کانادا یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کشورها برای ادامه تحصیل است. تحصیل در کانادا رایگان نیست اما مقرون‌به‌صرفه است. دانشجوهای بین‌المللی کانادا اغلب به دریافت وام و کمک‌هزینه تحصیلی نیاز پیدا می‌کنند. متاسفانه اکثر بورسیه‌های تحصیلی و فاندهای استانی کانادا، مختص شهروندان و افراد مقیم دائم این کشور است. منابعی که در اختیار دانشجوهای بین‌المللی است بسیار محدود است.
درصورتی‌که دانشجویی نتواند کمک‌هزینه‌های تحصیلی نظیر بورسیه و یا اسکالرشیپ را دریافت کند، می‌تواند بدنبال وام دانشجویی باشد. اگر یک دانشجوی خارجی واجد شرایط بورسیه نباشد می‌تواند با مراجعه به وب‌سایت دولت کانادا، نسبت به برنامه‌ها و طرح‌های مختلف وام دانشجویی اطلاعات کسب کرده و اقدام کند.

مراحل دریافت وام دانشجویی کانادا

وام دانشجویی کانادا فدراسیون تخمین می زند که متوسط بدهی دانشجویان بیش از ۲۸۰۰۰۱ دلار است. طبق برنامه وام دانشجویی کانادا، اکثر دانشجویان ۱۰ سال طول می کشند تا وام خود را پرداخت کنند.

بدهی به این بزرگی می تواند بسیار زیاد به نظر برسد، به خصوص اگر برای یافتن شغلی در رشته خود زمان زیادی طول بکشد. یک استراتژی بازپرداخت خوب (یک استراتژی که برای شما و درآمد شما منطقی باشد) واقعاً مهم است تا بتوانید پای خود را محکم روی زمین بازگردانید و شروع به پس انداز برای آینده خود کنید.

مرحله ۱: مشخص کنید آیا بدهی یا قرضی دارید یا نه؟
• وام های دولتی
• خطوط اعتباری دانشجویی
• کارت های اعتباری
• پول بدهکار به خانواده

مرحله ۲: آنها را از بالاترین اولویت به پایین ترین رتبه بندی کنید.

ببینید هر کدام چقدر سود دریافت می کنند، چقدر بدهی دارند و چه مدت باید وام را بازپرداخت کنید. بازپرداخت وام های خود را به ترتیب از بالاترین نرخ بهره به کمترین نرخ در اولویت قرار دهید. به این ترتیب میزان سودی که به طور کلی دریافت می کنید را به حداقل می رسانید. و مطمئن شوید که هرگز در پرداخت‌های خود تأخیر ندارید زیرا این روی رتبه اعتباری شما تأثیر می‌گذارد.

مرحله ۳: از ماشین حساب وام شخصی استفاده کنید
از ماشین حساب برای بازی با سناریوهای مختلف بازپرداخت استفاده کنید تا متوجه شوید که چه مبلغی برای شما مقرون به صرفه است. هر چه سریعتر بتوانید وام های خود را بازپرداخت کنید، به طور کلی از نظر بهره کمتر باید پرداخت کنید.

مرحله ۴: بودجه بندی کنید
تهیه بودجه بسیار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. و هنگامی که می دانید ماهانه چقدر باید به وام خود بپردازید، می توانید شروع به کشف مقدار باقیمانده برای پرداخت اجاره، خواربار و غیره کنید.

معرفی انواع وام دانشجویی کانادا

کانادا

وام های دانشجویی فدرال، وام های دانشجویی بدون بهره و تمام وقت هستند. دولت کانادا سود وام دانشجویی کانادا را در زمانی که شما تمام وقت تحصیل می کنید پرداخت می کند. شما باید وضعیت دانشجویی خود را در پایان هر سال تحصیلی کانادا تایید کنید.

بازپرداخت آن شش ماه پس از اتمام تحصیل یا متوقف شدن دانشجوی تمام وقت شروع می شود. سود وام شما از زمانی تعلق می گیرد که دانشجوی تمام وقت نباشید. اگر وام دانشجویی کانادا و وام استانی دارید (به استثنای وام های یکپارچه کانادا-انتاریو و کانادا-ساسکاچوان)، باید وام ها را جداگانه پرداخت کنید.

  • وام های استانی

علاوه بر وام دانشجویی فدرال، ممکن است واجد شرایط دریافت وام دانشجویی تمام وقت از استان یا منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز باشید. واجد شرایط بودن برای وام های فدرال و استانی با استفاده از یک فرم درخواست واحد ارزیابی می شود، اما هر برنامه ممکن است شرایط متفاوتی داشته باشد.

وام های استانی بر اساس استان متفاوت است. برای جزئیات مربوط به استان خود، لطفاً با دفتر کمک مالی دانشجویی خود تماس بگیرید. لطفاً توجه داشته باشید که ساکنان انتاریو یا ساسکاچوان زمانی که برای بودجه وام دانشجویی فدرال و استانی درخواست دهند، تنها یک وام دریافت خواهند کرد.

اگر مطمئن نیستید که چگونه ادامه دهید، مرکز ملی خدمات وام دانشجویی (NSLSC) می تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد.

  • CanHELP / وام های خصوصی

در سال ۱۹۹۸، IEFC برنامه وام آموزش عالی کانادا (CanHELP) را برای تأمین بودجه برای دانشجویان کانادایی که در خارج از کشور ثبت نام کرده اند، توسعه داد. هیچ منبع دیگری وجود ندارد که دانشجویان کانادایی بتوانند کل هزینه تحصیل خود را به دلار آمریکا وام بگیرند.

برای کشف اینکه چگونه CanHELP می تواند به شما در دستیابی به اهداف آموزشی بین المللی خود کمک کند، به وب سایت وام های دانشجویی کانادا مراجعه کنید. این وب سایت شامل اطلاعاتی در مورد شرایط و ضوابط وام، مدارس واجد شرایط و نحوه سفارش درخواست است. ANU به عنوان یک موسسه واجد شرایط در وب سایت ذکر شده است.

شرایط دریافت وام دانشجویی کانادا

کانادا

• شهروند کانادا باشید یا مقیم دائم کانادا باشید
• اقامت در استان/منطقه ای که وام های دانشجویی کانادا را صادر می کند
• نشان دادن نیاز مالی
• استانداردهای تحصیلی رضایت بخش را حفظ کنید
• در حداقل ۶۰ درصد از بار مطالعه تمام وقت در یک مدرک، دیپلم یا برنامه گواهی ثبت نام کنید.
ANU واجد شرایط بودن کمک مالی برای دانشجویان کانادایی را مدیریت یا محاسبه نمی کند. دانشگاه اطلاعات برنامه و جزئیات ثبت نام را تأیید می کند و گواهی های مالیات گمرک و سازمان درآمد کانادا را از طرف دانشجویان کانادایی تکمیل می کند. با این حال، تمام تصمیمات در مورد واجد شرایط بودن توسط ارگان اعطا کننده گرفته می شود. به همه دانشجویان کانادایی توصیه می شود قبل از شروع به کار در دانشگاه، میزان بودجه مشترک المنافع یا استانی را بررسی کنند. این مسئولیت دانش آموز است که اطمینان حاصل کند که می تواند تمام هزینه های شهریه و هزینه های زندگی را برای تمام مدت تحصیل خود پوشش دهد.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با وام دانشجویی کانادا و شرایط دریافت آن آشنا کردیم. همانطور که ذکر شد گاهی ممکن است شرایط تحصیل در این کشور سخت شده و فرد نتواند با اوضاع مالی خود بحث شهریه را به خوبی سر و سامان بدهد. برای دریافت اطلاعات نسبت به انواع وام های دانشجویی کانادا می توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *