با بهره مندی از شهریه های پایین و طیف وسیعی از دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی، می توانید به ۹۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی بپیوندید که در حال حاضر در هلند تحصیل می کنند.برای انجام کارهایی که باید در این کشور چندفرهنگی انجام دهید از دست نخواهید رفت – هلند مملو از موزه ها، گالری های هنری و تفریحات شبانه پر جنب و جوش است که آن را به مقصدی عالی برای دانشجویان تبدیل می کند. شرایط تحصیل در هلند کمی متفاوت است که در ادامه مقاله برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

  شرایط تحصیل در هلند و دانشگاه های آنها

شرایط تحصیل در هلند

  هلند دارای دو نوع مؤسسه اصلی است:

  دانشگاه های تحقیقاتی : ارائه مدارک مبتنی بر تحقیق در یک محیط دانشگاهی در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.  ۱۴ مورد از این وجود دارد.

  دانشگاه های علمی کاربردی (UAS) – 39 موسسه UAS کشور دوره های حرفه ای بیشتری را ارائه می دهند که بر کاربرد عملی آموزش و آموزش در هنر و علوم متمرکز است.  دوره های UAS فرصت های بیشتری برای کارآموزی و قرار دادن تجربه کاری ارائه می دهد.

  تعداد کمتری مؤسسه برای آموزش بین المللی وجود دارد که در آن دوره های تحصیلات تکمیلی توسط افرادی با تجربه کار در کشورهای در حال توسعه ارائه می شود.  اینها معمولاً بخشی از دانشگاه های تحقیقاتی هستند.

  دانشگاه‌های هلند با حضور ۱۳ موسسه هلندی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز در سال ۲۰۲۰، جایگاه خود را در رتبه‌بندی جهانی نشان می‌دهند. دانشگاه آمستردام در جایگاه ۵۹ قرار دارد و پس از آن دانشگاه صنعتی دلفت و دانشگاه و تحقیقات واگنینگان در رتبه ۶۳ قرار دارند.

  سیستم درجه بندی در هلند با آنچه در انگلستان بیشتر آشنا هستید متفاوت است.  برنامه ها در یک مقیاس ده درجه ای ارزیابی می شوند، که در آن ۱ به منزله کار بسیار ضعیف و ۱۰ به عنوان برجسته طبقه بندی می شود.  اکثر دانش آموزان در مقطع تحصیلی خود بین ۴ تا ۸ کسب می کنند سال تحصیلی از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد

شرایط تحصیل در هلند و دوره های تحصیلی :

 دوره های کارشناسی هلندی را می توان به صورت تمام وقت و پاره وقت مطالعه کرد و در حالی که طول دوره به موضوع بستگی دارد، مدارک تمام وقت معمولاً سه سال طول می کشد.شما می توانید دوره هایی را در موضوعات مختلف از معماری گرفته تا جانورشناسی بیابید، اما محبوب ترین برنامه های کشور در زبان و فرهنگ، مهندسی، رفتار و جامعه و اقتصاد است.

 مقاصد محبوب دانشجویی در هلند عبارتند از:

  • آمستردام
  • روتردام
  • اوترخت
  • گرونینگن
  • ماستریخت.

 شرایط ورود به دوره های آموزش عالی در هلند توسط موسسات فردی تعیین می شود.  اگر دوره ای که در آن ثبت نام می کنید به زبان اول شما ارائه نشده است، معمولاً باید ریز نمرات مدارک قبلی، رزومه و نامه پوششی و مدرکی دال بر مهارت زبان خود را ارسال کنید.

 مدرک کارشناسی ارشد

هلند تعدادی مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می دهد:

  • کارشناسی ارشد آکادمیک – با هدف توسعه مهارت های مورد نیاز برای اشتغال و همچنین دانش شما در مورد یک یا چند زمینه موضوعی است.
  • کارشناسی ارشد تحقیق – در کارشناسی ارشد تحقیقاتی، شما در تحقیقات علمی شرکت خواهید کرد و مهارت های تحلیلی خود را تقویت خواهید کرد.
  • دوره های کارشناسی ارشد آکادمیک معمولاً یک سال طول می کشد تا دوره های کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد تربیت معلم و دوره های علوم، ریاضیات و مهندسی برای تحقیق دو سال طول بکشد.

 دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های علمی کاربردی بین یک تا چهار سال طول می کشد و برای آماده سازی شما برای نقش های مدیریتی یا رهبری در یک حرفه خاص طراحی شده است.  اکثر دانش‌آموزان در این دوره‌ها در حال حاضر در یک شغل مرتبط کار می‌کنند و نیمه وقت مطالعه می‌کنند – این به شما امکان می‌دهد در حین یادگیری تمرین کنید و تجربیات خود را برای پیشرفت شخصی به کلاس درس بازگردانید.

 برای اکثر دوره های کارشناسی ارشد، در صورت نیاز به مدرک لیسانس (یا مدرک معادل آن) و مدرک مهارت خود در زبان نیاز دارید.  برای هر گونه الزامات ورودی خاص، با مؤسسات فردی بررسی کنید.

دکتری:

 دکترا در هلند شامل کار در همکاری نزدیک با استاد راهنما برای تحقیق و نوشتن پایان نامه است.  شما معمولاً یک دکترا را در طول چهار سال تکمیل می کنید.

 همه دانشجویان دکترا بخشی از یک دانشکده تحصیلات تکمیلی یا یک دانشکده تحقیقاتی هستند که مشارکتی بین دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی متعدد است.  برخی از دانشگاه ها نیز با مشاغل بخش خصوصی شریک می شوند، اگرچه این امر چندان رایج نیست.

 هنگامی که پایان نامه خود را ارسال کردید، باید در یک دفاع عمومی شرکت کنید.  بر خلاف انگلستان، این مراسم بزرگی است که در آن از شما خواسته می شود مقاله و سؤالات میدانی خود را از مخاطبان همراه با کارکنان پشتیبانی ارائه دهید.  دکترای شما باید قبل از این امتحان منتشر شود.

 برای پذیرش در مقطع دکترا، به مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن و مدرک بیمه درمانی، یا از طریق کارت بیمه سلامت اروپایی معتبر (EHIC) یا بیمه نامه خصوصی نیاز دارید.  بسیاری از دانشگاه ها دانشجویان خود را به عنوان محقق تمام وقت استخدام می کنند، بنابراین اگر این موضوع در مورد شما صدق می کند، باید ثابت کنید که توانایی انجام این مسئولیت را دارید.

 شرایط تحصیل در هلند و شرایط زندگی دانشجویان

شرایط تحصیل در هلند

 دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های انگلستان تحصیل می کنند و می خواهند در هلند تحصیل کنند، می توانند در طرح تورینگ جدید دولت شرکت کنند، که در دسترس کسانی است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند و در دانشگاه های خارج از کشور برای سال تحصیلی ۲۰۲۱/۲۲ تحصیل کنند.

 این طرح توسط بیش از ۱۰۰ میلیون پوند بودجه پشتیبانی می شود و هزاران دانش آموز از مدارس، کالج ها و دانشگاه ها را قادر می سازد تا تحصیل و تجربه کار در خارج از کشور را کسب کنند.دانشگاه شما باید با یک دانشگاه شریک در هلند توافقنامه رسمی داشته باشد.  بررسی کنید که موسسه شما در این برنامه مشارکت دارد و طرح را ارائه می دهد.

هزینه های دوره ها و شرایط تحصیل در هلند:

 دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا، نرخ ثابتی معادل ۲۰۶۰ یورو در سال (۱۷۸۴ پوند) برای شهریه پرداخت می‌کنند، مانند دانشجویان هلندی.  برای دانشجویان سایر کشورها، از جمله بریتانیا، این رقم بالاتر است – میانگین ملی برای برنامه های کارشناسی ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در سال است.  برای کارشناسی ارشد، این مبلغ بین ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو افزایش می یابد.

 مدارس خصوصی این آزادی را دارند که نرخ های بالاتری را دریافت کنند، و اکثر آنها چنین می کنند.  مدرک لیسانس هلندی که معمولاً چهار سال به طول می‌انجامد، می‌تواند تا ۳۶۰۰۰ یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA در صورت تحصیل خصوصی هزینه داشته باشد.

 علاوه بر هزینه های تحصیل، باید هزینه زندگی را نیز در نظر بگیرید.  اگرچه این رقم احتمالاً در مناطق محبوب دانشجویی مانند آمستردام و روتردام بیشتر است، اما دولت هلند تخمین می‌زند که برای اقامت، سفر، غذا و نوشیدنی و سایر هزینه‌ها به ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه نیاز دارید.

شرایط تحصیل در هلند و بودجه تحصیلی

شرایط تحصیل در هلند

 دانشجویان کارشناسی ارشد اتحادیه اروپا زیر ۵۵ سال می توانند برای وام تحصیلات تکمیلی از دولت هلند درخواست دهند.  برای انجام این کار، به یک حساب بانکی هلندی و شماره خدمات شهروندی نیاز دارید که پس از ثبت آدرس دائمی خود در کشور، آن را دریافت خواهید کرد.این وام هزینه شهریه شما را پوشش می دهد و به صورت اقساط ماهانه به حساب بانکی شما واریز می شود.  این مسئولیت شماست که پس از آن به دانشگاه پرداخت کنید.  نرخ بهره از روزی که وام را دریافت می کنید اعمال می شود.

 پس از فارغ التحصیلی، یک فاصله زمانی دو ساله خواهید داشت، پس از آن باید وام را به طور کامل ظرف ۱۵ سال بازپرداخت کنید.  برخلاف سیستم مالی دانشجویی در انگلستان، وام پس از دوره بازپرداخت باطل نمی شود. تعدادی کمک هزینه و بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در هلند وجود دارد – بازدید از تحصیل در هلند – یافتن بورسیه برای جستجوی فرصت ها. از  طرف دیگر، اگر به دنبال کمک مالی برای دکترا هستید، می توانید از خدمات کمک مالی پژوهشگران کمیسیون اروپا (EC) EURAXESS استفاده کنید.

 ویزای دانشجویی از شرایط تصحیل در هلند

 برای شهروندان اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، شما می توانید بدون ویزا در هلند تحصیل کنید.  دانشگاه شما حضور شما را نزد مقامات مهاجرت هلند ثبت می کند.

 از همه کشورهای دیگر، مانند کشورهای انگلستان، برای مدت اقامت خود به ویزای ورود (MVV) و اجازه اقامت (VVR) نیاز دارید.  برای دریافت این موارد، از طریق دانشگاه انتخابی خود درخواست داده و مدارک لازم را از سفارت یا کنسولگری هلند در کشور خود دریافت خواهید کرد.  در بریتانیا، این سفارت هلند در لندن است.اگر بیش از چهار ماه در هلند می‌مانید، باید در پایگاه داده‌های سوابق شخصی شورای هلند در تالار شهر محل خود ثبت نام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط تحصیل در هلند آشنا کردیم. برای اطلاع دقیق تر از شرایط تحصیل می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *