آزمون ورودی دانشگاه های هلند

 

 

قصد ادامه تحصیل در کشور شگفت‌انگیز و فوق العاده ی هلند را دارید؟! با آزمون وروی دانشگاه های هلند آشنا هستید؟! هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور هلند با یکدیگر رقابت می کنند. اما پیش از هر چیز، اطلاع داشتن از انواع آزمون های وردی هلند بسیار ضروری است که در این مقاله به آن ها پرداخته می شود. با ما همراه باشید تا با جزئیات این آزمون ها بیشتر آشنا شوید.

 

 

 

آزمون های مهارت زبان برای تحصیل در هلند

 

برای اینکه بتوانید در هلند ادامه تحصیل دهید باید مهارت شما در زبان هلندی یا انگلیسی ثابت شود. به همین منظور باید توانسته باشید نمره ی قبولی مورد نظر را در آزمون هایی مثل آیلتس، تافل، CNaVT و NT2 کسب کنید. شرکت در این آزمون ها برای اخذ ویزای دانشجویی هلند ضروری است. همچنین آزمون هایی مثل GMAT و GRE نیز هستند که برای ورود و ادامه تحصیل در برخی رشته ها باید آن ها بگذرانید.

دانشگاه های هلند دروس مقطع کارشناسی را به زبان انگلیسی و هلندی، و مقطع کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی آموزش می دهند. بسته به نوع رشته ای که در آن مایل به ادامه تحصیل هستید، باید مهارت و تسلط خود را در زبان انگلیسی یا هلندی اثبات کنید. این مساله برای این است که تمامی دانشجویان همه ی آنچه را که در کلاس آموزش داده می شود درک کرده و متوجه شوند.

 

برای مطالعه شرایط تحصیل رایگان در هلند کلیک نمایید و همچنین برای مطالعه شرایط تدریس انگلیسی در هلند کلیک نمایید.

 

 

 

دانشگاه

نمره آیلتس نمره تافل

(iBT)

CAE مورد نیاز
دانشگاه صنعتی دلفت ۷.۰ ۱۰۰ ۱۷۶ در CAE

یا

۱۸۰ در CPE

دانشگاه آمستردام ۶.۵ ۹۲ ۱۷۰ در CAE  یا CPE
دانشگاه صنعتی آیندهوون ۶.۵ ۹۰ ۱۷۶ در CAE

یا   ۱۸۰ در CPE

دانشگاه لیدن ۷.۰ ۱۰۰ ۱۸۰  در CAE  یا CPE
دانشگاه اوترخت ۶.۵ ۸۳ ۱۷۶  در CAE

یا

۱۸۰ در CPE

 

 

 

آزمون های مهارت زبان هلندی برای تحصیل در هلند

 

آزمون NT2 (Staatsexamen Nederlands als Tweede Taal)

برای افراد خارجی که به دنبال ادامه تحصیل و یا کار در هلند هستند،  آزمون NT2 (Staatsexamen Nederlands als Tweede Taal) طراحی شده.

این آزمون دو نوع می باشد:

۱. برای دانش آموزان و افرادی که می خواهند در هلند کار حرفه ای انجام دهند.

۲. برای افرادی که به دنبال تحصیلات عالیه و شغل های آکادمیک هستند.

این آزمون در چهار بخش خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن انجام می شود. (Listening, Reading and Writing, and Speaking.)

آزمون NT2 در پنج شهر هلند برگزار می شود ولی نتایج این آزمون در سراسر جهان پذیرفته است. همچنین فقط افراد بالای ۱۷ سال مجاز به شرکت در آزمون NT2 هستند.

 

آزمون NaVT (Certificaat Nederlands als Vreemde Taal)  یا گواهی زبان هلندی

 

 

این آزمون به عنوان آزمونِ تسلط بر زبان هلندی د سراسر جهان شناخته می شود. CNaVT سالی یکبار در ماه مه برگزار می شود.

سطوح مهارت در این آزمون به شرح زیر می باشد:

B2 – Educatief Startbekwaam (STRT)
C1 – Educatief Professioneel (EDUP)

سطح مهارت در این آزمون هم مطابق با استاندارد های مراجع اروپایی برای زبان ها (CEFR) است. این آزمون هم مانند سایر آزمون ها از چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن تشکیل شده‌. (Listening, Reading and Writing, and Speaking.)

 

 

 

 

آزمون های مهارت زبان انگلیسی برای تحصیل در هلند

 

 

IELTS (International English Language Testing System)

آزمون آیلتس، محبوب ترین آزمون زبان انگلیسی در سطح جهان است که در بیش از ۱۴۰ کشور مورد پذیرش می باشد. این آزمون هم شامل چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است. (Listening, Reading and Writing, and Speaking.) حداقل نمره ی آیلتس قابل قبول در دانشگاه های هلند ۶.۰ می باشد.

 

 

TOEFL (Test of English as Foreign Language)

یکی دیگر از آزمون های بین المللی مهم در هلند و سایر کشور های جهان تافل است. این آزمون هم مانند سایر آزمون های زبان از چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن تشکیل شده. سه نوع تافل وجود دارد: CBT، PBT و iBT. که نوع iBT از بقیه انواع تافل محبوب تر است.

 

 

 

(CAE) Cambridge Assessment English

آزمون CAE هم یکی از آزمون های تسلط بر زبان انگلیسی می باشد که مورد پذیرش دانشگاه های هلند نیز هست. دانشجویان می توانند در یکی از دو آزمون زیر شرکت کنند:

 

  • C1 Advanced, or Cambridge English: Advanced (CAE)
  • C2 Proficiency, or Cambridge English: Proficiency (CPE)

 

این آزمون هم مانند سایر آزمون های زبان انگلیسی از چهار شنیداری، نوشتن، خواندن و صحبت کردن تشکیل شده. (Listening, writing,reading and speaking)
توجه داشته باشید که نمرات آزمون CAE فاقد تاریخ انقضا هستند.

 

 

 

 

آزمون ورودی برای تحصیل در هلند

 

 

برای تحصیل در دانشگاه های هلند باید در یک سری آزمون های وردی شرکت کنید. این آزمون ها بسته به رشته ای که در آن مایل به تحصیل هستید، متفاوت اند. در اینجا به برخی از آزمون های وروی مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های هلند پرداخته شده:

 

 

 

Colloquium Doctum آزمون
Colloquium Doctum آزمون

 

 

 

آزمون +۲۱

برای تحصیل در برخی از دانشگاه ها و پذیرش در مقطع کارشناسی، آزمون +۲۱ که به Colloquium Doctum نیز معروف است ضروری می باشد. اگر تمامی معیار های واجد شرایط بودن برای پذیرش در رشته ی خود را داشته باشید، برای ادامه تحصیل در هلند باید در این آزمون هم شرکت کنید. آزمون +۲۱ فقط در هلند برگزار می شود و میزان استعداد شما را در رشته ی مورد علاقه تان مورد بررسی قرار می دهد. اما قبل از شرکت در این آزمون باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:

• ملیت EEA (منطقه اقتصادی اروپا) را داشته یا دارای مجوز اقامت در هلند باشید.

• نمره ی لازم در آزمون آیلتس یا تافل را کسب کرده باشید.

• همانطور که از نام این آزمون پیدا است، سن شما باید ۲۱ سال یا بالاتر باشد.

آزمون GRE (Graduate Record Examination)

 

آزمون GRE یا آزمون سوابق تحصیلی، یک آزمون مطابق با استاندارد های جهانی است که برای دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی انجام می شود. البته این آزمون فقط برای برخی از دانشگاه های هلند ضروری می باشد. آزمون عمومی GRE برای دانشجویانی که برای MBA و رشته های مدیریت پذیرش می گیرند مورد نیاز است. اما آزمون های تخصصی GER برای افرادی که مایل به ادامه تحصیل در رشته هایی مثل Science، ادبیات و ریاضیات هستند برگزار می شود‌. میانگین نمره ی مورد قبول GRE در دانشگاه های هلند نیز بین ۳۱۰_۳۳۰ است.

 

 

 

آزمون GAMT (Graduate Management Aptitude Test)

 

این آزمون برای دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد رشته های مدیریت هستند ضروری می باشد. حداقل نمره ی مورد نیاز برای قبولی در این آزمون ۶۰۰ می باشد.

بیشتر رشته های دانشگاهی هلند، به زبان انگلیسی ارائه می شود. بنابراین اصلا نیازی به نگرانی در رابطه با یادگیری زبان هلندی نیست. منتها برخی از رشته های تحصیلی در هلند نیز به زبان‌ انگلیسی آموزش داده می شوند که اگر بتوانید هلندی یاد بگیرید برای تحصیل و زندگی در هلند خیلی می تواند کمک تان کند‌. به جز آزمون +۲۱ که برای تحصیل در برخی از رشته های خاص در هلند ضروری است، سایر آزمون های ورودی کشور هلند مشابه با بقیه ی کشور ها هستند.

 

کارشناسان استادی پلن، سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجو به کشور بی نظیر و خارق العاده ی هلند، تجربه ی درخشانی دارند. اگر در رابطه با آزمون وروی دانشگاه های هلند به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *