بهترین شهر های نروژ برای زندگی و کار

 

 

آیا تا به حال به ادامه ی زندگی در نروژ اندیشیده اید؟ بدون شک داشتن اطلاعات کافی در رابطه با بهترین شهر های نروژ برای زندگی به شما کمک شایانی می کند. اگر هم مایل هستید با خانواده ی خود به این کشور محبوب و پرطرفدار مهاجرت کنید، حتما باید آگاهی لازم از مکان مناسب برای تحصیل فرزندانتان داشته باشید. بهتر است بدانید که چه فرصت هایی پیش روی شما است و از کدام می توانید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. مطالب این مقاله به شما کمک می کند تا از شرایط زندگی در نروژ اطلاعات مناسبی بدست آورید. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید و ادامه ی این مطالب مفید و کاربردی را از دست ندهید.

برای مطالعه تحصیل رایگان در نروژ کلیک نمایید.

 

 

هفت شهر برتر نروژ

 

 

در این مقاله قصد داریم شما را با برترین شهرهای نروژ جهت ادامه ی زندگی آشنا کنیم.

 

 

 

 

۱.شهر اسلو

 

شرایط کلی زندگی در شهر اسلو

 

اسلو، پایتخت نروژ و دومین شهر پاک و تمیز در سراسر دنیا است. این شهر با داشتن حدودا ۶۰۰۰۰۰ نفر جمعیت، از لحاظ شلوغی و هیاهو با لندنِ انگلستان قابل مقایسه می باشد. اسلو بخاطر آب و‌ هوای سالم، فرصت های شغلی فراوان، تعادل مناسب بین کار و زندگی، حقوق های بالا و بزهکاری های اندک از مشهور ترین شهر های جهان به شمار می رود.

 

 

 

آب و هوای شهراسلو

 

هوای این شهر می تواند تا حدی غیر قابل پیش بینی باشد. ممکن است در اسلو شاهد زمستان های سرد و برفی یا حتی معتدل و معمولی باشید. در حالی که تابستان هایش می تواند نسبتا گرم و خشک باشد.

اسلو شهری مناسب برای جوانان

 

این شهر برای اشتغال و تحصیل جوانان بسیار مناسب و ایده آل است. شما می توانید با ادامه تحصیل در دانشگاه اسلو (با قدمت بیش از ۲۰۰ سال)، با کسب دانش و‌ سواد کافی بلافاصله پس از فارغ التحصیلی استخدام شوید و آینده ی روشنی برای خود و فرزندانتان رقم بزنید!! برای یاد گیری زبان نروژی هم می توانید در یک دوره ی فشرده ثبت نام کرده و به زبان نروژی مسلط شوید. هرچند که بیشتر دوره های تحصیلی در نروژ به انگلیسی تدریس می شوند؛ پس از بابت زبان اصلا نگران نباشید!

برای مطالعه شرایط ویزای تحصیلی نروژ کلیک نمایید.

 

هزینه های زندگی در شهر  اسلو

 

مسلما هزینه ی زندگی در پایتخت بیشتر از سایر شهر های نروژ است؛ اما حقوق های بالا می توانند به راحتی این هزینه را تامین کنند. برای تفریح در اسلو هم ورزش هایی مثل پیاده روی و اسکی گزینه های مناسبی هستند. پارک های زمستانی این شهر امکان تفریحاتی سالم را برای شهروندان فراهم کرده اند.

 

 

 

۲. شهر آرِندال

آرِندال یک شهر نسبتا کوچک است که در جنوب نروژ واقع شده. این شهر تاریخی، پر است از خانه های چوبی قدیمی که در قرن هفدهم میلادی ساخته شده اند. اگر هم با خانواده به این شهر بیایید، ماهانه حدودا ۳۸۰۰ پوند باید برای تامین هزینه های زندگی بپردازید. تابستان های آرندال بسیار جذاب هستند. جشنواره های فراوان و موسیقی های خیابانی تابستانه، چهره ی زیبا و جذابی به شهرمی بخشند. همچنین انگلیسی زبانان در آرندال بسیار مورد استقبال قرار می گیرند؛ چرا که اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند. این شهر تابستان های خنک و زمستان های نسبتا سردی دارد.

 

 

۳. شهر بِرگِن

برگن، شهر بزرگی است که در ساحل غربی نروژ واقع شده‌. این مکان برای گشت و گزار و تفریح می تواند مکانی مناسب و دلپذیر باشد. همچنین برگن به پایتخت هنر خیابانیِ نروژ شهرت دارد. این شهر برای کسانی که اهل هنر و موسیقی هستند بسیار جذاب و دلربا است. دانشگاه های معروف و زبانزد برگن نیز برای ادامه ی تحصیلات آکادمیک بسیار عالی هستند. مردم این شهر با داشتن فرهنگ غنی در برابر پذیرش مهاجران، این شهر را به یکی از مهاجر پذیر ترین شهر های دنیا تبدیل کرده اند. همچنین برای تامین هزینه زندگی یک ماه یک خانواده چهار نفره در برگن حدودا ۳۹۰۰ پوند نیاز است.

 

برای مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در نروژ کلیک نمایید.

 

 

 

۴. شهر تروندهایم

یکی دیگر از شهر های شمالی نروژ تروندهایم نام دارد. این شهر دارای آب و هوای اقیانوسی است. موقعیت شمالی تروندهایم باعث شده که روز های زمستان بسیار کوتاه باشد؛ به طوری که در زمستان طول روز فقط به چهار ساعت می رسد. این درحالی است که تابستان ها خورشید ساعت ۳ بامداد طلوع می کند و روز ها در تابستان بسیار طولانی هستند. مردم این شهر با افراد جدید و مهاجر بسیار صمیمی برخورد می کنند و می توانید به راحتی در تروندهایم زندگی کنید. امنیت، رفاه اجتماعی، دانشگاه های برتری مثل NTNU و HiST باعث شده که این شهر مقصد مورد علاقه ی بسیاری از ایرانیان باشد. از لحاظ هزینه های زندگی نیز زندگی در تروندهایم نسبت به سایر شهر های نروژ کمی گران است ولی اصلا نگران این تامین هزینه نباشید! تحصیل در دانشگاه های بی نظیر این کشور و اشتغال سریع، بلافاصله پس از فارغ التحصیلی تامین هزینه های معیشت را بسیار آسان می کند!!

 

 

۵.شهر استاوانگر

یکی دیگر از شهر های پر طرفدار نروژ برای کار و زندگی استاوانگر است. فرصت اشتغال عالی در شرکت نفت، آب و هوای معتدل و دلپذیر، جشنواره های متعدد همگی باعث محبوبیت شهر استاوانگر می شوند. جشنواره های غذایی که هر ساله در این شهر برگزار می شود نیز در شهرت استاوانگر بی تاثیر نیست. هزینه های زندگی در این شهر تقریبا با اسلو برابری می کند؛ اما شما می توانید با داشتن یک برنامه ی مناسب و با کمک کارشناسان مجموعه ی استادی پلن شغل مناسبی داشته و به راحتی هزینه های خود را تامین کنید!

برای مطالعه شرایط تحصیل پزشکی در نروژ کلیک نمایید.

 

 

 

۶. شهر آلسوند

این شهر در اصل یک بندر دریایی است که مهم ترین بندر ماهی گیری نروژ به شمار می رود. ناوگان ماهیگیری آن، مدرن ترین ناوگان دریایی در کل اروپا است. همچنین به علت معماری خاص و پیشرفته تعداد زیادی از مهاجران و حتی نروژی ها را به خود جلب می کند. در آلسوند یک  پردیس از دانشگاه علم و صنعت نروژ وجود دارد که حدودا ۱۸۰۰ دانشجو از سراسر جهان در آن تحصیل می کنند.

 

۷.شهر فردریکستاد

فردریکستاد یک شهر نسبتا کوچک در جنوب کشور نروژ، نزدیک اسلو است. معماری بی نظیر و به سبک هلندی و تاریخ کهن این شهر، فردریکستاد را بسیار منحصر به فرد و بی نظیر کرده. تابستان طبیعت زیبا و دلچسب این شهر برای تفریح و گشت و گذار بسیار مناسب است. از لحاظ هزینه های زندگی، این شهر تقریبا بسیار مقرون به صرفه تر از سایر شهر های نروژ می باشد. شما می توانید با صرف هزینه ی بسیار اندک صاحب بهترین خانه شوید. هرچند که موقعیت های شغلی در اسلو و سایر شهر های نروژ از اینجا بهتر بوده اما از لحاظ هزینه های زندگی و طبیعیت بکر فردریکستاد می تواند محیطی امن و آرام برای زندگی شما و عزیزانتان باشد.

 

اگر باز هم در رابطه با زندگی و کار در نروژ به مشاوره و اطلاعات بیشتری احتیاج دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ی استادی پلن تماس بگیرید.

 

 

مطالب مرتبط: تحصیل رایگان در نروژ |  ۵دلیل برای تحصیل در نروژ | ویزای تحصیلی نروژ | هزینه تحصیل و زندگی در نروژ  | تحصیل پزشکی در نروژ |

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی  مراجعه کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *