برترین دانشگاه های اتریش

 

دلایل زیادی برای تحصیل در اتریش وجود دارد، اما یکی از مهم ترین آنها وجود برخی از بهترین دانشگاه های جهان در آن است. از نظر مساحت، اتریش چندان بزرگ نیست و جمعیت آن نیز تقریبا به اندازه شهر لندن است؛ اما این کشور زیبای اروپای مرکزی سرشار از مناظر خیره کننده و شهرهای توسعه یافته است. پس هرگز این کشور را از روی اندازه و جمعیت آن قضاوت نکنید.

در این کشور آهنگسازان بزرگی همچون ولفگانگ موتسارت و متفکران نوادیشی مانند سیگموند فروید و لودویگ ویتگنشتای پرورش یافته اند. علاوه بر این ورزشکار، بازیگر و سیاستمدار آمریکایی، آرنولد شوارتزنگر اصالتی اتریشی دارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های برتر اتریش می پردازیم.

 

 

دانشگاه وین (University of Vienna )

 

دانشگاه وین دارای رتبه ۱۵۴ در میان برترین دانشگاه های جهان است و از این نظر بهترین وضعیت را در میان دانشگاه های اتریش دارد. همچنین این دانشگاه بزرگ‌ ترین موسسه آموزش عالی در اتریش است و با بیش از ۶۵۰ سال سابقه، قدیمی ترین دانشگاه آلمانی زبان محسوب می شود. امروزه این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه های اروپاست و حدود ۹۴ هزار دانشجو دارد. رشته های تحصیلی مختلفی در این دانشگاه وجود دارد. با اینکه بیشتر آنها به زبان آلمانی تدریس می شوند اما مدارک انگلیسی زبان نیز کم نیستند. این دانشگاه تا کنون موفق به دریافت ۱۵ جایزه نوبل از جمله جایزه نوبل ادبیات الفریده یلینک در سال ۲۰۰۴ شده است. دانشکده های این دانشگاه در بیش از ۶۰  مکان مختلف در وین گسترش یافته اند.

 

دانشگاه صنعتی وین (Vienna University of Technology)

 

دانشگاه صنعتی وین با جایگاه علمی ۱۸۲، دومین دانشگاه اتریش از نظر رتبه بندی جهانی است. این دانشگاه در سال ۱۸۱۵ تاسیس شد و یکی از معتبرترین موسسات فنی در اروپاست. بیشتر رشته های دانشگاه صنعتی وین در زمینه مهندسی و علوم طبیعی هستند و حدود ۳۰ هزار دانشجو دارد که تعداد قابل توجهی از آنها خارجی هستند و از این نظر در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار می گیرد. این دانشگاه نیز در وین واقع شده است و به دانشجویان فرصت می دهد تا از فرهنگی غنی این شهر بهره ببرند.

 

 

دانشگاه اینسبروک (Universität Innsbruck)

 

این دانشگاه دارای رتبه علمی ۲۸۶ در جهان است. دانشگاه اینسبروک یک دانشگاه کاملا بین المللی بوده و دارای رتبه ۳۵ از نظر درصد دانشجویان خارجی در جهان است. همچنین این دانشگاه از نظر تعداد اعضای هیئت علمی خارجی دارای رتبه ۹۵ جهانی است. تعداد دانشجویان دانشگاه اینسبروک در حدود ۲۸ هزار نفر هستند که از این لحاظ سومین رتبه را در میان دانشگاه های اتریش به خود اختصاص داده است. دانشکده ها و ساختمان های این دانشگاه در سراسر شهر زیبای اینسبروک بنا شده اند. این شهر در غرب اتریش قرار دارد و مرکز ورزش های زمستانی اتریش محسوب می شود. با توجه به موقعیت کوهستانی شهر اینسبروک، جای تعجب ندارد که بیشتر زمینه های تحقیقاتی دانشگاه این شهر در رابطه با کوهستان باشند.

 

 

دانشگاه کارل فرانتس گراتس (Karl-Franzens-Universität Graz)

 

دانشگاه کارل فرانتس گراتس که به گراتس مشهور است در جایگاه ۴۸۰ موسسه های آموزش عالی برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۵۸۵ تاسیس شد و از نظر قدمت، دومین دانشگاه اتریش است و با بیش از ۳۲.۵۰۰ دانشجو دومین دانشگاه بزرگ اتریش محسوب می شود. دانشگاه پزشکی گراتس همانند دانشگاه پزشکی اینسبروک به تازگی از دانشگاه اصلی خود جدا شده است و به صورت مستقل اداره می شود. البته هر دو دانشگاه هنوز هم در زمینه علوم طبیعی و بیولوژیکی با هم همکاری می کنند.

 

 

برای مطالعه مقاله بهترین دانشگاه های اتریش کلیک نمایید.

 

 

در جدول زیر رتبه علمی برترین دانشگاه های کشور اتریش ارائه شده است.

ردیف ‌نام دانشگاه رتبه بندی کیو اس رتبه بندی ۲۰۲۰
۱ دانشگاه وین ۱۵۴ ۱۳۴
۲ دانشگاه فنی وین ۱۹۲ ۳۵۱
۳ دانشگاه اینسبروک ۲۶۶ ۴۰۱
۴ دانشگاه صنعتی گراتس ۳۱۱ ۵۰۱
۵ دانشگاه یوهانس کپلر لینتس ۴۱۲ ۶۰۱
۶ دانشگاه گراتس ۵۴۱ ۵۰۱
۷ دانشگاه کلاگن‌ فورت ۶۰۱ ۳۰۱
۸ دانشگاه زالتسبورگ ۷۵۱
۹ دانشگاه پزشکی گراتس ۲۰۱
۱۰ دانشگاه پزشکی اینسبروک ۲۵۱

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *