ویزای هنری هلند

 

اگر به عنوان یک هنرمند، قصد مهاجرت و کار در هلند را دارید، در ابتدا باید از شرایط دریافت ویزای هنری هلند و اجازه اقامت در هلند مطلع شوید. اینکه آیا به ویزا احتیاج دارید یا نه و نحوه ی دریافت اجازه اقامت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد‌. مثلا ملیت شما، مدتی که می خواهید در هلند کار کنید و عواملی از این قبیل. در این مقاله به تمامی این موارد پرداخته می شود. با ما همراه باشید.

 

 

 

دریافت ویزای هنری هلند

 

اگر از کشور هایی خارج از اتحادیه اروپا به هلند می روید، اول باید ویزای هنری هلند را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا هم مانند سایر ویزا ها باید از طریق سفارت و کنسولگری هلند در کشور خود اقدام کنید. ویزای هنری به شما این‌ امکان را می دهد که بتوانید حداکثر به مدت ۹۰ روز در هلند ساکن شوید. اگر مایل باشید که مدت بیشتری در هلند اقامت کنید باید از طریق تمدید مجوز اقامت مراحل اداری تمدید ویزای خود را نیز انجام دهید.

برای مشاهده شرایط وقت سفارت هلند کلیک نمایید.

 

 

اقدام برای دریافت اجازه اقامت هلند

یکی از مهم ترین مراحل دریافت ویزای هنری هلند، دریافت مجوز اقامت این کشور است.

برای اقامت هنرمندان و نوازندگان در هلند، مقررات خاصی وجود دارد‌. بنابراین این قوانین، هنرمندان خارج از اتحادیه اروپا به راحتی می توانند برای اجازه اقامت هلند درخواست دهند. این مقررات در اصل فرصت هایی هستند که برای هنرمندان و موسیقی دان ها ایجاد شده تا با دریافت اجازه اقامت بتوانند در کشور بی نظیری مثل هلند به فعالیت های خود ادامه دهند!

 

برای مطالعه شرایط کار برای ایرانیان در هلند کلیک نمایید. 

 

 

 

برای دریافت اجازه اقامت هلند چه شرایطی ضروری است؟!

 

برای دریافت ویزای هنری هلند، ابتدا باید واجد شرایط دریافت اقامت باشید. مثلا آثار هنری هنرمندان و نوازندگان باید در ابتدا از لحاظ اهمیت فرهنگی تایید شود. که این بخش توسط موسسات فرهنگی هنری هلند انجام می شود. اگر  هنر مندان آثار هنری مناسب و قابل قبولی داشته باشند و برای موسسات هنری هلند فعالیت کنند از دولت یارانه دریافت می کنند. (موسسات فرهنگی هنری هلند شامل ارکستر ها، موزه ها، گالری ها و… هستند.) این مجوز نیز برای مدت دو سال به هنرمندان در هلند اعطا خواهد شد.

 

 

 

هنرمندان چگونه می توانند برای دریافت ویزای هنری هلند و اجازه اقامت هلند اقدام کنند؟!

 

هنرمندان، موسیقی دانان، نوازندگان و… برای واجد شرایط بودن برای دریافت اجازه اقامت هلند، توسط خدمات مهاجرت هلند،‌ به وزارت آموزش، فرهنگ و علوم هلند معرفی خواهند شد! وزارتخانه در این مورد اختیار دارد که معیار هایی را برای ارزیابی هنرمندان در نظر بگیرد. این معیار ها همیشه و دقیق مشخص نیستند. نکته ی قابل توجه این است که وقتی یک هنرمند برای کار در موسسه ی فرهنگی هلند انتخاب می شود، این مساله برای دریافت ویزای هنری هلند و دریافت مجوز اقامت هلند بسیار مهم و تعیین کننده است.

 

برای اطلاع از شرایط ویزای توریستی هلند کلیک نمایید.

 

 

 

اخذ اقامت هلند
اخذ اقامت هلند

 

 

 

 

برای دریافت ویزای هنری هلند چگونه درخواست دهیم؟!

برای دریافت ویزا و اجازه اقامت هلند، در ابتدا باید مشخص شود که در کجا مستقر هستید:

 

  • متقاضیان ساکن هلند:

برای افرادی که از قبل در هلند ساکن هستند، درخواست اجازه اقامت هلند و ویزای هنری هلند باید همراه با مدرک تایید شده از موسسات فرهنگی هنری هلند  انجام شود. (یعنی برای اقدام جهت دریافت اجازه اقامت یا ویزا در ابتدا باید این تاییدیه را داشته باشید)

به علاوه، این متقاضیان باید در هلند یک شرکت راه اندازی کرده باشند. ثبت نام شرکت هایشان در اتاق بازرگانی هلند الزامی می باشد. موجودی افتتاحیه شرکت ها باید ارسال شود و همچنین یک حساب بانکی به نام شرکت شان باز کنند.

 

  • متقاضیان مقیم خارج از کشور هلند

 

این متقاضیان نیز برای دریافت اجازه اقامت و ویزای کشور هلند باید در هنگام ثبت درخواست خود در کنسولگری، تاییدیه ی فرهنگی هنری هلندی و موجودی افتتاحیه شرکت شان ثبت شود. پس از ورود به هلند نیز باید شرکت خود را در اتاق بازرگانی این کشور ثبت کنید!

 

دریافت مجوز اقامت برای دانش آموختگان مدارس هنر، یا موسیقی خارج از اتحادیه اروپا

 

این دانش آموختگان ظرف ۳ سال پس از فارغ التحصیلی می توانند مجوز اقامت در هلند را دریافت کنند‌.

 

نکات مهم برای دریافت مجوز اقامت هلند

 

هر دو سال یکبار مجوز اقامت هنرمندان در هلند تمدید می شود.‌ توجه داشته باشید که دریافت و تمدید این مجوز به اینکه هنرمند شرایط و ضوابط فرهنگی مورد نظر را داشته باشد یا خیر بستگی دارد.

 

 

انواع مجوز اقامت

 

برای دریافت اجازه اقامت و ویزای خود ابتدا باید ببینید چه مدت می خواهید در هلند بمانید. مجوز اقامت شما در هلند دو نوع هستند:

 

  • کوتاه مدت:

اگر بخواهید برای مثلا شش هفته در هلند بمانید باید اقامت کوتاه مدت دریافت کنید. گاهی اوقات هم ممکن است مثلا برای ۱۳ هفته مایل به اقامت در هلند و کار کردن در این کشور باشید.

 

  • بلند مدت:

 

مثلا اگر مایل به کار کردن به مدت یک سال باشید، اجازه اقامت بلند مدت برای شما مناسب است.

 

اگر در رابطه با شرایط مهاجرت به کشور هلند، شرایط تحصیل، نحوه ی دریافت ویزای هنری هلند و… به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید. این‌ مجموعه سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجو به هلند تجربه ی درخشانی دارند و می توانند بهترین راهنمایی ها را برای شما داشته باشند.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *