منطقه شینگن بدون مرز نمی تواند بدون داشتن یک سیاست روادید مشترک که ورود بازدیدکنندگان قانونی به اتحادیه اروپا را تسهیل می کند و در عین حال امنیت داخلی را تقویت می کند، به طور موثر عمل کند. اتحادیه اروپا سیاست روادید مشترکی را برای ترانزیت از طریق یا اقامت در نظر گرفته شده در قلمرو کشورهای عضو شینگن به مدت حداکثر ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روزه و برای ترانزیت از طریق مناطق ترانزیت بین المللی فرودگاه های کشورهای شنگن ایجاد کرده است ویزای شینگن اجازه نامه برای ورود افرادی است که جز اتحادیه شینگن نیستن.

عناصر اصلی سیاست مشترک ویزای شینگن

ویزای شینگن

شهروندان برخی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به داشتن ویزا هنگام سفر به منطقه شنگن برای ترجمه های موجود پیوند قبلی هست. اتحادیه اروپا فهرست مشترکی از کشورهایی دارد که شهروندان آنها هنگام عبور از مرزهای خارجی باید ویزا داشته باشند و فهرستی از کشورهایی که شهروندان آنها از این الزام معاف هستند.
به طور کلی، ویزای کوتاه مدت صادر شده توسط یکی از کشورهای شنگن به دارنده آن این حق را می دهد که در هر دوره ۱۸۰ روزه تا ۹۰ روز در سراسر ۲۶ کشور شینگن سفر کند. ویزا برای بازدیدهای بیش از این مدت همچنان تابع رویه های ملی است.

شینگن چیست؟

شینگن به منطقه عاری از گذرنامه اتحادیه اروپا اشاره دارد که اکثر کشورهای اروپایی را در بر می گیرد. این بزرگترین منطقه سفر رایگان در جهان است.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت است که به افراد اجازه می دهد تا به ازای هر اقامت تا ۹۰ روز برای مقاصد گردشگری یا تجاری به هر یک از اعضای منطقه شینگن سفر کنند.

ویزای شینگن رایج ترین ویزا برای اروپا است. دارنده آن را قادر می سازد تا از هر یک از کشورهای عضو شنگن وارد منطقه شینگن شده، آزادانه به داخل منطقه شنگن سفر کرده و از آن خارج شود. هیچ کنترل مرزی در منطقه شنگن وجود ندارد.

با این حال، اگر قصد دارید بیش از ۹۰ روز در یکی از کشورهای شینگن تحصیل، کار یا زندگی کنید، باید برای ویزای ملی آن کشور اروپایی و نه ویزای شینگن اقدام کنید.

چه کسانی برای ورود به شینگن ویزا نیاز دارند؟

تمامی اتباع کشورهای ثالث که هنوز به توافقنامه آزادسازی ویزا با کشورهای عضو شنگن نرسیده اند، باید قبل از ورود به اروپا ویزا دریافت کنند.

برای بررسی اینکه آیا برای سفر به یکی از کشورهای عضو شنگن نیاز به ویزای شینگن دارید، در اینجا لیستی از کشورهایی وجود دارد که شهروندان آنها باید قبل از سفر به اتحادیه اروپا برای ویزای شینگن اقدام کنند.

مدارک سفر و الزامات ورود برای اتباع غیر اتحادیه اروپا

اگر تبعه کشور غیر اتحادیه اروپا/شینگن هستید، صرف نظر از اینکه معاف از روادید هستید یا خیر، باید چندین سند را در بندر ورودی شینگن ارائه دهید تا اجازه ورود به آن داده شود.

مدارکی که باید هنگام ورود به منطقه شینگن ارائه دهید به شرح زیر است:

• پاسپورت معتبر. در ۱۰ سال گذشته صادر شده و حداقل ۳ ماه پس از تاریخی که قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارید معتبر است.
• ویزای شینگن. اگر تبعه یکی از کشورهای ثالثی هستید که نیاز به ویزا دارند.
• مقامات مرزی اتحادیه اروپا و شینگن همچنین ممکن است اطلاعات و اسناد دیگری مانند بودجه کافی، مدرک اقامت، مدت زمانی که قصد اقامت دارید، بلیط هواپیما رفت و برگشت، هدف از ورود، بیمه مسافرتی، دعوت نامه و غیره را درخواست کنند.

• لطفاً مطمئن شوید که افسر مرزی هنگام ورود به منطقه شینگن به شما مهر ورود در گذرنامه شما می دهد. بدون مهر، ممکن است جریمه یا بازداشت شوید.

کشورهای شینگن کدام اند:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

حداکثر مدت اقامت ۹۰ روز در یک دوره ۱۸۰ روزه است. ویزای شینگن ممکن است به منظور گردشگری، سفرهای کاری یا بازدیدهای خصوصی صادر شود. ویزا برای اقامت بیش از ۹۰ روز یا به منظور شروع به کار مشمول مقررات شینگن نمی شود.

سفارت ذیصلاح برای دریافت ویزای شینگن

سفارت کشور مقصد اصلی سفر شما مرجع صالح برای رسیدگی به درخواست است. اگر مقصد اصلی سفر را نمی توان مشخص کرد، درخواست باید به سفارت کشور اولین ورود به منطقه شنگن ارسال شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن

ویزای شینگن

• پاسپورت معتبر (صادر شده در ۱۰ سال گذشته؛ اعتبار حداقل ۳ ماه بیشتر از تاریخ بازگشت از منطقه شنگن؛ با حداقل ۲ صفحه ویزا خالی)
• به علاوه یک کپی از صفحات شناسایی
• یک فرم درخواست پر شده و امضا شده
• دو عکس رنگی اخیر گذرنامه; عکس ها باید شرایط زیر را داشته باشند:
آ. اندازه ۳۵ میلی متر در ۴۵ میلی متر
ب پس زمینه روشن
ج بدون پوشش سر گرفته شده است
د پوشش سر و کلاه فقط به دلیل اعتقادات مذهبی قابل قبول است و حتی در این صورت ممکن است پوشانده نشود
هر قسمت از صورت متقاضی
ه. عکس باید از جلو گرفته شود
f. هرگونه تغییر یا اصلاح عکس مجاز نمی باشد

• کارت ثبت نام خارجی کره ای (حداقل تا ۳ ماه پس از تاریخ سفر معتبر است) به اضافه یک کپی
• رزرو پرواز (رفت و برگشت) و برنامه سفر
• مدارک بازگشت متقاضی به کشور خود پس از سفر (گواهی اشتغال (حداکثر یک ماه) / قرارداد کار یا سایر اطلاعات دال بر کار / گواهی تحصیلی یا دانشجویی / گواهی ثبت نام تجاری و فرم مالیات / گواهی اموال غیر منقول)
• گواهی مرخصی از کارفرما
• اثبات هدف از سفر – تورهای رزرو شده، برنامه سفر (برنامه سفر)
• اثبات وضعیت مالی تضمین شده (صورت های بانکی از ۶ ماه قبل)
• مدرک اقامت (مثلاً رزرو هتل / مدرکی مبنی بر داشتن املاک و مستغلات / تأییدیه که میزبان اقامتگاه خصوصی ارائه می دهد)
• گواهی بیمه درمانی (از کره) با حداقل پوشش ۳۰۰۰۰ یورو برای هر نفر، پوشش درمان اضطراری، حمل و نقل آمبولانس، حمل و نقل به کشور متقاضی برای تمام مدت اعتبار ویزا در تمام کشورهای شینگن معتبر است

لطفا توجه داشته باشید که این مدارک استاندارد مورد نیاز است. سفارت ذیصلاح این حق را حفظ می کند که در صورت لزوم اسناد یا اطلاعات بیشتری را درخواست کند.

 

 

کدام کشورهای اروپایی ویزای شینگن صادر می کنند؟

منطقه شینگن شامل ۲۶ کشوری است که معاهده شنگن را امضا کرده اند که به شهروندان کشورهای عضو اجازه می دهد آزادانه و بدون عبور از گذرنامه و کنترل مرزی در این منطقه تردد کنند. هر کشور عضو منطقه شینگن می تواند ویزای شینگن صادر کند.

انواع ویزای شینگن برای بازدیدهای کوتاه مدت در اروپا

اگر به دلایل زیر قصد سفر به یک یا چند کشور اروپایی این منطقه را دارید، باید برای ویزای شینگن اقدام کنید:

• اهداف تجاری.
• بازدید از دوستان و خانواده.
• گردشگری و تعطیلات.
• رویدادهای فرهنگی و ورزشی.
• ترانزیت فرودگاهی و ترانزیت برای دریانوردان.
• دیدار رسمی.
• دلایل پزشکی
• اهداف کوتاه مدت مطالعه و تحقیق.

بسته به دلایل شما برای بازدید از کشورهای شنگن و تعداد دفعات بازدید شما، کنسولگری شینگن می تواند ویزای یکبار ورود، ویزای دو بار ورود یا ویزای چند بار ورود را برای شما صادر کند.

اعتبار ویزای یکبار ورود شما بستگی به تعداد روزهایی دارد که در فرم درخواست ویزای خود اعلام کرده اید که قرار است در منطقه شینگن باشید و تصمیم واقعی کنسولگری که ویزای شینگن را برای شما صادر می کند.

اگر مسافر مکرر هستید، می توانید برای دریافت ویزای اتحادیه اروپا با اعتبار حداکثر ۵ سال درخواست دهید، اما باید در نظر داشته باشید که نمی توانید بیش از ۹۰ روز در یک دوره زمانی ۱۸۰ روزه در منطقه شینگن بمانید. اگر ویزای چند بار ورود برای اروپا دارید که تا ۵ سال اعتبار دارد.

چگونه برای ویزای ورود به اروپا اقدام کنیم؟

ویزای شینگن

برای درخواست ویزای شینگن برای سفر به اروپا، ابتدا باید بررسی کنید که بسته به هدف سفر و ملیت خود به ویزای شینگن نیاز دارید یا خیر. اگر این کار را انجام می دهید، پس باید برنامه سفر خود، چند روزی که قصد دارید در منطقه باشید، کشورهایی که قرار است از آنها بازدید کنید (اگر بیش از یک مورد باشد)، کشوری که قرار است وارد آن شوید و کشوری که قصد خروج از آن را دارید

هنگامی که متوجه شدید، باید تمام الزامات درخواست ویزای اروپا را که باید برآورده کنید، بررسی کنید و روند تعیین وقت ویزا را در یکی از کنسولگری های شینگن در کشور خود شروع کنید.

هزینه ویزای شینگن چقدر است؟

هزینه ویزای شینگن برای هر بزرگسال ۸۰ یورو است. با این حال، بسته به سن متقاضی، ملیت و برخی عوامل دیگر، دسته‌هایی وجود دارند که باید هزینه کمتری بپردازند یا اصلاً هزینه‌ای ندارند.

لیست هزینه‌های ویزای شینگن را بررسی کنید، که دقیقاً نشان‌دهنده دسته‌هایی است که از کاهش هزینه‌های ویزا سود می‌برند یا از پرداخت هزینه معاف هستند.

برنامه سفر پرواز برای درخواست ویزای اتحادیه اروپا چیست؟

برنامه سفر یک پرواز یک سند تأیید شده است که می توان آن را به صورت آنلاین در مورد برنامه یک پرواز مشخص تأیید کرد.

بیمه مسافرتی برای ویزای شینگن چیست؟

بیمه پزشکی مسافرتی شما باید برای کل اقامت شما در منطقه شینگن معتبر باشد و حداقل پوشش آن ۳۰۰۰۰ یورو برای فوریت های پزشکی باشد.

گواهی اقامت برای درخواست ویزا چیست؟

شما باید یک سند تایید شده ارائه دهید که نشان می دهد برای کل سفر خود در منطقه شینگن در کجا اقامت خواهید داشت.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کافی درباره ویزای شینگن برای شما عزیزان ارائه شد برای اطلاعات دقیق تر می توانید بت مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *