هلند ممکن است کشور کوچکی باشد، اما یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. این کشور همیشه در فرهنگ و تحصیل حرف اول را در اروپا زده است. به همین علت دانشجویان بین المللی زیادی را دارد. اما ممکن است این سوال برای بسیاری از دانشجویان بین المللی پیش اید که کدام شهر های دانشجویی هلند چگونه هستند؟

در ادامه مقاله این شهر ها را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

بهترین شهر های دانشجویی هلند

دانشگاه های هلند بسیار درجه یک هستند – اکثر دانشگاه های این کشور در رتبه ۴۰۰ برتر جهان با ۸ دانشگاه از ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند! اکثر شهرهای هلند دارای جمعیت دانشجویی بسیار زیادی هستند و همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.
علاوه بر این، از آنجایی که کشور بسیار کوچک است، می‌توانید به راحتی از جایی به مکان دیگر در عرض چند ساعت و بدون پرداخت هزینه سفر کنید. همچنین، از آنجایی که آنها در صحبت کردن به زبان انگلیسی بسیار حرفه ای هستند، اکثر دوره ها فقط به زبان انگلیسی ارائه می شوند و هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا پایین است.

اما بهترین شهر های دانشجویی هلند عبارت اند از:

لیدن از بهترین شهر های دانشجویی هلند

بهترین شهر های دانشجویی هلند

این شهر در محل تلاقی رودخانه‌های Oude Rijn و Nieuwe Rijn (راین قدیم و راین جدید)، در ۱۰ مایلی (۱۶ کیلومتری) شمال شرقی لاهه و ۵ مایلی (۸ کیلومتری) در داخل دریای شمال قرار دارد.دانشگاه اوترخت در این شهر قرار دارد.

گرونینگن

بهترین شهر های دانشجویی هلند
این یکی از ۵ شهر برتر اروپا است که در آن کیفیت زندگی، آموزش، مراقبت های اجتماعی و مراقبت های بهداشتی به خوبی رعایت می شود. گرونینگن همچنین به‌خاطر سیاست شهری مترقی، شخصیت بی‌معنا، زندگی شبانه بی‌وقفه و تعداد زیادی دوچرخه معروف است. بیش از دو سوم سفر در گرونینگن با دوچرخه انجام می شود.گرونینگن جمعیتی جوان، پویا و با تحصیلات عالی دارد. ۲۳۰۰۰۰ نفر ساکن آن از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند.

آمستردام بهترین شهر دانشجویی هلند

بهترین شهر های دانشجویی هلند

این شهر پایتخت و مرکز اصلی تجاری و مالی هلند است. دانشگاه های زیادی مانند دانشگاه دولتی آمستردام در این شهر قرار دارد.
آمستردام مرکز اقتصادی هلند است و در کنار نوآوری همچنان ادامه دارد. اگرچه شهر دارای یک سیستم متروی مدرن است، اما حدود یک پنجم نیروی کار هنوز برای حمل و نقل به دوچرخه های قدیمی متکی هستند. این شهر به خاطر داشتن نیرو جوان، بازار مار بسیار خوبی دارد.

روتردام از شهر های دانشجویی هلند

بهترین شهر های دانشجویی هلند

روتردام، بندر بزرگ اروپا و دومین شهر بزرگ هلند. این دریا در حدود ۱۹ مایل (۳۰ کیلومتر) از دریای شمال قرار دارد که توسط کانالی به نام آبراه جدید به آن متصل است. این شهر در امتداد هر دو ساحل رودخانه نیو ماس (Nieuwe Maas) قرار دارد که توزیع شمالی رودخانه راین است.
نام روتردام برای اولین بار در سال ۱۲۸۳ ذکر شد، زمانی که قطعه کوچکی از زمین های احیا شده با تخلیه دهانه رودخانه روته (یکی دیگر از توزیع کنندگان در دلتای رودخانه راین) ایجاد شد. روتردام به عنوان یک دهکده ماهیگیری توسعه یافت و در سال ۱۳۲۸ اجاره شد.

آیندهوون

آیندهوون شهری پر از نوآوری است، همچنین چهارمین شهر صنعتی بزرگ هلند و یکی از چهار شهرک بزرگ با فناوری پیشرفته در اروپا است. پارک پیشرفته در آیندهوون پایگاه اصلی بسیاری از شرکت های بزرگ است. بیش از ۵۰۰۰ تاجر از بیش از ۵۰ کشور وجود دارد. شبکه اقتصادی در آنجا دستاوردهای فناوری پیشرفته بسیاری را به همراه دارد و دیسک فشرده نیز در آنجا توسعه یافته است. در عین حال آیندهوون نیز مخفف باشگاه فوتبال آیندهوون است. این شهر دارای داشنگاه های بسیار زیادی است.

دلفت از شهر های دانشجویی هلند

داشنگاه دلفت در این شهر قرار دارد. دلفت، در غرب هلند. در امتداد رودخانه شیه کانالی شده بین روتردام و لاهه قرار دارد. در سال ۱۰۷۵ تأسیس شد و در سال ۱۲۴۶ اجاره شد، در سال ۱۵۳۶ در اثر آتش سوزی و انفجار یک مجله پودر در سال ۱۶۵۴ به شدت آسیب دید. دلفت در قرن های ۱۶ و ۱۷ یک مرکز تجاری بود و به خاطر ظروف سفالی با لعاب قلع یا دلفور معروف بود. ، اما در قرن ۱۸ توسط روتردام در تجارت جایگزین شد. تولید کنندگان اصلی اکنون سرامیک، الکل، روغن، پنی سیلین، مخمر و ماشین آلات هستند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با بهترین شهر های دانشجویی هلند آشنا کردیم. این شهر ها دارای رتبه های خوبی از نظر امنیت و میزان بازار کار هستند. برای اطلاع دقیق تر با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *