خوابگاه دانشجویی در سوئد

 

برای کسی که قصد تحصیل در کشور سوئد ر داشته باشد یکی از مهم ترین جوانبی که باید به آن توجه کند، یافتن خوابگاه دانشجویی مناسبی می باشد که بتواند در طول تحصیل خود در سوئد از آن بهره مند شود. برای همین قبل از این که به این کشور برای تحصیل بروید، نیاز دارید تا مکانی را برای زندگی کردن پیدا کنید. در این زمان حتما در نظر داشته باشید که بودجه تحصیلی خود را در نظر داشته باشید و با توجه به آن خوابگاه مناسبی را پیدا کنید.

 

 

اما از کجا شروع کنیم؟

پیدا کردن محلی برای زندگی برای دوره تحصیل کار سختی است و بهتر است که هر چه زودتر کار خود را آغاز کنید. اول از همه از دانشگاه یا موسسه محل تحصیل خود شروع کنید. در سوئد تعدادی از این دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی مکانی را برای اقمت در نظر گرفته اند و در واقع فراهم نمودن خوابگاه برای دانشجویان را تضمین می کنند. اما تعدادی دیگر هم هستند که هیچ تضمینی برای فراهم کردن خوابگاه به دانشجویان خود نمی دهند. با این وجود بسیاری از دانشگاه ها را می توان یافت که خدماتی در این زمینه به دانشجویان ارائه می دهند.

 

 

یافتن خانه های دانشجویی در شهرهای کوچک تر سوئد

تقاضا برای خانه های دانشجویی در شهر های بزرگی مانند استکهلم و گوتنبرگ بالا بوده و یافتن خانه در آن ها کار ساده ای نیست. در شهرهای سنتی لوند و اوپسالا نیز یافتن خانه کار راحتی نیست. اما در شهرهای متوسط و کوچک راحت تر می توان خانه ای برای سکونت یافت.

شهر، موقعیت، اندازه و نوع خانه ای که شما برای سکونت انتخاب خواهید کرد بر هزینه ای که باید برای اجاره آن بپردازید تاثیر خواهد گذاشت و در صورت نیاز باید به بودجه خود برای انتخاب مکان مناسب توجه کنید.

 

 

ماندن در خوابگاه های دانشجویی در اولویت است

با توجه به هزینه بالاتر اجاره خانه دانشجویی، بهتر است تا در حد توان از دانشگاه محل تحصیل کمک گرفته و در یک خوابگاه دانشجویی ساکن شوید. در این خوابگاه ها در هر طبقه می توانید شاهد راهرو هایی با اتاق های مجزا یا سوئیت هایی برای اقامت باشید. اگر دانشگاه ها این خوابگاه ها را برای اقامت شما نداشته باشند به شما اطلاعاتی در مورد شرکت هایی که برای دانشجویان این خانه هایی را برای اقامت معرفی می کنند خواهند داد.

برای همین چه دانشگاه شما خدمات لازم و خوابگاه مورد نیاز شما را فراهم کرده باشد و چه فاقد خوابگاه باشد، می تواند به شما در یافتن محل مناسبی برای اقامت با معرفی شرکت های محلی کمک کند. تنها باید توجه داشته باشید که برای خانه های دانشجویی ممکن است که شما را در صف افراد متقاضی برای اقامت در خانه های دانشجویی قرار دهند و باید برای رسیدن به خانه مناسب صبر داشته باشید. به همین دلیل هر چه زودتر اقدام به یافتن خانه کنید بهتر خواهد بود.

 

برای اطلاع بیشتر در خصوص افتتاح حساب بانکی دانشجویی در سوئد کلیک نمایید.

 

خوابگاه های دانشجویی در سوئد
خوابگاه های دانشجویی در سوئد

 

 

 

وضعیت خوابگاه ها در سوئد

در نهایت اگر موفق به اقامت در خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه خود و یا محل دیگری شوید، این خوابگاه ها را در چند طبقه خواهید یافت که در هر راهرو ۱۰ تا ۱۵ اتاق وجود دارد. آشپرخانه در این  راهروها مشترک می باشد ولی حمام و دستشویی می توانند به طور مجزا در هر سوئیت وجود داشته باشند. در بعضی از خوابگاه ها هم حمام و دستشویی مانند آشپزخانه برای افراد ساکن در هر راهرو مشترک می باشد.

برای بسیاری از دانشجویان سکونت در خوابگاه های دانشجویی بهترین گزینه می باشد. زیرا که در حالی که می توانید یک اتاق و فضای اختصاصی داشته باشید، می توانید با دیگر دانشجویان و دوستان خود در زمانی که علاقه دارید وقت خود را بگذرانید.

 

آپارتمان های دانشجویی در سوئد

این آپارتمان ها در هر طبقه دارای دو تا چهار اتاق مجزا و یک اتاق مشترک در کنار آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشند. در این اپارتمان ها در حالی که شما فضای اختصاصی خود را دارید، می توانید در هر واحد وقت خود را با چند نفر دیگر که در همان واحد زندگی می کنند بگذرانید. اما اگر هیچ علاقه ای به گذارندن وقت خود با دیگران ندارید، می توانید از واحدهای مستقل برای اقامت استفاده کنید. این واحدها در واقع مانند سوئیت هایی دانشجویی با همه امکانات مانند آشپزخانه، حمام و وستشویی هستند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون زبان سوئدی در تهران کلیک نمایید.

 

اجاره خانه ای برای زندگی در سوئد

اگر از اقامت در خوابگاه های دانشگاه و یا سوئیت های دانشجویی راضی نیستید، و نمی خواهید وقت خود را با دیگر دانشجویان بگذرانید، می توانید با یافتن افراد فعال در بخش خصوصی به دنبال خانه ای مناسب بگردید. در این حالت گزینه های متعددی را پیشنهاد می کنیم. یافتن گروه ها در فیسبوک، مراجعه به سایت های شرکت ها و مشاوران املاک در سوئد، مشاهده آگهی ها و بازدید از سایت هایی مانند blocket.se روش هایی مناسب برای یافتن خانه در سوئد هستند. هم چنین دانشگاه شما هم همان طور که ذکر شد می تواند کمک شایانی در این راه با معرفی افراد و شرکت های محلی بکند.

 

 

برای اجاره خانه ثبت نام کنید

بیشتر واحدهایی که اجاره داده می شوند، زیر نظر شرکت های مشاور املاک در سوئد در اختیار شما قرار خواهند گرفت و باید برای اجاره آن ها در لیست افراد متقاضی قرار بگیرید. پس شما نیاز دارید تا برای این کار ثبت نام کنید و در صورت لزوم مبلغی را نیز پرداخت کنید. اختصاص خانه در سوئد بر اساس مدت زمانی که شما ثبت نام کرده اید انجام خواهد شد و ممکن است که در بعضی از شهرها نیاز به صبر کردن برای چند سال باشد. به همین دلیل بهتر است از راه های سریع تری برای یافتن خانه استفاده کنید.

 

خانه را به جای شرکت ها از مستاجرها اجاره کنید

اگر کسی را پیدا کنید که در حال حاضر در خانه ای مستاجر می باشد، می توانید به جای شرکت ها، خانه را از او اجاره کنید. ویسایت های فراوانی هستند که به شما در این راه کمک می کنند که یکی از آن ها در بالا مورد اشاره قرار گرفت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در و دریافت خدمات محیطی در کشور سوئد، می توانید با دفتر تهران موسسه استادی پلن تماس بگیرید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور سوئد

آپارتمان های دانشجویی در استکهلمآپارتمان های دانشجویی در سوئداجاره آپارتمان دانشجویی در استکهلماجاره آپارتمان های دانشجویی در سوئداجاره خانه ای برای زندگی در سوئداجاره خانه دانشجویی در سوئداجاره خوابگاه دانشجویی در استکهلمادامه تحصیل در سوئداقامت در خوابگاه های دانشجویی در سوئدتحصیل در سوئدتحصیل در کشور سوئدجستجوی خانه دانشجویی در سوئدجستجوی خوابگاه دانشجویی در سوئدخانه دانشجویی در سوئدخانه در سوئدخانه های دانشجویی در سوئدخوابگاه دانشجویی در سوئدخوابگاه دانشگاه های سوئدخوابگاه در سوئدخوابگاه های دانشجویی در سوئدخوابگاه های دوره زبان انگلیسی در سوئدخوابگاه های دوره زبان در سوئدخوابگاه های دوره زبان سوئدی در سوئددانشگاه های سوئدشرایط آپارتمان های دانشجویی در سوئدکرایه خانه در سوئدکرایه خوابگاه در سوئدهزینه خوابگاه در سوئدهزینه های خانه های دانشجویی در سوئدهزینه های خوابگاه های دانشجویی در سوئدهزینه های زندگی در سوئدوضعیت خانه ها در سوئدوضعیت خوابگاه ها در سوئدیافتن خانه های دانشجویی در سوئدیافتن خانه های دانشجویی در شهرهای کوچک تر سوئدیافتن خوابگاه های دانشجویی در سوئد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *