تحصیل در بهترین شهرهای ایتالیا

 

 

 

بدون شک کشور ایتالیا یک شاهکار واقعی در جهان است. هر کدام از شهر های ایتالیا به نوبه ی خود مکان هیجان انگیز برای ماجرایی اند. از فرهنگ، هنر و تاریخ بی نظیر این کشور گرفته تا غذاهای متنوع و زیبایی هایی مسحور کننده اش! هر کدام به تنهایی می توانند یک تفریح بی نظیر برای روز های دانشجویی شما باشند. علاوه بر آن، مساحت کوچک ایتالیا این امکان را به شما می دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن به اقصی نقاط این شهر شگفت انگیز و دیدنی سفر کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با تحصیل در بهترین شهرهای ایتالیا بیشتز آشنا شوید.

 

 

 

 

۱. تحصیل در میلان

 

 

در بین شهر های دانشجویی ایتالیا، میلان رتبه ی اول را دارد. شاید برایتان جای سوال باشد که چرا این شهر از بقیه ی شهر های ایتالیا ممتاز تر است؟! یکی از بزرگترین مراکز تجاری اروپا در میلان قرار دارد. میلان دومین شهر بزرگ در شمال ایتالیا و دارای یک مرکز تجاری و مالی پر رونق است. این مراکز یک مرکز جهانی برای مُد، امور مالی، تحقیقات رسانه ای و هنر می باشد. دانشجویان بین المللی از نظر کارآموزی، اشتغال و آموزش در این صنایع از فرصت های شغلی فوق العاده ای بهره مند می شوند. اگر اهل گشت و گذار و مسافرت هستید، میلان برای شما برترین گزینه ها را در بر دارد. سیستم حمل و‌ نقل سریع و در دسترسِ میلان و سه فرودگاه بزرگِ این شهر به شما این امکان را می دهد که بتوانید به اقصی نقاط ایتالیا و اروپا به راحتی سفر کنید.

 

 

 

زبان، فرهنگ و دانشگاه های شهر میلان

 

 

میلان یک شهر دانشجویی بی نظیر است که هشت دانشگاه برتر ایتالیا را در خود جای داده. بیشترین جمعیت دانشجویی کشور در میلان هستند. اکثر دروس دانشگاهی در میلان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و از بابت یادگیری زبان ایتالیایی اصلا جای نگرانی وجود ندارد. به طور کلی یک جامعه ی چند فرهنگی در مراکز آموزشی ایتالیا وجود دارد. همچنین مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری زیبایی در میلان وجود داردند که می توانید در اوقات فراغت خود به آن ها مراجعه کنید. برای مثال گالری های هنری، ساختمان های کلاسیک، آثار لئوناردو داوینچی و بزرگ ترین کلیسای جامع گوتیک (Gothic) جهان از جمله این جذابیت ها اند‌.

 

 

 

 

 

۲. تحصیل در رُم

 

 

رُم، پایتخت ایتالیا و یکی دیگر از شهر های مهم گردشگران و دانشجویان بین‌ المللی است. بسیاری از دانشگاه های معروف جهانی هم در رم قرار دارند. اگر هم کار اداری داشته باشید به راحتی در رم برایتان انجام می شود. چرا که بیشتر دفاتر دولتی، تجاری و‌ اقتصادی ایتالیا در رم قرار دارند. جالب است بدانید که رم به مهد تاریخ، فرهنگ و هنر کلاسیک جهان مشهور است. دانشجویان این کشور در محیطی کاملا تاریخی، هنری و فرهنگی تحصیل می کنند. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته های هنری هستید، شهر رم می تواند برای شما بهترین آموزش ها را ارائه دهد. رم مسلما یکی از برترین شهر های دانشجویی ایتالیا به شمار می رود!

برای مطالعه شرایط کمک هزینه های تحصیلی در ایتالیا کلیک نمایید. 

 

 

 

۳‌. تحصیل در شهر پیتزا

 

 

آیا می دانستید پیتزا نام یکی از مشهور ترین شهر های ایتالیا است؟! بله پیتزا ! شهر پیتزا با آن برج معروف و دانشگاه های معتبرش هر ساله عده ی زیادی از دانشجویان را به خود جذب می کند! یکی از برترین دانشگاه های جهانی به نام دی_پیتزا نیز در این شهر وجود دارد. علومی مثل نجوم، فیزیک و… در این دانشگاه تدریس می شوند. ستاره شناس معروف، گالیه نیز در این مرکز آموزشی درس خوانده است! اگر علاقه مند به بازدید از برج های معروف پیتزا، کلیسا ها، کاخ ها، پل های حیرت انگیز و چشم انداز های بی نهایت جذاب هستید، پیتزا می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. رستوران ها و کافه های متنوع پیتزا هم از دیگر گزینه های بسیار عالی برای تفریح شما هستند. پیتزا در بین شهر های دانشجویی ایتالیا بسیار مشهور است.

برای مطالعه شرایط دانشگاه های برتر ایتالیا کلیک نمایید. 

 

 

۴. تحصیل در شهر بولونیا

 

 

یکی دیگر از بهترین شهر های دانشجویی ایتالیا بولونیا نام دارد. دانشگاه های معروف و معتبر بولونیا همیشه مورد توجه دانشجویان بین المللی بوده اند. فستیوال های هنری و موسیقی متنوع این شهر و رستوران های بی نظیر و غذاهای معروفش از جمله مهم ترین جذابیت های بولونیا به شمار می روند. هزینه های زندگی در بولونیا بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند. شما با پرداخت هزینه ی بسیار اندک می توانید به گشت و گذار در شهر بپردازید. چرا که حمل و نقل در بولونیا بسیار در دسترس و ارزان است. همچنین خط کشی های دوچرخه سواری در بولونیا باعث شده که به راحتی بتوانید با دوچرخه به نقاط مختلف شهر سفر کنید.

برای مطالعه مقاله  ۷ دلیل برای تحصیل در ایتالیا  کلیک نمایید. 

 

 

 

 

تحصیل در شهر فلورانس
تحصیل در شهر فلورانس

 

 

 

۵. تحصیل در شهر فلورانس

 

 

شهر فلورانس با تاریخ کهن، انواع موزه ها و کلیساهایی که دارد بسیار مورد علاقه و توجه دانشجویان قرار می گیرد. شما با تحصیل در این شهر باستانی و جذاب می توانید با هنر های مختلف ایتالیایی ها آشنا شوید. هنر هایی مثل معماری و مجسمه سازی در فلورانس بسیار مشهور هستند. همچنین در این شهر برخی آثار دوره ی رونسانس در گوشه و کنار خیابان ها و موزه های شهر دیده می شود‌. فلورانس جزء بهترین مکان ها برای مسافرت به دیگر نقاط ایتالیا است. شما با استفاده از قطار های سریع السیر این منطقه به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید به رم و دیگر شهر های ایتالیا سفر کنید. فلورانس یکی از برترین شهر های دانشجویی ایتالیا مخصوصا برای دانشجویان بین المللی است.


برای مطالعه شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا کلیک نمایید. 

 

 

 

۶. تحصیل در شهر سیِه نا (Siena)

 

 

اگر به دنبال تحصیل و زندگی در یک مکان آرام و به دور از هیاهو ی شهر های بزرگ هستید، سیهِ نا می تواند برای شما یک انتخاب هوشمندانه باشد! این شهر به یکی از آرام ترین شهر های جهان معروف است. سیه نا هم مانند سایر شهر های ایتالیا از فرهنگ، هنر و تاریخی غنی برخوردار می باشد. برخی از موزه ها و کلیسا های این شهر مربوط به دوره ی قرون وسطی هستند. همچنین مسابقه های جذابی مثل اسب سواری نیز در اینجا برگزار می شوند.

 

 

 

 

۷. تحصیل در شهر ونیز

 

 

ونیز یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین شهر های دانشجویی ایتالیا است. جاذبه های گردشگری بی نظیری دارد که دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. موزه ها، کلیسا ها و کاخ های ونیز جزء محبوب ترین جذابیت های ونیز هستند. هر ساله گردشگران و توریست های بسیاری برای بازدید از چشم انداز های بی نظیر ونیز به این شهر سفر می کنند.

 

 

 

۸. تحصیل در شهر تائورمینا (Taormina)

 

 

 

یکی دیگر از بهترین و زیبا ترین شهر های دانشجویی ایتالیا تائورمینا نام دارد. فرهنگ این شهر، ترکیبی است از فرهنگ های یونانی، رومی، غربی و بیزانس. تائورمینا هم مانند بسیاری از شهر های ایتالیا آینه ی فرهنگ، تمدن، هنر و تاریخ این کشور است. جشنواره ها، کنسرت ها و نمایش های مختلف نیز از جذابیت های آن به شمار می روند. مناظر طبیعی زیبای این شهر مانند آتشفشان ها، سواحل دیدنی و لذت بخش هم به محبوبیت این شهر می افزاید.

 

 

برای دریافت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در خصوص تحصیل در ایتالیا می توانید با کارشناسان مجموعه ی استادی پلن تماس بگیرید.

 

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *