ریجکت شدن اجاره تحصیل در کانادا کابوس هر دانشجوی بین المللی است که می خواهد در کانادا تحصیل کند. کانادا سالانه تعداد زیادی دانشجو می پذیرد اما جای تعجب نیست که دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا همیشه نگران کننده است. در ادامه مقاله برای شما عزیزان مهم ترین دلایل ریجکت شدن اجازه تحصیل در کانادا را تضویح دادیم.

نرخ ریجکت شدن اجازه تحصیل در کانادا

ریجکت اجازه تحصیل در کانادا

افزایش تقاضا برای ویزای دانشجویی کانادا منجر به رد شدن ویزای دانشجویی در کانادا شده است. با توجه به اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC)، حدود ۳۰ درصد از تمام درخواست های ویزای دانشجویی برای کانادا هر ساله رد می شود. دانشجویانی که برای مدرک لیسانس در کانادا درخواست داده بودند، بیشترین احتمال رد شدن را داشتند، در حالی که دانشجویانی که برای مدرک دکترا در کانادا درخواست داده بودند کمترین احتمال رد شدن را داشتند.

مهم ترین دلایل ریجکت اجازه تحصیل کانادا

کانادا تمام آنچه را که برای اقامت و تحصیل در این کشور نیاز دارند به دانشجویان ارائه می دهد. با این حال، دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا امروزه بسیار زیاد است. و دانش آموزان گاهی اوقات آگاهانه و ناآگاهانه مرتکب این اشتباه می شوند که منجر به دلایل رد ویزای تحصیلی کانادا می شود.

برخی از دلایل ریجکت شدن اجازه تحصیل کانادا عبارتند از.

• تسلط به زبان انگلیسی

دانشجویان بین المللی که به زبان مادری انگلیسی زبان نیستند، باید مدرکی دال بر مهارت در این زبان ارائه دهند. متقاضیان باید حداقل نمرات استاندارد آزمون زبان انگلیسی (TOEFL/IELTS) را هنگام درخواست از طریق برنامه های SDS یا SPP کسب کنند.

حتی اگر داوطلب معیار متوسط مهارت زبان انگلیسی موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) را داشته باشد، عدم رعایت شرایط برنامه ممکن است به دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا منجر شود.

 

• کمبود بودجه

حداقل پیش نیاز برای تحصیل در کانادا اثبات پول کافی در سال اول دوره/برنامه است. با این حال، اگر مسئول مهاجرت متوجه نارسایی مالی شود، ممکن است به دلایل رد ویزای تحصیلی کانادا تبدیل شود.

متقاضیان می توانند این مشکل را با تمرکز نکردن فقط بر روی حداقل مقدار پول لازم حل کنند. مدارک کافی برای مدت بیش از یک سال و همچنین مدارک تکمیلی تأیید کننده امور مالی را می توان همراه با درخواست ارائه کرد.

• موعد مورد بازگشت به کشور متقاضی مشخص نیست

مجوز تحصیل مدت اعتبار مشخصی دارد زیرا یک ویزای موقت است. متقاضیان باید مدارک کافی در مورد قصد خود برای بازگشت به کشور خود ارائه دهند. این امر امکان تمدید مجوز تحصیلی یا اخذ اقامت دائم داوطلب را رد نمی کند.

برای تضمین عدم ماندن درخواست پس از انقضای ویزای تحصیلی در کانادا، متقاضی باید مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده قصد خود برای بازگشت باشد. اگر نه، این ممکن است دلیل رد ویزای تحصیلی کانادا باشد.

• انتخاب برنامه ها و رشته های تحصیلی

این بدون شک چالش برانگیزترین است. این واقعیت که دوره تحصیلی انتخابی شما با اهداف شغلی آینده یا سوابق تحصیلی گذشته شما مطابقت دارد برای مقامات مهاجرت (و تجربه کاری، در صورت لزوم) بسیار مهم است. اگر متوجه شوند که شما به‌طور ناگهانی جریان‌ها یا زمینه‌های مورد علاقه خود را تغییر می‌دهید، شکایتی را مطرح می‌کنند.

• نامه پذیرش

نامه تاییدیه از DLI کانادا برای درخواست مجوز تحصیل ضروری است. اگر نامه پذیرش متقاضی مورد تردید قرار گیرد، ممکن است درخواست ویزای دانشجویی کانادا رد شود. علاوه بر نامه پذیرش، داوطلبان باید حداقل معیارهای ورودی برای مدرسه فردی را داشته باشند.

اگر افسر ویزا در مورد اینکه آیا درخواست با استانداردهای اولیه مطابقت دارد یا خیر، ملاحظاتی داشته باشد، می توان آن را جزو دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا حساب کرد. متقاضیان می توانند با تایید مجوز موسسه ای که از آن نامه پذیرش دریافت می کنند، از این موضوع جلوگیری کنند.

• مدارک ناکافی

دانشجویان از سراسر جهان به دنبال تحصیل در کانادا هستند و اکثریت آنها به دلیل معیوب بودن یا ناکافی بودن مدارک آنها رد می شوند. مهمترین جنبه درخواست ویزا اطمینان از خوب و قابل اعتماد بودن مدارک شماست.

ارائه مدارک محکم مهم است زیرا اکثریت انتخاب ویزا به مدارک شما بستگی دارد. اسناد خود را قوی، واقعی و قابل اعتماد کنید تا فرصتی برای دلایل رد ویزای تحصیلی کانادا نداشته باشید.

• عدم وجود فرصت های شغلی در کشور خود

فقدان فرصت های شغلی در کشور خود به معنای تمایل به بازگشت به کشور است. کاندیداهایی که پیشنهاد شغلی در کشور خود ندارند یا مسیر حرفه ای مشخصی ندارند، ممکن است تصور شود که قصد اقامت دائم دارند. این ممکن است به دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا منجر شود.

شانس دریافت دوباره ویزای تحصیلی بعد از ریجکت شدن اجازه تصحیل کانادا

ریسکت شدن اجازه تحصیل در کانادا

ما انسان هستیم و اشتباه می کنیم، اما باید از آنها هم درس بگیریم. و در صورت اشتباه در هنگام درخواست ویزای تحصیلی کانادا، خطاها ممکن است پرهزینه باشد.

بنابراین، شانس ویزای دانشجویی کانادا پس از رد کردن بستگی به دلیل ریجکت شدن ویزای شما دارد. اگر موفق به ارسال هیچ مقاله ای نشدید، چیزی را در SOP خود نادیده گرفتید، یا صورت مالی شما کافی نیست، باید آنها را تغییر دهید تا شرایط را برآورده کرده و شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا پس از رد افزایش دهید.

اما اگر ویزای تحصیلی کانادا شما به دلیل نقض قوانین مهاجرت کانادا رد شد، شانس دریافت ویزای دانشجویی کانادا پس از رد بسیار کم است.

در صورت ریجکت شدن اجازه تحصیل در کانادا چه باید کرد؟

ریجکت شدن اجازه تحصیل در کانادا

ویزای دانشجویی کانادا از آنجایی که آینده دانشجو را تعیین می کند مهم است. دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا متفاوت است. ممکن است به دلیل شرایط ناکافی یا هر چیز دیگری که باید قبل از درخواست مجدد در مورد آن اطلاعات کسب کنید، رد شود. اما اگر ویزای دانشجویی شما رد شد، نترسید. در عوض، نکات زیر را برای دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا در نظر بگیرید.

مرحله ۱: بررسی کنید که چرا ویزای دانشجویی شما رد شد

دلایل رد ویزای دانشجویی کانادا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. وقتی رد شدید، فهرستی از دلایل احتمالی رد شدن شما به شما داده می شود. اینها در قالب اشاره گر ارائه می شوند. هیچ نشانگر برجسته ای وجود ندارد که نشان دهد شما شرایط خاصی را برآورده نکرده اید.

با این حال، اگر در تجزیه و تحلیل دلایل امتناع ویزا موفق هستید، گام بعدی اصلاح یا اجتناب از انجام همان خطا در درخواست بعدی است. از سوی دیگر، اگر نمی‌توانید بفهمید که چه اشتباهی رخ داده و نمی‌دانید در مرحله بعد چه کاری انجام دهید، ناامید نشوید. دلایل متعددی وجود دارد که چرا درخواست ویزا اغلب رد می شود.

مرحله ۲: مشکل را حل کنید

اگر در کشف منبع رد قبلی موفق هستید، قدم بعدی باید یافتن راه حلی برای آن باشد. برای مثال، اگر درخواست ویزای شما به دلیل کمبود نقدینگی رد شد، قبل از درخواست مجدد مطمئن شوید که وضعیت مالی شما مرتب است.

توصیه می شود قبل از درخواست مجدد، اطلاعات نادرستی را که ارائه کرده اید دوباره بررسی کنید. اگر هدف شما از بازدید از کشور بار اول مشخص نبود، این بار بر روابط خود با منطقه تأکید کنید تا استخدام کننده را متقاعد کنید که شما یک مهاجر احتمالی نیستید.

چه در آخرین مصاحبه ویزای خود مضطرب بودید یا ترسیدید، با دقت تمرین کنید، صادق و مطمئن باشید و اطلاعات قابل اعتمادی را در اختیار مصاحبه کننده قرار دهید.

در مثالی دیگر، اگر نتوانستید مشکل را مشخص کنید، پیشنهاد می‌شود که بازه زمانی درخواست ویزا را ارزیابی کنید.

مرحله ۳: درخواست مجدد

اگر بار اول ویزای دانشجویی شما رد شد، می توانید دوباره درخواست دهید. بسیاری از دانشجویانی که بار اول درخواست ویزای آنها رد شد، بار دوم برای مجوز تحصیل تایید می شوند. شما باید هر مشکلی را که ممکن است منجر به رد شده باشد را پیدا کرده و تصحیح کنید.

اگر مصاحبه ویزا دارید، می توانید از استخدام کننده سوال کنید که چرا ریجکت شده اید. اگر نیازی به شرکت در مصاحبه نبودید، اسنادی برای توضیح دلایل رد شما ارسال می شود. در مرحله بعد، سعی کنید علت را از بین ببرید و دوباره برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با مهم ترین دلایل ریجکت شدن اجازه تحصیل در کانادا و روش های حل آن آشنا کردیم. برای اطلاع دقیق تر از روند می‌توانید با مشاوران استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *