در ۱ فبریه سال ۲۰۲۲ رتبه بندی دانشگاه برتر کانادا اعلام شد. این رتبه بندی بر اساس شهرت آکادمیک و کارفرما، تأثیر تحقیقات و موارد دیگر ارزیابی شده است. در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با دانشگاه های برتر کانادا آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

تورنتو جزو دانشگاه های برتر کانادا با رتبه ۲۵

دانشگاه های برتر کانادا
دانشگاه های برتر کانادا

بهترین دانشگاه کانادا در سال ۲۰۲۲ دانشگاه تورنتو در رتبه ۲۵ در جهان است.. این دانشگاه در رتبه‌بندی امسال چهار پله صعود کرد و در شاخصه های رتبه بندی ، به‌ویژه شهرت علمی، که در رتبه پانزدهم جهان قرار داشت، نمرات بالایی کسب کرد.

 

دانشگاه مک گیل در مونترال رتبه ۳۱ جهانی جزو دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه مک گیل ۱۲ برنده جایزه نوبل و ۱۴۵ دانش آموخته رودز را در میان فارغ التحصیلان خود و همچنین جاستین ترودو، نخست وزیر کنونی کانادا، دارد.این دانشگاه در کانادا رتبه دوم و در جهان رتبه ۳۱ است.

 

دانشگاه بریتنیش کلمییا یکی از دانشگاه های برتر کانادا به رتبه ۴۵

این دانشگاه سومین دانشگاه برتر کانادا است که توانسته در سال ۲۰۲۲ جزو دانشگاه های برتر جهان با رتبه ۴۵ باشد. بسیاری از دانشجویان بین المللی این دانشگاه را جزو دانشگاه های محبوب خود اعلام داشته اند.

 

دانشگاه البرتا مونترال  با رتبه ۱۱۸ جهانی جزو دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه البرتا مونترال بهترین دانشگاه کانادا با رتبه چهار است. این دانشگاه که یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی فرانسوی زبان در مونترال است، در سال ۱۸۷۸ تأسیس شد و بیش از ۶۷۳۵۰ دانشجو از جمله ۱۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی دارد.

 

دانشگاه آلبرتا با رتبه ۱۱۹ از بهترین دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه آلبرتا در سال ۲۰۲۲ توانست رتبه ۱۱۹ جهانی را در شاخصه علمی شد. دانشگاه آلبرتا ۴۰۰۰۰ دانشجو دارد و از چهار پردیس تشکیل شده است. بالاترین امتیاز خود را در شاخص بین المللی دانشکده کسب می کند.

 

دانشگاه مگ مستر جزو دانشگاه های برتر کانادا با رتبه ۱۴۵

دانشگاه مک مستر پس از چهار پله سقوط در رتبه بندی امسال، رتبه ۱۴۴ را در رتبه بندی دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است. شاخص بین المللی هیئت علمی جایی است که دانشگاه مک مستر بالاترین رتبه خود را به دست آورده و در رتبه ۸۳ جهان قرار دارد. این دانشگاه در همیلتون، انتاریو واقع شده است و بیشتر به دلیل دانشکده پزشکی معتبر خود شناخته شده است.

 

 دانشگاه واترلو با رتبه ۱۶۶ جزو دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه واترلو در رتبه بندی جهانی در سال ۲۰۲۱ مشترکاً در رتبه ۱۶۶ قرار دارد و در شاخص شهرت کارفرما عملکرد خوبی دارد و در رتبه ۸۵ در سراسر جهان قرار دارد.این دانشگاه که در سال ۱۹۵۶ تأسیس شد، دارای سه پردیس است و یکی از اعضای گروه تحقیقاتی معتبر U15 است.

 

دانشگاه وسترن با رتبه ۲۰۳ در جهان

دانشگاه وسترن یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی کانادا، در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و بیش از ۳۸۰۰۰ دانشجو از ۱۲۱ کشور جهان دارد. این دانشگاه در استنادهای هر دانشکده و شاخص های شهرت کارفرما عملکرد خوبی دارد.

 

دانشگاه  کوئینز با رتبه ۲۴۶ جهانی جزو برترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه کوئینز که در کینگستون، انتاریو واقع شده است، امسال پس از هفت پله سقوط در رتبه بندی جهانی به رتبه ۲۴۶ در کانادا رسید و در رتبه نهم قرار گرفت. این دانشگاه در شاخص شهرت کارفرما بسیار خوب عمل می کند، جایی که رتبه ۹۹ را در سراسر جهان دارد.با بیش از ۲۴۰۰۰ دانشجو، ۹۱ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه کوئینز در عرض شش ماه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار می شوند.

 

دانشگاه کلگری با رتبه ۲۴۷ از برترین دانشگاه های کانادا

این دانشگاه  در رتبه ۲۴۶ در جهان قرار دارد و بالاترین امتیاز خود را در شاخص بین المللی دانشکده کسب کرده است، جایی که رتبه ۲۱۲ را در جهان دارد.دانشگاه کلگری در سال ۱۹۴۴ به عنوان شعبه کلگری دانشگاه آلبرتا تأسیس شد و از آن زمان به یک دانشگاه مستقل با پنج پردیس و بیش از ۳۳۰۰۰ دانشجو جدا شد.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با دانشگاه های برتر کانادا آشنا کردیم . این دانشگاه ها توانسته اند در رنکینگ جهانی رتبه های خوبی دریافت کنند. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید در حد امکان سعی کنید این دانشگاه های معتبر جهانی را انتخاب کنید. زیرا آنها توانسته اند برنامه های بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی خود ارائه دهند.برای آشنایی با روش های پذیرش این دانشگاه های با مشاوران study plan تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *