دلایل تحصیل در اتریش

 

 

 

قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید؟! بدون شک اتریش یکی از بهترین و آرام ترین کشور ها برای ادامه تحصیل است. دلایل بسیار زیادی برای تحصیل در اتریش وجود دارد. به راستی که اتریش یک کشور شگفت انگیز است که می تواند شیرین ترین دوران دانشجویی را برای شما رقم بزند. تحصیل در اتریش یعنی ساختن آینده ای درخشان برای خود و فرزندانتان!! در این مقاله به دلایل تحصیل در اتریش پرداخته می شود. با ما همراه باشید!

 

 

 

۱. قرار گرفتن اتریش در اروپای مرکزی

 

 

یکی از دلایل مهم و پر اهمیت تحصیل در اتریش، محل جغرافیایی این کشور است. اتریش در اروپای مرکزی و شرقی قرار گرفته‌. هفت کشور اروپایی با کشور اتریش مرز مشترک دارند. شبکه ی راه آهن گسترده و مناسب این کشور رفت و آمد را به کشور های همسایه بسیار راحت کرده. همچنین حمل و نقل با اتوبوس هم برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه می باشد. به طوری که سفر به مونیخ، کلن و برلین از وین تنها ۳۰ یورو برای شما هزینه دارد. در کمتر از چهار ساعت می توانید از وین به شهر هایی مثل بوداپست و پراگ سفر کنید! نزدیک بودن کشور های دیگر به اتریش باعث می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن، بتوانید ارزان و راحت به هر کجا که علاقه دارید بروید!  اوقات فراغت خود را به مسافرت پرداخته و از سایر شهر های و کشور های دیگر هم لذت ببرید!

 

 

 

 

تحصیل رایگان در اتریش
تحصیل رایگان در اتریش

 

 

 

 

 

۲. تحصیل ارزان و آسان در اتریش!

 

 

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت تحصیل در اتریش دانشگاه های آن است. آرامشی که در محیط خوابگاه ها و دانشگاه های اتریش حاکم است، هر کسی را برای تحصیل در این کشور خارق العاده وسوسه می کند! اهل هر کجا که باشید به راحتی می توانید با صرف کمترین هزینه در اتریش تحصیل کنید. مقاطع تحصیلی در این کشور معمولا بین ۳_۵ سال طول می کشد. تعداد دانشجویان در حال تحصیل در اتریش متناسب با امکانات و شرایط دانشگاه ها می باشد. به همین دلیل تمامی دانشجویان از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار هستند. اگر هم در تامین هزینه های خود نیاز به کمک هزینه و بورسیه تحصیلی داشتید، می توانید از طریق دانشگاه اقدام کنید. بورسیه ی اراسموس یکی از معروف ترین و بهترین بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است.

 

 

 

 

 

۳. طبیعت دلفریب و زیبای اتریش

 

اتریش، کشوری است سرشار از کوه ها، جنگل ها و دریاچه های بسیار خیره کننده و جذاب! کوه های پر از برف اینسبروک، بهترین مکان برای تعطیلات زمستانی اند! در تابستان می توانید از شنا در دریاچه های اتریش لذت ببرید. یا به کوهنوردی در کوه های آلپ بپردازید‌. اسکی زمستانی اتریش می تواند از هیجان انگیز ترین تفریحات دوران دانشجویی تان باشد! بدون شک، یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در اتریش، آب و هوای مناسب و طبیعت بی نظیر این کشور است.

 

 

 

 

 

۴. یادگیری زبان آلمانی در اتریش

 

 

در اکثر دانشگاه های اتریش، زبان آلمانی جزء‌ واحد های درسی است. همین مساله برای یافتن شغل مناسب در اتریش بسیار موثر می باشد. هرچند که آلمانی زبان اصلی اتریشی ها و بین المللی ها به شمار نمی رود. ولی تسلط بر این زبان می تواند یک پُهَن مثبت برای شما به حساب بیاید. مخصوصا اگر بخواهید در صنایع مکانیک، انواع مهندسی ها، خودرو سازی، بخش مالی یا نساجی فعالیت کنید.

 

برای مشاهده بهترین دانشگاه های اتریش کلیک نمایید. 

 

 

 

 

۵. زبان انگلیسی به عنوان زبانِ اصلی در دانشگاه ها!

 

 

یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد تحصیل در اتریش،‌ زبانِ آموزشی و تدریس در دانشگاه های این‌ کشور است. در بیشتر مراکز آموزش عالی اتریش، واحد های آموزشی اکثرا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. حتی در مقطع کارشناسی ارشد هم به همین شکل می باشد. از طرفی بیشتر دانشجویان دانشگاه های اتریش از خارج و بین المللی هستند. که شاید به زبان اتریشی یا آلمانی مسلط نباشند. بدون آموزش به زبان انگلیسی یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای تحصیل در اتریش است!

برای مطالعه شرایط دانشگاه پزشکی وین – Medical University of Vienna کلیک نمایید. 

 

 

 

 

۶. کیفیت بسیار بالا ی زندگی در اتریش

 

 

ویَن (پایتخت اتریش) برای دهمین سال متوالی در نظر سنجی کیفیت زندگی مرسر در رتبه ی اول قرار گرفته‌!! عوامل بسیار زیادی در این رتبه بندی ها موثر هستند. برای مثال استاندار های مدارس،‌ سطح جرم و جنایت، گزینه های تفریحی، آب و هوا و… . این عوامل خصوصا برای انتخاب یک شهر یا کشور برای مهاجرت و زندگی در خارج از کشور بسیار حائز اهمیت اند. در وین بیش از ۱۳۰۰۰ دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل هستند. همین امر اتریش را به یک محیط شگفت انگیز و فوق العاده برای تحصیل و‌ زندگی دانشجویی تبدیل کرده. همچنین در نظام رتبه بندی QSِ بهترین شهر های دانشجویی، اتریش رتبه ی ۱۱ ام را کسب کرده! مسلما یکی از مهم ترین  دلایل محبوبیت تحصیل در اتریش، کیفیت بالای زندگی در این کشور کم نظیر است!

برای مطالعه شرایط دانشگاه تکنولوژی گراتس – TU Graz University کلیک نمایید. 

 

 

 

۷. تنوع غدایی و جشنواره های غذا در اتریش

 

 

با زندگی و تحصیل در کشور زیبا و جذاب اتریش،‌ می توانید به تنوع غذایی و جشنواره ی متنوع این کشور لذت ببرید! در این جشنواره ها، انواع و اقسام غذا های محلی و بین المللی به نمایش گذاشته می شوند! از غدا های سنتی گرفته تا اتریشی، لبنانی و آشپزی مدرن. جشنواره ی غذای Der Garten در وین یکی از محبوب ترین و در دسترس ترین جشنواره های غذا در اتریش است!

 

 

 

۸. معماری، هنر، موسیقی حیرت آورِ اتریش

 

 

کنسرت های موسیقی مختلف و متنوع مثل بیزه و موتزارت، موزه های جذاب، کلیسا های قدیمی و تاریخی و معماری بسیار زیبای اتریش، تنها بخشی از جذابیت های این کشور شگفت انگیز هستند! با تحصیل در شهر قدیمی سالزبورگ و وین در خیابان های خاطره انگیزِشان قدم بزنید و محو زیبایی و درخشش هنر های مردم اتریش شوید!  با استفاده از بلیط های دانشجویی با ارزان ترین قیمت به گالری ها سر بزنید و از زندگی در اتریش نهایت لذت را ببرید! بدون شک، فرهنگ غنی، تاریخ متمدن و ساختار کشور اتریش از مهم ترین دلایل محبوبیت تحصیل در اتریش هستند!!

 

برای مطالعه کامل شرایط دانشگاه تکنولوژی گراتس – TU Graz University کلیک نمایید. 

 

 

هزینه های زندگی در اتریش
هزینه های زندگی در اتریش

 

 

 

 

 

۹. هزینه های زندگی بسیار ارزان در اتریش

 

 

به جرئت می توان گفت که یکی از دلایل پر متقاضی و پر طرفدار بودن تحصیل در اتریش،‌ هزینه های پایین زندگی است. در اتریش شما با صرف کمترین هزینه می توانید بهترین امکانات را برای خود و خانواده هایتان ایجاد کنید! از رفاه آموزشی و تحصیل گرفته تا خوراک، پوشاک و مسکن! خرید غدا و حمل و نقل‌ در اتریش بسیار ارزان است و یک‌ خانواده ی معمولی به راحتی می توانند نیاز های خود را تامین کنند!

 

برای مطالعه شرایط تحصیل در دانشگاه فنی وین – TU Wien کلیک نمایید. 

 

 

 

۱۰. بازار های کریسمس و برخورد گرم و صمیمانه ی مردم اتریش!

 

 

حیف است اگر به اتریش سفر کنید و از بازار های کریسمس و پر زرق و برق سالزبورگ دیدن نکرده باشید! از طرفی برخورد مهربان و دلپذیر مردم این شهر شادی و نشاط بازار ها را چندین برابر می کند! با زندگی و تحصیل در اتریش، می توانید جالب ترین روزهای عمرتان را رقم بزنید!!

 

 

کارشناسان مجموعه ی استادی پلن، سال ها است که در زمینه ی اعزام دانشجو تجربه های درخشانی دارند.  اگر در رابطه با دلایل محبوبیت تحصیل در اتریش به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با مشاورین مجموعه ی استادی پلن تماس حاصل بفرمایید.

 

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی مراجعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *