داده های سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) نشان می دهد که سال ۲۰۲۱ سال بزرگی برای مهاجرت ایرانیان بوده است.  کانادا در سال گذشته پذیرای بیش از ۱۱۰۰۰ ایرانی بود و این کشور را به هشتمین کشور مبدا مهاجران جدید در سال ۲۰۲۱ تبدیل کرد. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا ایرانی‌ها کانادا را به مقاصد دیگر ترجیح می‌دهند. بهترین شهر های کانادا برای مهاجران ایرانی طبق یک نظر سنجی نشان داده شده است.

  در سال های اخیر موج مهاجرت نخبگان و جوانان در ایران تشدید شده است که عمدتاً به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی و نبود آزادی های مدنی بوده است.  از انقلاب ۱۹۷۸، کانادا به مقصدی جذاب برای ایرانیان تبدیل شده است. اکثر ایرانیانی که به کانادا می آیند تحصیل کرده و مسلط به زبان انگلیسی هستند.  اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیز در بین ایرانیان ثروتمند محبوبیت دارد.  بر اساس اطلاعات سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا، بیش از ۲۱۰۰۰۰ ایرانی در کانادا زندگی می کردند.  ما آخرین ارقام را در پاییز ۲۰۲۲ و زمانی که اطلاعات سرشماری جدید منتشر خواهد شد، خواهیم دانست.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجران ایرانی‌

بهترین شهر های کانادا برای مهاجران ایرانی

 کانادا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به خصوص برای ایرانیانی است که هر ساله برای کار، تحصیل و زندگی در کشوری با اقتصاد قوی و سیستم مهاجرتی مترقی وارد کانادا می شوند.

 در مقاله قبلی در مورد آمریکا و بهترین شهرها برای مهاجرت ایرانیان به آمریکا، به فردی با آگاهی از کم و راهنمای مهاجرت برای فرآیند مهاجرت نیاز دارید.

 وکلای مهاجرت ایرانیان در کانادا همه چیز را در مورد نیازهای مهاجرت می دانند و برای ویزای کانادا اقدام می کنند.برای شروع باید با بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت آشنا شوید.  کانادا کشوری بزرگ با شهرهای بزرگ برای زندگی، کار و تحصیل است.  بیایید نگاهی به بهترین شهرها برای مهاجرت در کانادا بیندازیم.

 ۱- مونترال

یکی از بهترین شهر‌های کانادا برای مهاجران ایرانی مونترال است. مونترال استان کبک است و بیشتر مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت می کنند اما جمعیتی از زبان مادری انگلیسی دارد.  این شهر کانادا با ۳.۸ میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین شهرهای کل کانادا است.

 مونترال یکی از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت به دلیل استاندارد زندگی و نرخ پایین جرم و جنایت است.  اکثریت مردم با فرهنگ متفاوت در مونترال نشان می دهند که زندگی در این شهر بسیار دلپذیر است و این شهر را به یک مقصد مهم مهاجرت تبدیل می کند.مهاجرت به مونترال ایرانی نیازهایی دارد که بسیاری از ایرانیان از آنها اطلاعی ندارند.  وکلای مهاجرت ایرانیان در مونترال به ایرانیانی که می خواهند در کانادا زندگی، تحصیل و کار کنند به ویژه در مونترال کمک می کنند.  بهترین وکلای ایرانی در وکلای ایرانی می توانند به ایرانیان در تمامی نیازهایشان در مورد مهاجرت به مونترال کمک کنند.

 ۲- ونکوور

 یکی از بخش های ضروری تصمیم شما این است که در هنگام تصمیم به مهاجرت، مقصد را انتخاب کنید.  کانادا کشور بزرگی است که این تصمیم را بسیار سخت می گیرد.  اکثر شهرهای کانادا دارای امکانات، خدمات و پتانسیل مهاجرت هستند.ونکوور یکی از شهرهای مهم کانادا است که برای مهاجرت شما و خانواده شما مناسب است.  بازار کار، اقتصاد، محله، خدمات مالی، سیستم مدرسه، نرخ بالای راحتی و نرخ پایین جرم و جنایت، ونکوور را به بهترین شهر برای مهاجرت در کانادا تبدیل کرده است.

 اگر تصمیم به مهاجرت به ونکوور دارید، باید همه چیز را در مورد کم و راهنمای مهاجرت بدانید.  به دلیل سختی پروسه مهاجرت، اکثر ایرانیان از این روند طرد می شوند.  روند مهاجرت باید به سمت وکلایی برود که اطلاعات درستی در مورد این موضوع دارند.

 ۳- تورنتو

 تورنتو یکی از شهرهای مهم کانادا برای مهاجرت است.  این شهر یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای جهان و کانادا است.  اکثر ایرانی ها تورنتو را برای مهاجرت و زندگی انتخاب می کنند.  هر ساله افراد تازه وارد به این شهر نقل مکان می کنند و فرهنگ ها و جوامع مختلفی را ایجاد می کنند و تورنتو را به عنوان یک شهر جهانی معرفی می کنند.تورنتو مرکز آموزش، سرگرمی، مالی، فناوری و منافع تجاری در کانادا است.  بسیاری از ایرانیان در حوزه فناوری اطلاعات و فناوری، این شهر را به عنوان مقصدی برای کار و تحصیل انتخاب می کنند.  این شهر در کانادا “سیلیکون ولی” نام دارد.

 اگر به فکر مهاجرت به تورنتو هستید، باید برنامه ریزی کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد فرآیند مهاجرت بیابید.

 برای گرفتن ویزا و دانستن کارهایی که باید قبل از مهاجرت به تورنتو انجام دهید، باید به فردی که در این زمینه تجربه دارد وصل شوید.وکیل ایرانی در فرآیند مهاجرت به تورنتو خدمات مشاوره مهاجرتی و درخواست ویزا را به ایرانیان ارائه می دهد.  کلیه وکلای مهاجرت ایرانی در تورنتو به ایرانیان مشاوره و کمک می کنند تا به کانادا مهاجرت کنند.مهاجرت به کانادا فرآیند آسانی نیست.  برای موفقیت در درخواست ویزا، ایرانیان باید مراحلی را انجام دهند. همچنین، این فرآیند می تواند ماه ها یا سال ها زمان ببرد.

علت زندگی در کانادا چیست؟

بهترین شهر های کانادا برای مهاجران ایرانی

کانادا مکان فوق العاده ای برای زندگی است.  مزایای باورنکردنی مانند مراقبت های بهداشتی همگانی رایگان و آموزش عالی، متوسط ​​حقوق و دستمزد بالا و طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را در یک محیط امن و مطمئن ارائه می دهد.اخیراً آن را به عنوان پنجمین بهترین مکان برای تشکیل خانواده در جهان معرفی کرده است، در حالی که گروه مشاوره بوستون (BCG) آن را به عنوان انتخاب شماره یک در میان مهاجران در سراسر جهان رتبه بندی کرده است.عوامل مختلفی برای انتخاب خانه خانوادگی وجود دارد، مانند هزینه زندگی در نزدیکی مدارس و مراکز نگهداری از کودکان.  بنابراین بیایید نگاهی به برخی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا برای خانواده‌ها در سال ۲۰۲۲ بیندازیم.

 ۳ استان برتر که دارای بهترین شهر های کانادا برای مهاجران ایرانی معرفی شده است؟

بهترین شهر های کانادا برای مهاجران ایرانی

  1. انتاریو

 میانگین حقوق: ۵۸-۶۳۰۰۰ دلار در سال

انتاریو نه تنها پایتخت کانادا است، بلکه دو شهر از بهترین شهرهای کانادا برای مهاجران ایرانی به همراه خانواده آن ها است.  انتاریو دارای برخی از دانشگاه ها و کالج های برتر در کانادا است، مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو و دانشگاه مک مستر.  در واقع، اتاوا دارای بالاترین تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در کانادا است که آن را به مکانی عالی برای اقامت در کنار فرزندانتان تبدیل می کند.

  1. آلبرتا

 میانگین حقوق: ۶۸۰۰۰ دلار در سال

 آلبرتا همچنین یکی از بهترین استان ها برای زندگی در کانادا در سال ۲۰۲۲ است. بهترین شهر برای تشکیل خانواده در این استان شلوغ و زیبا، با این حال، قطعا باید کلگری باشد.دانشگاه کلگری و دانشگاه ماونت رویال از برترین موسسات پس از دوره متوسطه در استان هستند.برخی از فرصت های شغلی برتر در کلگری را می توان در بخش های مراقبت های بهداشتی، تجارت، فناوری، کسب و کار و امور مالی یافت.

  1. مانیتوبا

 میانگین حقوق: ۵۵۰۰۰ دلار در سال

مانیتوبا در فهرست “بهترین استان ها برای زندگی در کانادا خانواده شما” رتبه سوم را دارد.  تعداد زیادی مدارس دولتی فوق‌العاده برای ثبت نام فرزندانتان وجود دارد، و با اطلاع کمی از ترافیک، رفت و آمد شما به محل کار و رها کردن بچه‌هایتان در مدرسه چیزی جز سعادت‌بخش نخواهد  برخی از دانشگاه های برتر این استان عبارتند از دانشگاه منیتوبا، دانشگاه وینیپگ و دانشگاه براندون.منیتوبا همچنین مکانی عالی برای کار در کانادا است، به ویژه در صنایع بهداشتی، تجارت، فناوری، آموزش، تجارت و امور مالی.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما عزیزان بهترین شهر های کانادا برای مهاجران ایرانی را بیان داشتیم. برای اطلاع بیشتر از وضعیت زندگی در این استان ها می توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *