تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و IT  در کانادا

تحصیل در کانادا

 

کانادا مالک یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان است. دانشحویان با انتخاب کانادا برای ادامه تحصیل، از مزایایی همچون سطح زندگی بالا و همینطور امکان تجربه ی تحصیلات عالی در برخی از بهترین دانشگاه های جهان، بهره مند خواهند شد. بسیاری از دانشگاه های کانادا ارائه کننده ی مدارک معتبر هستند و در میان دانشجویان بین المللی محبوبیتی غیر قابل انکار دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و IT در کانادا آشنا کنیم.

 

علوم رایانه یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در سطح جهان است. در جهان امروز، فناوری به طور مداوم از حال تحول و تغییر است به همین دلیل نیز یک نیاز جدی به متخصصانی در زمینه ی علوم کامپیوتر وجود دارد تا با خلاقیت و ایجاد روش های جدید، استفاده از سیستم ها را بهبود ببخشند.

 

در حال حاضر، اکثر دانشگاه های کانادایی حداقل یک رشته در زمینه ی علوم کامپیوتری را ارائه می کنند؛ به همین دلیل نیز انتخاب یک دانشگاه مناسب برای دانشجویان بین المللی مشکل شده است. در مقاله ای که امروز ارائه می کنیم برای کمک به تصمیم گیری بهتر دانشجویان، علاوه بر دانشگاه تورنتو، به معرفی چند دانشگاه برتر ارائه کننده ی رشته ی علوم کامپیوتر در کانادا نیز می پردازیم.

 

 

 

دوره ی لیسانس علوم کامپیوتر و IT در کانادا

 

دوره ی کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادا توسط دانشگاه های برتر در زمینه ی فناوری ارائه می شود. تمرکز اصلی این دوره ها بر روی کد نویسی و برنامه نویسی برای سیستم های اطلاعاتی و کامپیوتری است. برنامه های رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه کننده ی مطالبی همچون تئوری، طراحی، توسعه و کاربرد نرم افزار است.  دوره ی کارشناسی  علوم کامپیوتر در کانادا به طور معمول ۴ سال به طور می انجامد.

 

 

 

تخصص ها در رشته ی علوم کامپیوتر در کانادا

 

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر می توانند در بسیاری از رشته های بین رشته ای مانند هوش مصنوعی ، شبکه های رایانه ای ، امنیت سایبر ، فناوری های وب ، Cloud Computing ، UX Design و موارد دیگر تخصص خود را کسب کنند.

 

 

 

مشاغل مربوط به رشته ی علوم کامپیوتر و IT

 

مشاغل مربوط به رشته ی علوم کامپیوتر یکی از پردرآمد ترین مشاغل در سطح جهان محسوب می شوند. با افزایش مداوم و توسعه ی فناوری اطلاعات، تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات حتی بیش از پیش خواهد شد. فارغ التحصیلان در رشته ی علوم کامپیوتر و IT می توانند در مشاغلی مانند توسعه دهنده ی برنامه ها، تحلیل گر امنیت سایبری، طراح بازی، مشاور IT، مهندس نرم افزار، توسعه دهنده ی وب و موارد دیگر به فعالیت بپردازند.

 

 

 

برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته ی علوم کامپیوتر و IT

 

در ادامه به طور خلاصه به معرفی برترین دانشگاه های کانادا در رشته ی علوم کامپیوتر و IT می پردازیم.

 

 

 

دانشگاه کارلتون – Carleton University

 

یکی از بهترین دانشگاه های کانادا در رشته ی علوم کامپیوتر و IT، دانشگاه کارلتون است. کارلتون در اوتاوا، انتاریو واقع شده است و دانشکده ی علوم کامپیوتر خود را در سال ۱۹۸۰ تاسیس کرده است. در ابتدا تنها مقطع لیسانس علوم کامپیوتر در دانشگاه کارلتون ارائه می شد اما اکنون انواع دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط این دانشگاه ارائه می شود. دانشگاه کارلتون با نیروی متخصص خود در زمینه ی امنیت رایانه و اینترنت، توسعه ی بازی های رایانه ای و علوم داده، چیزهای زیادی برای ارائه کردن به دانشجویان دارد.

 

 

 

دانشگاه اوتاوا – University of Ottawa

 

دانشکده ی علوم کامپیوتر دانشگاه اوتاوا بر اصول پرداش و جنبه های واقعی برنامه های آن ها تمرکز دارد. دانشگاه اواتاوا، دانشکده های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر خود را در سال ۱۹۹۷ با یکدیگر ادغام کرده است و اکنون ارائه کننده ی چندین تخصص است. دانش آموزان می توانند با استفاده از سیستم Accelerated Stream، دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را تنها در طول ۵ سال بگذرانند.

 

 

 

دانشگاه مک مستر – McMaster University

 

درست مانند دانشگاه اواتاوا، دوره ی علوم کامپیوتر در دانشگاه مک مستر نیز در دانشکده مهندسی ارائه می شود. نکته ی جالب در این زمینه این است که دانشجویان نه تنها با برنامه نویسی، بلکه با طراحی سیستم های اطلاعاتی و توسعه ی پایگاه های داده نیز آشنا می شوند. مک مستر ارائه کننده ی تخصص های مختلفی مانند مکاترونیک، مهندسی نرم افزار و حتی سلامت الکترونیک است. علاوه بر این، درصد بالایی از فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر از دانشگاه مک مستر در طی دو سال پس از فارغ التحصیلی، شغل مناسب خود را پیدا می کنند.

 

 

 

دانشگاه Simon Fraser University  – SFU

 

این دانشگاه به واسطه ی زمینه های تحقیقاتی خود و جوایز زیادی که به واسطه ی آن ها کسب کرده است در سطح بین المللی شناخته شده است. در این دانشگاه جمعیت بالایی از دانشجویان بین المللی در حال تحصیل هستند (۱۹ درصد از کل دانشجویان). دوره های علوم کامپیوتر در دانشگاه SFU با دانشگاه ژجیانگ چین همکاری بی نظیری دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند دو مدرک کسب کنند و همزمان زبان ماندارین چینی را هم بیاموزند!

 

 

 

دانشگاه آلبرتا – University of Alberta

 

دپارتمان علوم مربوط به کامپیوتر در دانشگاه آلبرتا یکی از بزرگترین ها در کانادا محسوب می شود و البته در میان دانشگاه های مشابه قدیمی ترین است چرا که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده است (بیش از یک دهه پیش از ارائه اولین رایانه شخصی به بازار). امروزه، دوره های علوم کامپیوتر در دانشگاه آلبرتا ارائه کننده ی فرصت های تحقیقاتی بسیاری در زمینه ی هوش مصنوعی، بازی های رایانه ای، روباتیک و گرافیک رایانه ای هستند. دانشگاه آلبرتا به توسعه ی برخی از سریع ترین کامپیوترهای جهان کمک کرده است.

 

 

 

 

 دانشگاه مک گیل – McGill University

 

دانشگاه مک گیل به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا شناخته شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد که بخش علوم کامپیوتر آن نیز در رده های برتر قرار دارد. بودجه ی تحقیقی در نظر گرفته شده برای دانشکده علوم کامپیوتر مک گیل، در رتبه ی دوم کانادا قرار دارد. این دانشکده ۳۴ عضو هیئت علمی و ۶۰ دوره ی دکتری دارد. دانشجویان مک گیل می توانند از میان ۱۰ دوره ی ارائه شده در این دانشکده، یکی از انتخاب کنند و با وجود شرایط کار با حقوق، می توانن تجربیات با ارزشی را در زمینه ی تحصیلی خود کسب کنند.

 

 

 

دانشگاه مونترال – University of Montreal

 

 

مک گیل تنها دانشگاه مونترال نیست که یک واحد علوم کامپیوتر معتبر دارد. Université de Montréal یک دانشگاه فرانسوی زبان و عضو U15 است (گروهی که از ۱۵ دانشگاه برتر تحقیقاتی در کانادا تشکیل شده است). گروه علوم کامپیوتر و IT در مونترال دارای چهار سطح است. این دانشکده ی بزرگ ارائه کننده ی رشته های متنوعی در زمینه ی کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

 

 

 

دانشگاه واترلو – University of Waterloo

 

دانشگاه واترلو یکی از بهترین موسسات جهان در رشته ی علوم کامپیوتر است. با وجود بیش از ۷۰ دوره ی تحصیلی و دانشکده ای متشکل از بیش از ۸۰ متخصص صنعت، دانشجویان واحد علوم کامپیوتر به خوبی برای موفق شدن آماده می شوند. آموزش تعاون یکی از محورهای اصلی آموزش در دانشگاه واترلو است که به دانشجویان این امکان را می دهد که تا حداکثر ۲ سال سابقه ی کار با حقوق خود را داشته باشند. از آنجایی که دانشگاه واترلو در قلب بخش فنی کانادا واقع شده است؛ دانشجویان آن می توانند در صدها شرکت محلی که نیازمند متخصصان کامپیوتر هستند، استخدام شوند.

 

 

 

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا – University of British Columbia

 

UBC یکی از قدیمی ترین و زیباترین دانشکده های علوم کامپیوتر در کانادا را دارد. دپارتمان علوم کامپیوتر این دانشگاه در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است و یکی از موسسات تحقیقاتی برجسته کانادا محسوب می شود. با وجود این کالج بزرگ، تنوع دانشجویی، موقعیت مکانی باورنکردنی و شهرت عالی، یکی از بهترین ها برای تحصیل علوم کامپیوتر است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص تحصیل در کشور کانادا با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور کانادا

McGill UniversityUniversity of Montrealادامه تحصیل در کاناداتحصیل در رشته علوم کامپیوتر و IT در کاناداتحصیل در کانادادانشکده های علوم کامپیوتر در کانادادانشگاه SFUدانشگاه Simon Fraser University  - SFUدانشگاه آلبرتادانشگاه آلبرتا - University of Albertaدانشگاه اوتاوادانشگاه اوتاوا - University of Ottawaدانشگاه بریتیش کلمبیادانشگاه بریتیش کلمبیا - University of British Columbiaدانشگاه کارلتوندانشگاه کارلتون - Carleton Universityدانشگاه مک گیلدانشگاه مک گیل - McGill Universityدانشگاه مک مستردانشگاه مک مستر - McMaster Universityدانشگاه مونترالدانشگاه مونترال - University of Montrealدانشگاه های کانادادانشگاه های کاناداییدانشگاه واترلو - University of Waterlooدوره ی کارشناسی علوم کامپیوتر در کانادادوره ی لیسانس علوم کامپیوتر و IT در کانادارشته علوم کامپیوتر و IT در کانادارشته ی علوم کامپیوتر در کاناداشهریه رشته کامپیوتر در کاناداعلوم کامپیوترعلوم کامپیوتر در کانادافوق لیسانس رشته کامپیوتر در کانادامدارک مورد نیاز برای رشته کامپیوتر در کانادامشاغل مربوط به رشته ی علوم کامپیوتر و ITهزینه های تحصیل در کانادا

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *