مزایا و معایب تحصیل در هلند

 

 

مایل به ادامه تحصیل در کشور بی نظیر هلند هستید؟ از مزایا و معایب تحصیل در هلند اطلاعی دارید؟!  بدون شک، تحصیل در هلند مزایای بسیار زیادی دارد. از طرفی یک نکته ممکن است برای فردی حسن محسوب شود و برای دیگری عیب! برای مثال اگر فردی عادت به زندگی در آب و هوای مرطوب و بارانی داشته باشد، از زندگی در هلند بسیار لذت می برد ولی اگر کسی در آب و هوای گرم و خشک زندگی کرده باشد، ممکن است بارش هر روزه ی باران در هلند برایش خسته کننده باشد! در این مقاله به مزایا ی ادامه تحصیل در هلند و برخی موارد که شاید به عنوان معایب یاد شوند پرداخته می شود. با ما همراه باشید!

 

 

 

چرا تحصیل در هلند؟!

 

 

یکی از مهم ترین مزایا ی تحصیل در کشور هلند، شهر های پر طرفدار و پر متقاضی آن هستند. شهر های هلند جزء‌ محبوب ترین و بهترین شهر های جهان برای تحصیل هستند. امکانات آموزشی بی نظیر این شهر ها، مسیر های دوچرخه سواری فوق العاده، جاذبه های گردشگری و طبیعی بی نظیری که دارند، هر کسی را برای ادامه تحصیل در این شهر های کم نظیر وسوسه می کنند! از طرفی فرهنگ غنی و دوستانه ی مردم این کشور باعث می شود که دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این کشور منحصر به فرد باشند‌! تحصیل در کشور هلند یکی از بهترین اتفاقاتی است که می توانید در دوران دانشجویی خود تجربه کنید!! در اینجا به مزایا و معایب تحصیل در این کشور شگفت انگیز پرداخته می شود! با ما همراه‌ باشید!!

 

برای مطالعه شرایط ویزای تحصیلی هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

۱. سطح کیفی آموزشی بسیار بالای دانشگاه های هلند

 

 

با تحصیل در دانشگاه های هلند، بدون شک در برترین مراکز آموزشی جهان تحصیل خواهید کرد!! اعتبار دانشگاه های هلند در سراسر کشور زبانزد خاص و عام است. دوره های آموزشی ویژه ی این مراکز، ترم های تابستانی، تدریس مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی همه و همه از مهم ترین دلایل محبوبیت هلند برای دانشجویان بین المللی می باشد. در این دانشگاه ها رشته های مهمی مثل پزشکی، علوم اجتماعی، تجارت بین المللی و… تدریس می شوند که جزء‌ پر متقاضی ترین رشته ها در سطح بین المللی هستند. دانشگاه های با کیفیت هلند یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در هلند محسوب می شوند.

 

برای اطلاع از هزینه تحصیل در هلند (۲۰۲۱) کلیک نمایید.

 

 

 

۲. چند فرهنگی بودن کشور هلند

 

یکی از مزایای پر اهمیت تحصیل در هلند فرهنگ غنی مردم این کشور است. برخورد دوستانه و صمیمی مردم هلند آنقدر برای مهاجران دلنشین و مناسب است که انگار اصلا به یک محیط جدید مهاجرت نکرده اند و در کشور و خانه ی خود تحصیل می کنند‌. هلندی ها اکثرا به زبان انگلیسی مسلط هستند که این مساله زندگی کردن و برقراری ارتباط را برای مهاجران بسیار راحت کرده! حتی اگر هلندی بلد نباشید‌، با تسلط بر زبان انگلیسی، به راحت ترین شکل ممکن می توانید در هلند ادامه تحصیل دهید!!

 

 

 

 

۳. دشوار بودن یادگیری زبان هلندی

 

شاید بتوان گفت یکی از معایب تحصیل در هلند، یادگیری زبان نه چندان سختِ هلندی است! دشوار بودن یادگیری زبان هلندی بر کسی پوشیده نیست! از طرفی هلندی ها نیز زبان شناسان شگفت انگیزی هستند!! هر چند که یادگیری این زبان بسیار پر اهمیت است، ولی اکثر هلندی ها با زبان انگلیسی و برخی هم فرانسوی مسلط اند! بنابر این اگر انگلیسی بلد باشید، صحبت کردن و برقراری ارتباط در هلند برایتان بسیار راحت خواهد بود!

 

 

 

۴. ماجرا جویی مقرون به صرفه در هلند

 

اگر بخواهید در هلند ادامه تحصیل دهید، امکان سفر با دوچرخه، قطار یا خودرو شخصی به راحتی برای شما میسر است! شهر های دیدنی و زیبای دلفت، گرونینگن، آمستردام و روتردام جزء‌ زیبا ترین شهر های جهان به شمار می روند و از جاذبه های گردشگری معرکه ای برخوردار هستند! روتردام، دومین شهر بزرگ هلند، یکی از محبوب ترین شهر های گردشگری در سطح جهان است! باغ های گل بسیار حیرت آور و خیره کننده، مناظر طبیعی دلچسب و زیبا و سایر جاذبه های گردشگری کشور هلند هر کسی را برای مسافرت، زندگی و ادامه تحصیل در این کشور فوق العاده دل انگیز، وسوسه می کند! بدون شک، گردشگری ارزان و مقرون به صرفه در هلند از مزایای مهم تحصیل در هلند است!

 

 

 

۵‌. آب و هوای بارانی و دلپذیر هلند!

 

 

آب و هوای بارانی هلند هم می تواند جزئ مزایا ی تحصیل در این کشور باشد هم معایب!! جالب است بدانید که آب و هوای هلند تقریبا همیشه بارانی است و به هر کجا که بخواهید بروید باید چتر به همراه داشته باشید!! هلندی ها حتی در روز های بارانی هم دست از دوچرخه سواری بر نمیدارند!! اگر علاقه مند به آب و هوای مرطوب و بارانی باشید، از زندگی در هلند بسیار لذت می برید. اما اگر مایل هستید در تابستان ها آفتاب بگیرید و ویتامین D پوست خود را تامین کنید، اواخر هفته در کمتر از چند ساعت می توانید از هلند به اسپانیا و ایتالیا سفر کرده و زیر نور آفتاب این کشور ها به تفریحات خود بپردازید!

 

 

 

 

۶. تنوع غذا های بین المللی هلند

 

به راستی که تنوع غذایی، شیرینی و کوکی های خوشمزه و ارزان قیمت از جمله بهترین مزیت های کشور هلند محسوب می شوند‌. کسانی که در هلند تحصیل کرده اند، قطعا طعم استروپ وافل، این کوکی فوق العاده خوش مزه را چشیده اند! با زندگی در هلند می توانید انواع و اقسام خوراکی های هلندی و بین المللی را امتحان کرده و از این همه رنگ و طعم متنوع، خوشمزه و لذیذ، حیرت زده‌ شوید. حداقل برای افراد خوش خوراک و شکمو مثل من، تنوع غذایی و مقرون به صرفه بودن قیمت خورد و خوراک در این کشور از جمله مهم ترین مزایا ی تحصیل در هلتد است!!!

 

 

 

 

۷. برخورد و رفتار دوستانه و آرامش بخش مردم هلند

 

 

هلندی ها به شدت مردم صبور، آرام و با حوصله ای هستند. به جرئت می توان گفت که هیچ چیز نمی تواند آرامش اعصاب مردم این کشور را بهم بریزد! این دقیقا همان چیزی است که در اکثر کشور های جهان اصلا دیده نمی شود! این مساله در آموزش آن ها هم بسیار تاثیر گذاشته. چرا که کار گروهی، همفکری و همکاری از جمله مهمترین بخش های آموزش در هلند محسوب می شود. در دانشگاه های هلند معمولا از شما خواسته می شود که با مشارکت و‌ گوش دادن به نظرات دیگران به نتیجه رسیده، بهترین راه را انتخاب کرده و سپس تصمیم گیری کنید!

برای مطالعه لیست مشاغل در هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

۸. مسکن ارزان در هلند

 

یکی دیگر از مهم ترین مزایای تحصیل در هلند، مقرون به صرفه بودن هزینه ی اسکان است. شاید در دوران دانشجویی خود نیاز باشد که خارج از دانشگاه خانه اجاره کنید، اما اجاره خانه ها در هلند آنقدر مقرون به صرفه و ارزان هستند که با خیال راحت می توانید پول های خود را برای تعطیلات آخر هفته پس انداز کنید! به علاوه، دولت هلند برای کمک به شما در تامین کرایه خانه، یارانه هایی تحت عنوان یارانه مسکن در نظر گرفته ‌که کمک هزینه ی بسیار موثری برای دانشجویان بین المللی است! از جمله پر اهمیت ترین مزایا ی تحصیل در هلند مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی مخصوصا مسکن است!

 

برای مشاهده وبسایت های اجاره خانه و خوابگاه در هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

 

۹. امکان دوچرخه سواری در تمامی شهر های هلند

 

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در هلند، استفاده از دوچرخه می باشد. از طرفی شهر های هلند اکثرا به یکدیگر نزدیک هستند و در طول یک روز حتی با دوچرخه می توانید به چندین شهر سفر کنید!! پیست های دوچرخه سواری در تمامی نقاط کشور هلند،‌ شرایط را برای این ورزش محبوب مهیا و راحت کرده.

 

 

 

 

۱۰. دوستی های بین المللی و پایدار با تحصیل در کشور هلند

 

بعید است که کسی برای ادامه تحصیل و زندگی به کشور هلند بیاید و با خاطرات تلخی به وطن خود بازگردد!! شرایط و جَوِ این کشور به گونه ای صمیمانه و دوستانه است که اصلا احساس غربت و تنهایی نمی کنید!! خیلی راحت می توانید دوست پیدا کنید و روابط بسیار پایداری داشته باشید! مسلما زندگی در یک کشور خارجی با سختی هایی مواجه است. به همین دلیل زندگی در یک محیط دوستانه و صمیمی شرایط غربت را برایتان بسیار راحت می کند. با تحصیل و زندگی در هلند می توانید بهترین دوران دانشجویی را برای خود ساخته و شیرین ترین خاطرات را در هلند برای خود رقم بزنید!

 

 

کارشناسان مجموعه ی استادی پلن سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجویان به هلند، تجربه ی درخشانی دارند! اگر در رابطه با مزایا و معایب تحصیل در هلند به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید. مسلما با مشاوره های مناسب خود می توانند بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه دهند!

 

 

 

مطالب مرتبط: تحصیل در هلند | بهترین شهر هلند برای زندگی | ویزای همراه در هلند | بهترین شهر های دانشجویی هلند |  بورسیه های تحصیلی هلند | وب سایت های اجاره خانه و خوابگاه در هلند | بیمه درمانی دانشجویان در هلند | میانگین درآمد در هلند |  بیمه دانشجویان در هلند |

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *