در مورد زندگی در هر کشوری چیزهای خوب و بد زیادی وجود دارد. برای همین همیشه بهتر است قبل از گرفتن هر تصمیم بزرگ برای مهاجرت آماده باشید. همه تغییرات بزرگ با چالش های خاص خود همراه هستند. دلایل خوبی برای مهاجرت به انگلستان وجود دارد، اما اغلب فیلم ها و رسانه ها نسخه ای رنگارنگ از زندگی انگلیسی را به تصویر می کشند درباره سختی ها و معایب آن حرفی نمی‌زنند.  به همین دلیل در این وبلاگ مزایا و معایب زندگی در انگلیس  را آورده‌ایم.

مزایا و معایب زندگی در انگلیس

مزایا زندگی در انگلیس

سیستم حمل و نقل عمومی عالی

انگلستان به خاطر سیستم حمل و نقل عمومی عالی اش که سراسر کشور را در بر می گیرد، شهرت دارد.از مزایا و معایب زندگی در انگلیس می‌توان به نحوه حمل و نقل آن اشاره داشت. تنها در لندن، سیستم متروی لندن نمونه فوق العاده ای از تاثیرگذاری یک سیستم حمل و نقل عمومی خوب است. تاریخچه مترو زیرزمینی در قرن نوزدهم با افتتاح اولین خط لوله در سطح عمیق در سال ۱۸۹۰ آغاز شد. در طول یکصد و سی سال گذشته، این سیستم از قدرتی به قوت دیگر رفته و به سیستم حمل و نقل کارآمدی که امروزه است تبدیل شده است.

خدمات بهداشت ملی

 ثبت نام NHS در برایتون

یکی از بزرگترین مزایای زندگی در انگلستان دسترسی به مراقبت های بهداشتی است. با توجه به پرداخت مالیات در دستمزدهای ما، خدمات عمدتا رایگان  یا دارای سقف خاصی  هستند.

خدمات بهداشت ملی یا «NHS» یک سرویس حیاتی است که کیفیت زندگی بهتری را برای همه نوید می دهد. NHS کمک زیادی به استاندارد خوب زندگی انگلستان می کند و نگرانی های مربوط به مراقبت های بهداشتی و استرس مالی را برای بیشتر مردم را ا از بین می برد.

تماس گرفتن برای آمبولانس بدون نگرانی از هزینه های یکی زندگی لوکس در سطح جهانی خصوصا انگلستان  است. اگر یکی از بستگان مسن زمین خورده باشد، یا شما یا همسرتان دچار بیماری و حادثه سختی باشید می تپاند بدون نگرانی از مسائل مالی با آمبولانس و مراکز درمانی تماس حاصل کنید.

شایان ذکر است که خدمات دندانپزشکی در انگلستان کاملا رایگان نیست و اغلب بر اساس خدمات ارائه شده مستلزم پرداخت هزینه ثابت است. با این حال، خدمات دندانپزشکی رایگان برای ساکنان کم درآمد و سالمندان واجد شرایط در دسترس است.

مناطقی از زیبایی طبیعی برجسته

اگر از مناظر باشکوه طبیعت و زندگی در آن لذت می برید، حومه شهر انگلیسی برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

انگلستان حومه‌های زیبای دارد که دارای طبیعت بکر است. تپه های  Shropshire و مناظر خیره کننده Lake District تنها چند نمونه از این است که حومه شهر اینجا واقعا چقدر نفس گیر است. شما می‌توانید از زندگی روستایی و البته پیشرفته در کلبه های کوچک لذت ببرید.

دسترسی به آموزش رایگان

مزایا و معایب زندگی در انگلیس

دسترسی به آموزش رایگان یک مزیت عالی برای مهاجرت به انگلستان است. آموزش برای رشد ذهن ها حیاتی است، بنابراین برای کودکان بین پنج تا هجده سال به صورت رایگان ارائه می شود.

تحصیل در سنین پنج تا شانزده سالگی اجباری است. پس از سن هجده سالگی، کودکان می توانند به تحصیلات عالی در دانشگاه بروند که رایگان نیست.

فرصت های شغلی عالی آن

بسیاری از شرکت‌ها در لندن مستقر هستند و این بدان معناست که فرصت‌های زیادی برای مهاجران با شرایط لازم برای یافتن شغل مورد نظر خود وجود دارد. بریتانیا همچنین مرکز بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی است، بنابراین حتی اگر سازمانی وجود داشته باشد که شما در درجه اول به آن علاقه دارید و از بریتانیا نیست، به احتمال زیاد آنها شعبه‌ای در لندن دارند!

مرخصی زیاد

بریتانیا یکی از مکان هایی است که بهترین سیاست های مرخصی با حقوق را دارد. هر نوع استخدام در شغل های مورد نظر ( پیمانی، قراردادی، موقت) حداقل ۵.۶ هفته مرخصی دارد. صرف نظر از نوع شغلی که انجام می دهید، تا زمانی که حقوق دریافت می کنید، مطمئناً از تعداد زیادی مرخصی یا تعطیلات بهرمند خواهید بود. با پیشرفت شغلی ، حتی روزهای مرخصی بیشتری خواهید داشت.

انگلستان یک مکان عالی برای شروع یک تجارت است

انگلستان مکانی عالی برای شروع یک تجارت است. این کشور بارها در بین ۱۰ کشور برتر جهان برای انجام این کار رتبه بندی شده است. قوانین و سیاست‌های مالیاتی در بریتانیا با امتیازات بسیار مطلوب برای یافتن مناطق و مشتریان مناسب بسیار مطلوب هستند.

معایب زندگی در انگلیس

حمل و نقل عمومی: سفر به ادینبورگ-اسکاتلند با قطار.ایستگاه قطار پدینگتون

در حالی که حمل و نقل عمومی در انگلستان عالی است، اما نکات منفی خود را نیز دارد. شما اغلب می شنوید که بریتانیایی ها در هنگام تأخیر شکایت می کنند.

حمل و نقل هم گران است. به عنوان مثال، اگر از یک منطقه مسافربری به لندن رفت و آمد می کنید، به راحتی می توانید سالانه ۵۰۰۰ پوند برای بلیط قطار هزینه کنید.

زمان انتظار برای خدمات بهداشتی

تأثیر ۲۰۲۰/۲۰۲۱ بر NHS به این معنی است که اکنون زمان انتظار طولانی برای خدمات وجود دارد و قابل درک است که چرا این تأثیر وجود دارد.

در واقع خدمات بهداشتی عمومی یکی از مزایا و معایب زندگی در انگلیس است. یک KPI وجود دارد که ۹۲٪ از بیماران باید طی ۱۸ هفته به عنوان بخشی از طرح ارجاع به درمان تحت درمان قرار گیرند. از سال ۲۰۱۶ این موارد برآورده نشده است و پس از ۱۴ سال به اوج جدیدی رسیده است.

اگر این موضوع برای شما نگران کننده است، ممکن است بخواهید مراقبت های بهداشتی خصوصی را در نظر بگیرید.

آب و هوای غیر قابل پیش بینی

مزایا و معایب زندگی در انگلیس

آب و هوای انگلیسی به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن، اغلب برای بسیاری از مهاجران بریتانیایی مهم است. ممکن است یک دقیقه باران ببارد و سپس در دقیقه دیگر نور خورشید بتابد. هرگز نمی دانید که قرار است چه چیزی بدست آورید.

در حالی که انگلستان و بقیه بریتانیا دارای فصول مشخصی هستند، گاهی اوقات برف می تواند به بهار منتقل شود و بارش های آوریل می تواند به ماه های تابستان منتقل شود.

قیمت خانه

بازار مسکن در انگلستان به دلیل شرایط سخت ورود به آن محل بحث برای بسیاری است.

قیمت خانه برای خریداران بسیار زیاد است و برای بسیاری از خریداران برای اولین بار به دلیل وارد نبود به شرایط ملکی‌و شرایط سخت مالی ضرر غیر قابل جیرانی را تجربه کنند.

شرایط بد ویزا

شرایط ویزا برای انگلستان می تواند برای برخی به عنوان یک مشکل مطرح شود، زیرا برآورده کردن آنها بسیار دشوار است. کشورهایی مانند استرالیا شرایط آسان تری دارند زیرا ما می توانیم به ویزای تحرک جوانان دسترسی داشته باشیم و در سال ۲۰۲۱ آنها موافقت کردند که این ویزای را به ۳ سال افزایش دهند. به سایر کشورهای مشترک المنافع ویزای ۲ ساله تحرک جوانان ارائه می شود.

برای شهروندان ایالات متحده، این می تواند دشوارتر باشد و روند دشوارتری طی شود.

بازار کار رقابتی

بازار کار انگلیسی می‌تواند کاملاً رقابتی باشد و موقعیت‌های بالاتر ممکن است شرایط تحصیل و تجربه دشواری داشته باشند.

میانگین دستمزد کمتر (خارج از لندن)

مشکل دیگر این است که میانگین دستمزد در خارج از لندن به شدت کاهش می یابد. قبل از مهاجرت به انگلستان، بهتر است به جای نگاه کردن به میانگین دستمزد انگلستان در کل، درک خوبی از میانگین دستمزد در منطقه ای که به آن توجه دارید، داشته باشید.

اینجا میانگین دستمزدها در شهرهای بزرگ انگلستان آمده است تا به شما کمک کند تصویر کاملی داشته باشید:

  • میانگین دستمزد لندن ۳۹ هزار پوند است
  • میانگین دستمزد منچستر ۳۰ هزار پوند است
  • میانگین دستمزد بریستول ۳۱ هزار پوند است
  • میانگین دستمزد لیورپول ۲۶ هزار پوند است
  • میانگین دستمزد لیدز ۲۹ هزار پوند است
  • میانگین دستمزد لستر ۲۶ هزار پوند است

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *