تحصیل در آمستردام

 

 

آمستردام تنها محدود به مکان های دیدنی اش نمی شود. جاهایی مانند منطقه چراغ قرمز، کافی شاپ ها و پل های زیبا تنها بخش کوچکی از جذابیت های آمستردام هستند. این شهر سرشار از تاریخ جنگ جهانی دوم، هنر و فرهنگ است. علاوه بر سطح بالای علمی دانشگاه های آمستردام، ماهیت این شهر به گونه ای است که زندگی در کنار تحصیل برای دانشجویان بین المللی را به یک خاطره ی فراموش نشدنی تبدیل می کند.

آمستردام بدون شک هر آنچه که شما برای یک تحصیل دلچسب لازم دارید را در خود گنجانده است. خود را برای زندگی در یک شهر پر جنب و جوش که نگرشی آرام بخش دارد آماده کنید. در مقاله ای که امروز برای شما آماده ایم سعی می کنیم تا شما را با شرایط تحصیل در آمستردام بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

مراحل رسیدن به تحصیل مناسب در آمستردام:

 

  • انتخاب دوره مناسب
  • اقدام برای اخذ پذیرش
  • آماده سازی برای اخذ ویزا و مجوز اسکان
  • رزرو یک پرواز به آمستردام
  • تحقیق در مورد کارهای اداری که با ورودتان به آمستردام ملزم به انجامشان هستید
  • آماده کردن مدارک لازم
  • آشنا شدن با مناطق مختلف آمستردام و پیدا کردن یک خانه مناسب
  • باز کردن یک حساب بانکی در هلند
  • یادگیری زبان هلندی
  • لذت بردن از زندگی و تحصیل در آمستردام!

 

 

 

 

 

جنبه های فرهنگ شهر آمستردام:

 

 

آمستردام یک شهر بین المللی واقعی است. انعکس این مسئله را می توان در غذاهای متنوعی که رستوران ها طبخ می کنند و دیدن مردمی که به زبان های مختلف صحبت می کنند به راحتی مشاهده کرد. آمستردام برای تعطیلات همواره یکی از مقاصد خیلی محبوب بوده است. اما وقتی صحبت از تحصیل و زندگی در کنار هم می شود، این محبوبیت حتی بیشتر از قبل می شود.

 

 

 

شهرهای هلند
شهرهای هلند

شهریه و هزینه زندگی در هلند

 

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های آمستردام برای دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند برای اکثر دانشگاه ها حدود ۲۰۰۰ یورو در سال است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید بین ۸۰۰۰ الی ۳۲۰۰۰ یورو را برای پرداخت در نظر بگیرند. این مبلغ به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ از جمله اینکه در کدام دانشگاه قصد دارید به تحصیل بپردازید و در چه مقطعی تحصیل می کنید.

اگرچه آمستردام یکی از پایتخت های مهم دراروپا محسوب می شود؛ هزینه زندگی در آنجا در مقایسه با دیگر شهرهای مهم اتحادیه اروپا چندان بالا نیست. هزینه زندگی برای اکثر دانشجویان ماهیانه چیزی حدود ۸۰۰ الی ۱۱۰۰ یورو است. این مبلغ شامل اجاره، غذا، حمل و نقل عمومی و هزینه های اوقات فراغت می شود.

برای مطالعه هزینه های تحصیل و زندگی در امستردام کلیک کنید. 

 

 

 

مسیرهای آمستردام

 

فرودگاه اسکیپول آمستردام یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مراکز اروپا است. امکان پرواز مستقیم به این فرودگاه تقریبا از هر جای دنیا وجود دارد.

در داخل آمستردام شبکه ی گسترده ای از خطوط اتوبوس، تراموا و کشتی وجود دارد. مانند سایرشهرهای کشور هلند، دانشجویان و ساکنان محلی برای اکثر رفت و آمد های خود به دوچرخه ها متکی هستند. امکان پیاده روی در اکثر قسمت های مرکزی آمستردام نیز وجود دارد.

یکی از نکات مثبت در مورد آمستردام، مجاورت آن با بسیاری از برترین گنجینه های فرهنگی اروپا است. دانشجویانی که به سفر و ماجراجویی علاقمند هستند به راحتی می توانند از طریق آمستردام به شهرهایی مانند روتردام، کلن، آنتورپ و بروکسل سفر کنند. همچنین مدیریت یک سفر از آمستردام به پایتخت هایی مانند پاریس، لندن یا برلین نسبتا آسان انجام می گیرد.

آیا آمستردام شهر گرانی است؟

 

آمستردام در مقایسه با دیگر شهرهای هلند ارزان محسوب نمی شود. با این حال، مکان های مقرون به صرفه بسیاری برای صرف یک میان وعده یا گذران چندین ساعت از زمانتان در یک کافه با یک فنجان قهوه، در آمستردام وجود دارد. همچنین امکانات رفاهی بسیاری در این شهر وجود دارد و حمل و نقل قیمت بسیار مناسبی دارد.

 

 

شوک فرهنگی در آمستردام:

 

آمستردام یکی از دوستانه ترین شهرهای جهان است. در این شهر مردم به همان اندازه ای که به زبان هلندی مسلط هستند به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند. وب سایت ها و شبکه های بسیاری برای کمک کردن به مهاجران و گردشگران در دسترس است. شما از طریق سایت های معتبر و متنوعی که وجود دارد می توانید با سهولت بیشتری محل زندگی خود را پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که اجاره ی خانه در آمستردام قیمت بالایی دارد. همچنین منابع اطلاعاتی وجود دارد که شما می توانید برای اطلاع از زمان و مکان فستیوال ها، رستوران ها و حتی یافتن پزشک مناسب از آن ها استفاده کنید.

برخی از نکات:

ماشین های زیادی در مرکز شهر آمستردام وجود ندارد اما در عوض دوچرخه های زیادی را در آنجا خواهید دید. در واقع دوچرخه سواری شکل اصلی حمل و نقل برای مردم محلی است. کیفیت مسیرهای دوچرخه سواری در آمستردام حتی از جاده ها هم بیشتر است. حتی اگر به دوچرخه سواری علاقه ای ندارید، استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار آسان و البته مطمئن است. با استفاده از مترو، تراموا و اتوبوس های متعدد شما همیشه می توانید در زمانی کوتاه به مقصد برسید. تمام چیزی که شما برای استفاده از حمل و نقل عمومی نیاز دارید یک کارت OVchipcard است که می توانید آن را در اکثر ایستگاه های مترو تهیه کنید. برای سفرهای خارج از شهر هم از قطارها استفاده کنید. در آمستردام، قطارهایی وجود دارد که در هر زمان از روز از ایستگاه مرکزی و یا دیگر ایستگاه ها حرکت می کنند.

موقعیت آمستردام به گونه ای است که آن را به مکانی مناسب برای کاوش و جستجو در سایر نقاط اروپا تبدیل کرده است. در عرض یک ساعت می توانید در شهرهای کوچک تر هلند مانند دلفت گشت بزنید و یا به آنتورپ (یا دیگر شهرهای کوچک بلژیک) سفر کنید. در آمستردام حتی یک قطار مستقیم به پاریس وجود دارد که در عرض ۴ ساعت شما را به آنجا می رساند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص تحصیل در آمستردام با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *