اپلای برای مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

 

 

انواع برنامه ها و رشته های تحصیلی، بسیاری از دوره های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی، هزینه مقرون به صرفه تحصیل، برنامه های درسی که برنده جوایز بی شماری شده اند، تأکید بیشتر بر تجربه عملی دانشجویان و مطمئناً فرصت های و بینظیر عالی برای آینده، بهترین توصیف دوره های کارشناسی ارشد در آلمان است؛ اما همه این موفقیت ها زمانی برای شما نزدیک و قابل دسترس می شوند که آگاهی کامل از شرایط اپلای برای مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در کشور اروپایی و زیبای آلمان به دست بیاورید؛ بنابراین خواندن این مقاله را حتما به شما توصیه می کنیم.

 

در اینجا ۸ گام برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان برای شمایی که قصد مهاجرت به این کشور برای رسیدن به آرزوهایتان را دارید، آورده ایم.

 

  1. به دنبال دانشگاه و رشته تحصیلی مناسب و مختص به خودتان در آلمان باشید.

هنگام تصمیم گیری برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، ابتدا باید اهداف آینده تحصیلی و شغلی خود را مشخص کنید. سپس شما باید با انتخاب دانشگاه، رشته و گرایش فوق لیسانس کاملاً مطابق با خواسته هایتان، ادامه دهید. در این مرحله، گزینه های بی شماری برای انتخاب دارید و صرف نظر از ترجیحات و علایق مطالعاتی شما، مطمئنا عوامل بسیار دیگری در این تصمیم گیری مهمتان، نقش خواهند داشت. از آنجا که تعداد بسیار زیاد دانشگاه و برنامه کارشناسی ارشد این کشور، ممکن است شما را دچار سردرگمی کند، باید قبل از انتخاب، کمی تحقیق کنید. با در نظر گرفتن برخی ویژگی های مهم برای خود، مانند ماژول ها و چارت دوره تحصیلی مد نظرتان، محل دانشگاه، شهریه، جلسات عملی و غیره شروع کنید؛ بر اساس این پیش فرض ها، تهیه لیستی از دانشگاه ها و برنامه هایی که متناسب با خواسته ها و علایقتان هستند، برای شما آسان خواهد بود. بعد از آن می توانید فقط روی چند مورد از آنها تمرکز کنید و در نهایت تصمیم سرنوشت ساز خود را بگیرید!

برای مطالعه شرایط تحصیل کارشناسی در آلمان کلیک نمایید. 

 

 

 

  1. شرایط ثبت نام دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید.

اکنون که هدف خود را تعیین کرده اید وقت آن است که بدانید برای رسیدن به آنجا به چه چیزهایی نیاز دارید. به بیان دیگر، شما باید شرایط ثبت نام و ورود به دوره مورد نظر خود را بررسی کنید. در این گام، کمک گرفتن از کسانی که چندین سال سابقه درخشان در زمینه اپلای و مهاجرت های تحصیلی دارند، بهترین پیشنهاد به شماست. موسسه استادی پلن، با به روز ترین اطلاعاتی که از مدارک و شرایط مورد نیاز برنامه ها و دوره های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در اختیار شما می گذارد، آگاهی شما را در این زمینه بالا برده و در امر مهم ثبت نام و اپلای برای دانشگاه های آلمان، شما را یاری می دهد. فراموش نکنید که این گام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با کمی سهل انگاری ممکن است فرصتی بزرگ را از خود بگیرید! بنابراین با اعتماد بر مشاوران و کارشناسان متخصص و حرفه ای مجموعه استادی پلن، آینده خود را روشن تر بسازید!

برای مطالعه بورسیه‌های تحصیلی در آلمان کلیک نمایید. 

 

 

 

ویزای تحصیلی برای فوق لیسانس در آلمان
ویزای تحصیلی برای فوق لیسانس در آلمان

 

 

 

 

 

 

  1. تسلط به زبان

دانشگاه های آلمان برای برقراری ارتباط و درک آنچه در کلاسها آموزش داده می شود دانشجویانی را که دانش و مهارت بالایی در زبان انگلیسی یا  زبان آلمانی دارند، می پذیرند. در این کشور،  برخلاف دوره های کارشناسی، در سطح کارشناسی ارشد، دوره های بسیاری به زبان انگلیسی به صورت جزئی یا کامل تدریس می شود. برای اثبات تسلط به زبان، باید قبل از درخواست در یک آزمون استاندارد زبان شرکت کنید.

اگر تمایل به تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی دارید کلیک نمایید.

سطح مهارت زبان مورد نیاز برای درخواست کارشناسی ارشد در آلمان بسته به دانشگاه انتخابی، دوره آموزشی و رشته تحصیلی تان، و امتحانی که شرکت کرده اید متفاوت است. اگر می خواهید علوم اجتماعی بخوانید، باید از زبانی که دوره در آن تدریس می شود، آگاهی و تسلط کامل داشته باشید. از طرف دیگر، در علوم طبیعی،  رشته هایی که نیاز به سطح فوق العاده بالایی از زبان نیست، باید تمرکز خود را روی درس های عمل و آزمایشگاهی و علم شیرین ریاضی بگذارید!

برای مطالعه تفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی در آلمان کلیک نمایید. 

 

 

 

 

  1. درخواست خود را ارسال کنید.

بعد از اینکه همه مدارک مورد نیاز را جمع آوری کردید و چندین بار چک کردید و از کامل بودن همه چیز مطمئن شدید، زمان ارسال درخواستتان برای دوره کارشناسی ارشد مورد علاقه تان در آلمان فرا می رسد. در این مرحله به شما توصیه می کنیم برای آگاهی از شرایط ارسال اینترنتی درخواست و اپلای برای دانشگاه های این کشور، با مشاوران موسسه استادی پلن در ارتباط باشید.

 

 

 

  1. منتظر دریافت نامه پذیرش بمانید.

در این مرحله وقت آن است که نفس راحتی بکشید و اجازه دهید در دانشگاه مورد نظرتان بخشی از کار های اپلای شما انجام شده و به پایان برساند. در همین حال ، می توانید از این زمان برای حل سایر چالش های آینده تحصیلی که پیش رو دارید و در بخش های زیر توضیح داده شده است استفاده کنید.

 

 

هر ساله دانشگاه ها در آلمان تعداد زیادی درخواست ثبت نام و اپلای دریافت می کنند و بررسی هر یک از آن ها به زمان نیاز دارد. به طور معمول، بررسی مدارک شما در  دانشگاه چندین هفته طول می کشد. در بعضی موارد ممکن است پاسخ آنها بیشتر از مدت نیز زمان بر باشد؛ زیرا ممکن است موضوعاتی در رابطه با اسناد شما وجود داشته باشد یا به علت کار زیاد کارمندان آن ها و…. کار شما مدتی به تعویق بیوفتد .

برای مطالعه شرایط تحصیل رشته پزشکی در کشور آلمان کلیک نمایید. 

 

  1. بیمه درمانی بگیرید.

هر کسی که در آلمان زندگی می کند موظف است بیمه درمانی شود، از جمله دانشجویان خارجی ، صرف نظر از تابعیت آنها. به عنوان یک دانشجوی ایرانی، دریافت بیمه درمانی برای شما لازم و اجباری است. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط اخذ بیمه های پزشکی و بهداشتی درمانی مخصوص دانجشویان کشور آلمان، با مشاوران موسسه استادی پلن در ارتباط باشید.

 

 

 

  1. امور مالی خود را سامان دهید!

بر اساس برآورد دولت آلمان، یک دانشجوی خارجی که در آلمان تحصیل می کند حداقل ۸۶۱ یورو در ماه یا ۱۰۳۳۲ یورو به عنوان مدرک منابع مالی در سال برای تأمین هزینه خود در آلمان لازم است در حساب بانکی خود داشته باشد. اگر این مقدار پول را نداشته باشید، اجازه دریافت ویزای دانشجویی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان را نمی توانید دریافت کنید.

برای مطالعه هزینه های تحصیل در آلمان کلیک نمایید.

با توجه به اینکه این مقدار پول برای یک دانشجو عادی زیاد است، مهم است که شما خیلی قبل از اینکه  درخواستتان در دانشگاه مورد علاقه آلمان به طور رسمی بررسی شود، با این مسئله رو به رو شوید و آن را حل کنید. به طور کلی، ۴ ماه زمان برای صرفه جویی یا جمع آوری پول کافی است.گزینه های دیگری مانند بورس تحصیلی و وام دانشجویی را نیز حتما در نظر داشته و پیگیری کنید.

 

 

 

 

  1. ویزای دانشجویی خود را بگیرید:

گام آخر برای یک برنامه موفقیت آمیز برای کارشناسی ارشد در آلمان. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی غیر اتحادیه اروپا و غیر EEA برای اجازه تحصیل در آلمان باید ویزا بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اپلای و ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه های آلمان و دریافت ویزای تحصیلی آلمان با کارشناسان مجموعه استادی پلن در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط: مقایسه تحصیل در رشته پزشکی در کانادا و آلمان | تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی | تفاوت تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی در آلمان | بورسیه‌ های تحصیلی در آلمان

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *