ممکن است افرادی که دارای ویزای توریستی کشور کانادا هستند و زمانی‌که به آن سفر می‌کنند شیفته جذابیت و زیبایی و البته رفاه اقتصادی این کشور شده و تصمیم بگیرند تا باقی زندگی خود را در آن کشور بگزرانند. به‌ همین دلیل ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد صورت بگیرد که آیا امکان کار با ویزای توریستی کانادا وجود دارد یا خیر؟ همان ‌طور که می‌دانید کشور کانادا یکی از کشورهای اروپایی و جهان اول است که توانسته در سال ۲۰۲۲ دهمین قدرت اقتصادی برتر جهان باشد.

این کشور به دلیل داشتن شرایط اقتصادی بسیار بالا توانسته موقعیت‌های شغلی بسیار زیادی را درون خود ایجاد کند. به همین منظور ممکن است سوالات زیادی در ذهن هر مهاجر به وجود آید که آیا کار در کانادا با ویزای توریستی امکان ‌پذیر است یا شرایط کار در کانادا با این ویزا  چگونه می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط تبدیل ویزای توریستی به کاری در این کشور و آشنا کرده تا بتوانید و با در نظر گرفتن این شرایط بهترین تصمیم را داشته باشید.

شرایط کار با ویزای توریستی کانادا

کار با ویزای توریستی کانادا
متأسفانه واقعیتی وجود دارد که طبق قوانین مهاجرت اداره شهروندی کانادا تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا وجود ندارد. اما این مسئله پایان راه نیست به بیانی دیگر افرادی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند شاید بتوانند با داشتن شرایط خاص ویزای تحصیلی کانادا یا اجازه کار در کانادا را دریافت و به وسیله آن ویزای توریستی خود را به ویزای تحصیلی به تغییر داده و در این کشور اقامت موقت سپس اقامت دائم داشته باشد.

نکته مهم این است که کار با ویزای گردشگری در کانادا امکان ‌پذیر نیست و افرادی که دارای ویزای گردشگری این کشور هستند  هستند می‌توانند بعد از ورود به کانادا برای اقامت دائم، اقامت موقت دانشجویی یا ویزای کار اقدام کنند. توجه داشته باشید که هیچ ‌یک از ویزاهای گردشگری  این کشور  تأثیری در موقعیت متقاضی برای دریافت ویزای تحصیلی یا ویزای کاری نخواهد داشت.

تفاوت ویزای توریستی و ویزای کاری در کانادا چیست.

کار با ویزای توریستی کانادا

ممکن است کار در کانادا با ویزای گردشگری برای هر مهاجر سوال‌ برانگیز باشد. اما همان ‌طور که در پاراگراف قبلی بیان شد کار با ویزای توریستی کانادا امکان ‌پذیر نیست. در این قسمت مقاله قصد داریم تا از تفاوت ویزای توریستی و ویزای کاری کانادا را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

• ویزای توریستی کانادا
ویزای گردشگری  کشور  کانادا به شکل تک ورود است که توسط دولت کانادا به شکل پنج ‌ساله صادر می ‌شود و به براساس قانون کلی حداکثر زمانی‌که یک توریست در کانادا می‌تواند بدون خروج از آن کشور بماند حدوداً ۶ ماه است. نکته قابل ‌توجه این است داشتن ویزای گردشگری  کانادا بدین معنی نیست که فرد اجازه ورود به این کشور را دارد و به‌ همین دلیل هنگام ورود به خاک کانادا دولت باید تشخیص دهد که حضور فرد در کانادا و الزامی است یا خیر. به همین منظور متقاضی باید به دولت این اطمینان را بدهد که قصد ماندن در کانادا را نداشته و می‌خواهد باز گردد.

• ویزای کار کانادا

متقاضیان با دریافت ویزای کار کانادا اجازه اقامت موقت در این کشور مدت‌زمان اعتبار این ویزا به نوع کار در کانادا و نوع ویزای کار درخواست دهنده بستگی دارد. معمولاً اولین قدم برای دریافت ویزای کار کانادا دریافت یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی است.

آیا امکان کار در کانادا با ویزای توریستی وجود دارد یا خیر؟

کار با ویزای گردشگری کانادا بر اساس شرایط دوران کرونا کمی متفاوت است. به ‌عبارت‌ دیگر با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های سفر در این کشور دولت در تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰ ۲۰ تا از تاریخ ۳۱ آگوست به ۲۰۲۲ به افرادی که در کانادا با ویزای گردشگری بودن اجازه کار را داد تا در صورت دریافت پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما بتواند ویزای کاری خود را دریافت کنند.

به‌ عبارت ‌دیگر در دوران کرونا شرایط کار در کانادا با ویزای گردشگری کمی پیچیده و البته راحت ‌تر شده است. تا پیش ‌از این افرادی که ویزای گردشگری  داشته‌اند و موفق به دریافت پیشنهاد کاری بوده‌اند باید ابتدا کادر خاک کانادا را ترک کرده و سپس درخواست ویزای کاری خود را ثبت می‌کردند.

اما با توجه به شرایط خاص کانادا کار با ویزای گردشگری کانادا از طریق اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام شد و دارندگان ویزای گردشگری  با پیشنهاد شغلی برای دریافت مجوز کار دیگر نیاز به خروج از کشور نداشته و به آن‌ها اجازه داده می‌شود تا بدون توجه به تاریخ ورود به کانادا درخواست ویزای کار خود را بدهند. افرادی که در ۱۲ ماه گذشته دارای ویزای کاری بوده ‌اند می‌توانند برای کارفرمای جدید اقدام کنند لازم به توجه است که کار با ویزای گردشگری کانادا تمامی محدودیت‌ها را برداشته و همچنین امکان سفر به کانادا را برای مشمولین فراهم می‌کند.

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

همان ‌طور که در پاراگراف قبلی بیان شد امکان تبدیل ویزای گردشگری به کاری در کانادا وجود ندارد. در واقع فردی که دارای ویزای گردشگری کانادا است اجازه کار نداشته و تنها در موارد زیر می‌تواند اقدام به کار با ویزای گردشگری  کانادا بکند. که این موارد عبارت‌اند از:
• نامزد یا همسر متقاضی دارای ویزای کار یا ویزای تحصیلی باشد.
• نوع کار و حرفه متقاضی به شکلی باشد که بتواند به‌ طور قانونی به مجوز کار در کانادا نیاز نداشته و کار را با پیچیدگی خواست شروع کند.
• متقاضی باید از طریق روش‌های موجود موفق به اخذ اقامت دائم در کانادا شده باشه و بخواهد تا پیش‌از طی شدن مراحل اداری و دریافت کارت اقامت کار خود را شروع کند.

تمامی افراد که ویزای گردشگری  دارند درصورتی‌که بخوان اجازه کار با ویزای توریستی کانادا را داشته باشند و بتوانند ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند باید ۱ پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمای کانادایی دریافت کرده و برای ویزای کار خود درخواست.

این فرایند ممکن است کمی طول بکشد و معمولاً اخذ ویزای کار بیش‌از زمان مجاز برای اقامت در کانادا ۶ ماه است که با مشکلات زیادی برای متقاضی ایجاد می‌کند به‌همین دلیل بهتر است تمامی متقاضیان برای درخواست ویزای کار از خارج از کانادا اقدام کند.

شرایط کار در کانادا با ویزای توریستی

کار با ویزای توریستی کانادا
همان‌طور که در پاراگراف قبلی بیان شد امکان کار با ویزای گردشگری کانادا به‌ هیچ ‌عنوان وجود ندارد و در قوانین مهاجرت کانادا و به گونه‌ای بیان شده ‌است که افرادی که ویزای گردشگری  دارند برای آنکه بتوانند کار کنند ابتدا باید ویزای توریستی خود را به ویزای کاری یا ویزای تحصیلی تغییر دهند یا اقامت دائم این کشور دریافت کرده که کمی پیچیده‌است.

به‌ صراحت می‌توان گفت تبدیل ویزای گردشگری  به کاری در کانادا یا تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم امکان ‌پذیر نیست. اما شرایط تبدیل ویزای گردشگری  به ویزای کاری در خارج از کانادا امکان‌پذیر است که در ادامه برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.
دولت کانادا برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از مهاجران و حفظ امنیت و منافع کشور خود روند دریافت ویزا را کمی دشوار کرده ‌است. این کشور هیچ وقت قوانین برای تبدیل ویزای گردشگری  مهاجران تعریف نکرده و حتی این کار برای کشورهای توسعه‌ یافته نیز غیرممکن است.

اما خبر خوب آن است که ویزای گردشگری  کانادا در صورتی‌ که متقاضیان بتوانند در آن اقامت داشته باشند یا با انجام کارهای بتوانند اخذ ویزای تحصیل را داشته باشند می‌توانند به همراه آن کار نیز کند.
به‌ عبارتی کلی‌ تر برای کار با ویزای گردشگری  کانادا تمامی متقاضیان باید ابتدا از ۱ کارفرما پیشنهاد شغلی داشته باشند. پیشنهاد شغلی ممکنه چندین ماه طول بکشد اما در طول اقامت در کانادا این مراحل به اتمام می‌رسد اما این مسئله به شرط آنست که در خاک کانادا برای تبدیل ویزای توریستی به کاری اقدام کنید اما اگر در زمانی برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید که ویزای توریستی شما به پایان رسیده باشد باید به کشور خود برگشته و سپس برای دریافت ویزای کار مجدداً وارد این کشور شوید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با شرایط کار با ویزای توریستی کانادا آشنا کردیم. برای اطلاع دقیق تر با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *