنوان نمره آیلتس خود داشته باشند. نمره ۶.۵ حداقل آستانه برای Writing و ۷.۰ حداقل شرط لازم برای بخش های Listening، Reading و Speaking است.

 

 

نمره آیلتس برای تحصیل در انگلیس :

 

حداقل زمان قبولی نمره آیلتس برای انگلستان تا دو سال بعد از  تاریخ اعلام نتیجه قابل پذیرش  خواهد بود. برای پذیرش در یک دانشگاه پیشرو در بریتانیا، دانشجویان باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند. آیلتس به داوطلبان کمک می کند تا ویزای تحصیلی در کشور انگلستان را دریافت کنند.

 

آزمون  آیلتس برای دریافت ویزای تحصیلی  در مراکز مجاز در بیش از ۱۰۰ مکان جهانی گرفته شود. این مراکز ملزم به رعایت رویه‌های خاص در خصوص انجام آزمون ، مطابق با مشخصات دولت بریتانیا هستند.

 

امتیاز نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس  در موسسات پیشرو

 

نمره آیلتس برای انگلستان از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به الزامات در بین دانشگاه‌های برتر می‌اندازیم.

 

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس  در دانشگاه آکسفورد

 

دانشگاه آکسفورد یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است و یک موسسه آموزشی برتر در سراسر جهان است. طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS رتبه ۴ را به دست آورده است. این دانشگاه به دلیل برنامه های تحقیقاتی، فضای آموزشی، استعدادها و بهترین دانشکده ها شهرت زیادی به دست آورده است. حداقل قطع آیلتس برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آکسفورد به ترتیب ۷.۰ و ۷.۵ است.

 

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس در دانشگاه کمبریج

 

دانشگاه کمبریج بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS به رتبه ششم جهانی دست یافته است. این یکی از دانشگاه های پیشرو در سراسر جهان است که برنامه های کارشناسی را در زمینه های مختلف مانند مهندسی، علوم اجتماعی و هنر و علوم انسانی ارائه می دهد. همچنین ارتباط نزدیکی با ایجاد ارتباط  تجاری و فناوری Silicon Fen دارد. این دانشگاه دارای فارغ التحصیلان مشهور است و بهترین استعدادها را در زمینه های مختلف جذب می‌کند . ۶.۵ حداقل آیلتس برای دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی است.

برای مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی انگلستان، کلیک نمایید.

 

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس  در دانشگاه وارویک

 

دانشگاه وارویک یکی از مشهورترین دانشگاه های بریتانیا برای نوآوری، تحقیق، مطالعات تجاری، آموزش و شبکه سازی با صنعت است. این دانشگاه دارای استانداردهای بالای دانشگاهی است و کارفرمایان ترجیح می دهند از دوره های متعدد آن دانشجو استخدام کنند. این دانشگاه دارای ۳۰ بخش دانشگاهی و ۴ دانشکده به نام‌های علوم اجتماعی، هنر، علوم و پزشکی است. حداقل قطع آیلتس برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ۶.۵ است.

 

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس  در کینگز کالج لندن

 

این یک دانشگاه پژوهش محور است که رتبه خوبی را در بین بهترین موسسات جهان کسب کرده است. این موسسه یکی از قدیمی‌ترین و تحسین‌شده‌ترین دانشگاه‌های لندن است که برنامه‌های معتبر جهانی را در زمینه حقوق، فرهنگ و غیره ارائه می‌دهد. حداقل آیلتس برای دوره های کارشناسی ارشد و کارشناسی حداقل ۷ است.

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس  در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE)

 

LSE دانشگاهی است که به تحقیقات عمومی اختصاص دارد و ۷۰٪ از جمعیت دانشجویان بین المللی از بیش از ۱۴۰ کشور را تشکیل می دهد. این دانشگاه  به ۲۵ بخش دانشگاهی متنوع تقسیم شده است که هم تحقیق و هم آموزش را بر عهده دارند. سالانه بیش از ۲۰۰ رویداد عمومی برگزار می شود و فعالیت های فوق برنامه را نیز ترویج می کند. نمره IELTS در اینجا برای دوره های کارشناسی ۷ و برای دوره های کارشناسی ارشد ۷.۵ است.

 

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس در امپریال کالج لندن

 

امپریال کالج تنها دانشگاه در بریتانیا است که بر زمینه های علم، پزشکی، مهندسی و تجارت تاکید دارد. این دانشگاه دارای بیش از ۳۸۰ انجمن، پروژه و باشگاه برای دانش آموزان و قرار دادن آنها در بزرگترین شرکت های جهان است. در کنار مکان‌های ستاره‌ای، این دانشگاه فرصت‌های تحقیقاتی فراوانی را برای متقاضیان ارائه می‌دهد. حداقل قطع آیلتس برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ۷.۰ است.

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس در دانشگاه کاردیف

 

دانشگاه کاردیف ۳۰۰+ برنامه کارشناسی و ۲۰۰+ دوره کارشناسی ارشد، دیپلم و دوره های کوتاه را ارائه می دهد. این دانشگاه با اعضای هیئت علمی با تجربه و ماهر همراه است که شامل برندگان قبلی جوایز نوبل نیز می شود. رویدادهای متعددی در محوطه دانشگاه همراه با باشگاه های دانشجویی مختلف نیز برگزار می شود. این دانشگاه سالانه انبوهی از دانشجویان جهانی را جذب می کند. ۶.۵ حداقل برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور یکسان است.

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس در دانشگاه کالج لندن

 

این دانشگاه اغلب دانشگاه جهانی لندن نامیده می شود و به دلیل ارائه برنامه ها و زیرساخت های تحقیقاتی عالی شناخته شده است. این دانشگاه بزرگترین دانشگاه شهر برای ثبت نام در برنامه های تحصیلات تکمیلی و یکی از برترین موسسات چند رشته ای است که پایگاه جهانی دانشجویان خود را دارد. این دانشگاه همچنین اولین دانشگاهی در انگلستان بود که بدون توجه به مذهب و سایر پارامترها، دانشجو پذیرفت. دانشگاه کالج لندن بسیار سکولار و  دارای یک برنامه تحقیقاتی اختصاصی است که با حل مشکلات در دنیای واقعی همدلی دارد. قطع آیلتس برای هر دو مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ۶.۵ است.

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس در دانشگاه سنت اندروز

 

دانشگاه سنت اندروز سومین دانشگاه قدیمی بریتانیا پس از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کمبریج است. این موسسه دارای سه کالج به نام‌های کالج سنت ماری، کالج متحد و کالج سنت لئونارد به همراه ۱۸ مدرسه دانشگاهی است که به چهار دانشکده تقسیم شده‌اند. این مرکز تحقیقاتی درجه یک را همراه با اعضای هیئت علمی ماهر ارائه می دهد. در این دانشگاه تاریخی نیز بیش از ۱۰۰ انجمن برای دانشجویان وجود دارد. حداقل قطع آیلتس برای هر دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد ۷.۰ است.

برای مطالعه مقاله شرایط مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان، کلیک نمایید.

 

نمره آیلتس برای تحصیل انگلیس در دانشگاه لیورپول

 

یکی از اولین دانشگاه هایی است که بخش های طراحی مدنی، اقیانوس شناسی و معماری را راه اندازی کرد. دارای ۳۵ بخش است که به چهار دانشکده تقسیم شده است. این مرکز به عنوان یک مرکز یادگیری و نوآوری پیشرفته جهانی شناخته شده است و در عین حال مراکز تحقیقاتی بسیار تخصصی را در اختیار دارد. فعالیت‌های تحقیقاتی فشرده را در حالی که چندین کارگاه، نمایشگاه، کنفرانس و سمینار جهانی را سازماندهی می‌کند، اجرا می‌کند. حداقل قطع آیلتس برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب ۶.۰ و ۶.۵ است.

 

شرایط آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان

 

شرایط آیلتس برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان

 

از دانشجویان بین‌المللی خواسته می‌شود در طول فرآیند درخواست، سطح مشخصی از زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری را نشان دهند. IELTS (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) یکی از آزمون هایی است که می تواند برای اثبات توانایی متقاضیان در استفاده از زبان انگلیسی برای مقاصد تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد.

 

در اینجا لیستی از شرایط عمومی آیلتس برای سطوح مختلف تحصیلی آمده است:

 

  • دوره های کوتاه انگلیسی (کمتر از ۱۱ ماه) – بدون نیاز به آیلتس
  • دوره پایه – آیلتس کلی ۴.۰
  • دوره کارشناسی – آیلتس کلی ۶.۰ با حداقل ۵.۵ در هر عنصر
  • دوره تحصیلات تکمیلی – آیلتس کلی ۶.۵ با حداقل ۶.۰ در هر عنصر
  • *تا زمان درخواست ویزا، آزمون نباید بیش از دو سال سن داشته باشد.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *