ارزان ترین شهرهای استرالیا برای تحصیل و زندگی دانشجویی

 

 

بسیاری از دانشجویان، علاقمند به ادامه تحصیل در کشور زیبای استرالیا هستند. دلایل آن ها کاملا منطقی و موجه است؛ آب و هوای عالی، فرهنگ آرام و متنوع، سواحل شنی فوق العاده و دانشگاه های بسیار معتبر. قبل از مهاجرت آگاهی از ارزان ترین شهرهای استرالیا برای تحصیل و زندگی دانشجویی، می تواند بسیار به شما کمک کند. با ما همراه باشید؛ در این مقاله این شهرهای جذاب و دیدنی و در عین حال ارزان کشور استرالیا را معرفی می کنیم.

 

 

بهترین شهرهای دانشجویی استرالیا

 

 

ارزانترین شهرهای دانشجویی در استرالیا تصویر اصلی

 

بنا به آخرین نتایج QS، ۷ شهر استرالیا در میان ۱۰۰ شهر برتر دانشجویی جهان قرار گرفته اند. یکی از دلایلی که سبب این رتبه بندی شده، هزینه های پایین و ارزان این شهرهاست. این هزینه ها، شامل مخارج زندگی دانشجویی و شهریه های تحصیلی می باشد. بین این ۷ شهر محبوب دانشجویان بین المللی، ۶ مورد از آن ها به عنوان شهر های مقرون به صرفه کشور استرالیا نیز شناخته می شوند. در این بخش به آن ها می پردازیم.

 

برای مطالعه انواع بورسیه های تحصیلی در زمینه ی هنر، طراحی و مد کلیک نمایید.

 

 

 

 

  1. Gold Coast (گولد کوست)

     

گلد کوست در بین ارزان ترین شهر های استرالیا رتبه اول و در جهان جایگاه ۸۹ام را دارد. برای ادامه تحصیل در کشور سرسبز استرالیا نمی دانید کدام شهر را انتخاب کنید؟ این شهر به هر اندازه که فکر کنید، از هر نظر ایده آل است. اجاره منزل در این منطقه توریستی به طرز شگفت انگیزی حدود ۴۰ درصد کمتر از سیدنی می باشد. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی بین المللی در دانشگاه های گولد کوست به طور متوسط ۲۰۶۰۰ دلار آمریکا در سال برآورد شده؛ مبلغی به مراتب کمتر از سایر شهرهای استرالیا ! مانند اکثر کشورها، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی استرالیا برای شما (مانند دانشگاه گریفیت) در مقایسه با دانشگاه های خصوصی، پایین تر خواهد بود.

 

 

 

  ۲. Canberra(کانبرا)، دومین شهر مقرون به صرفه استرالیا

 

کانبرا دومین رتبه در میان ارزان ترین شهر های استرالیا را از آن خود کرده؛ به همین خاطر یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد مشتاق به ادامه تحصیل در استرالیا است. کانبرا امسال با پیشرفت ۵ پله ای، ۹۴امین شهر مقرون به صرفه دانشجویی در جهان به شمار می رود. به عنوان شهریه بین المللی در مقطع کارشناسی، به طور متوسط حدود ۲۲۴۰۰ دلار آمریکا باید بپردازید. رقمی کمتر  از سایر شهرهای استرالیا به جز Gold Coast! با کاهش چشمگیر شهریه های دانشگاه های کانبرا، می توانید برای رسیدن به رویاهای خود، روی کانبرا حساب باز کنید!


برای مطالعه شرایط تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور بدون مدرک زبان  کلیک نمایید.

 

 

 

۳.  آدلاید (Adelaide)، شهر سوم منتخب ارزان استرالیا

 

آدلاید در استرالیای جنوبی واقع شده و سومین شهر دانشجویی ارزان قیمت استرالیایی آدلاید است. علی رغم متوسط شهریه های دانشگاهش ( بالغ بر ۲۴.۵۰۰ دلار در سال برای مقطع کارشناسی بین المللی)، هزینه های زندگی شما کمتر از سیدنی یا ملبورن در می آِید. مثلا، برای اجاره منزل حدود ۴۹ درصد کمتر از سیدنی باید بپردازید (از ژوئیه ۲۰۱۹). یک خبر عالی! با انتخاب زندگی در حومه ای واقع در شمال شهر، مانند Brahma Lodge یا Rostrevor، می توانید در مخارج خود صرفه جویی چشمگیری کنید.حدودا هفته ای حدود ۱۳۵-۳۸۵ دلار استرالیا (حدود ۹۰-۲۶۵ دلار آمریکا) برای اجاره خانه نیاز خواهید داشت.

 

 

هزینه های تحصیل در استرالیا
هزینه های تحصیل در استرالیا

 

 

 

۴. Brisbane (بریزبن)

 

بریزبن به طور کلی در میان محبوب ترین شهر های دانشجویی جایگاه ۲۲ام را دارد. از آن هم بهتر، رتبه ۴ام میان ارزان ترین شهر های استرالیا، می تواند دلیلی عالی برای انتخاب آن باشد!

در مقطع کارشناسی باید سالانه به طور متوسط ۲۵۶۰۰ دلار آمریکا برای شهریه های دانشگاه های بریزبن کنار گذارید. هزینه های زندگی نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ استرالیا مناسب تر است؛ به همین علت می توانید آسان تر به اهداف خود برسید!

 

برای مطالعه کامل مقاله فلوشیپ (fellowship) چیست و چه مزایایی دارد؟و به چه کسانی تعلق می گیرد؟ کلیک نمایید. 

 

 

 

 

۵.ملبورن (Melbourne)

 

و در نهایت رسیدیم به ملبورن! این شهر برترین شهر دانشجویی استرالیا شناخته شده است. علاوه بر آن توانسته جایگاه ۱۰۵ام جهانی در میان ارزان ترین شهرهای استرالیا را نیز کسب کند.

شهریه متوسط سالانه دانشگاه های آن حدود ۲۴۵۰۰ دلار آمریکا برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی، تعیین کرده اند. می توانید برای کاهش هزینه هایتان، زندگی دانشجویی خود را از حومه شهر مثل محله های Brunswick ،  Bundoora شروع کنید. اجاره خانه در مرکز شهر حدود ۲۰۰-۳۰۰ دلار استرالیا در هفته و در حومه آن، نیم این مبلغ است. اگر حتی مخارج رفت و آمد را هم در نظر بگیریم، نمی توان به راحتی از تحصیل در ملبورن گذشت! شهری که از زیبایی و رشد و امکانات چیزی کم ندارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از ارزان ترین شهرهای استرالیا برای تحصیل و زندگی دانشجویی، با مشاوران استادی پلن در ارتباط باشید.

 

 

مطالبی که ممکن است مرود نظر شما باشد: آزمون ماک آیلتس IELTS چیست؟ | آزمون تافل TPO چیست؟ | WES چیست؟ | همه چیز در مورد آزمون SAT | استادی پلن چیست؟ 

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *