بهترین شهر های  آلمان برای کار و زندگی

 

 

 

در آلمان، شهر های زیادی وجود دارد که فرصت های شغلی متنوعی را در کنار هزینه های زندگی مناسب، مزایای زیاد و حقوق بالا ارائه می کنند. در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین شهر های آلمان برای کار و زندگی آشنا کنیم . در این کشور تعداد بسیار بالایی از کمپانی و شرکت هایی وجود دارد که در زمینه تکنولوژی های نوین فعالیت های نوآورانه ای را انجام می دهند.
سرعت بالای صنعتی شدن در این کشور فرصت های شغلی بسیار زیادی را برای هر دو شهروندان این کشور و حتی مهاجران فراهم کرده است. به همین دلیل این کشور انتخابی جذاب برای بسیاری از افراد متخصص است که قصد زندگی و کار در یک کشور دیگر را دارند.

 

 

 

اما بهترین شهر های آلمان برای زندگی و کار کدامند؟

 

 

۵  شهر برتر آلمان برای زندگی و کار کدامند؟

 

در این لیست، معیارهای متفاوتی در رتبه گذاری بهترین شهرهای المان برای زندگی مد نظر قرار گرفته شده است تا بتواند مهاجران و متخصصان را در انتخاب بهترین و مناسب ترین شهر برای زندگی راهنمایی کند. معیارهایی که در این لیست به آن ها اهمیت داده شده شامل مواردی مانند هزینه های زندگی، حقوق، نرخ بیکاری و فرصت های شغلی و نیاز به تسلط به زبان انگلیسی می شود. با ما همراه باشید.

 

برای مطالعه دقیق هزینه های تحصیل در آلمان کلیک کنید.

 

 

 

 

  • زندگی و کار در برلین به عنوان یک مهاجر

اولین شهری که در لیست ما جا می گیرد پایتخت آلمان و در واقع برجسته ترین شهر در این کشور است. این شهر نزد بسیاری به عنوان محل تولد استارت آپ ها شناخته می شود چرا که فرصت های بسیاری برای رشد و پیشرفت در این شهر وجود دارد. برلین تنها خانه ی کسب و کارهای جدید نیست؛ بلکه این شهر بسیاری از کمپانی ها که داری شهرت جهانی هستند و همچنین برخی از شناخته شده ترین کارآفرینان را در خود جا داده است.

بدون اغراق برلین را می توان به یک استخر با عمق بی انتها از فرصت های شغلی تشبیه کرد؛ دقیقا به همین علت است که تعداد مهاجرانی که مایل به زندگی و کار در برلین هستند در سال های اخیر رشد بسیار بی سابقه ای را تجربه کرده است. این شهر همچنین یکی از قطب های بزرگ توریستی در آلمان است و در هر ماهی از سال می توانید حجم گسترده ی توریست ها در خیابان های برلین را ببینید. شهر برلین یکی از پویاترین و زنده ترین شهرهای المان است. برلین همچنین در جنبه های دیگری مانند انرژی، تکنولوژی های زیست محیطی، بخش صنعتی و کارخانه ای نیز به عنوان یک منطقه ی پیشرو در حال حرکت است.

 

 

 

بنابراین به طور خلاصه عمده ویژگی های برلین را می توان این گونه لیست کرد:

  • پویایی بالا
  • یک شهر چند فرهنگی جذاب
  • فرصت های گسترده و چشمگیر برای پیشرفت
  • یک شهر استثنایی در آلمان
  • خانه بسیاری از کسب و کارهای نوظهور و یا شناخته شده و باسابقه

 

 

  • زندگی و کار در فرانکفورت به عنوان یک مهاجر

فرانکفورت یکی از بزرگ ترین شهر های آلمان محسوب می شود. برای درک بهتر اندازه ی این شهر می توان به این نکته اشاره کرد که فرانکفورت بزرگ ترین شهر در استان هسن (Hessen) است. این شهر همچنین به عنوان پایتخت مالی المان نیز شناخته می شود. تمام ارکان های بزرگ مالی در آلمان مانند بانک دویچه  (Deutsche Bank)، بانک فدرال آلمان (German Federal Bank)  و بانک مرکزی اروپا (European Central Bank) همگی در این شهر قرار دارند.

این شهر همچنین به یکی از مشغول ترین شبکه های خطوط هواپیمایی در دنیا مجهز است به همین دلیل هم بخش حمل و نقل هواپیمایی در این شهر یکی از بزرگترین کارآفرینان در فرانکفورت محسوب می شود. حقوق و دستمزد ها در فرانکفورت، با توجه به تنوعی که در صنعت این شهر وجود دارد متغییر است. اما با این حال همچنان دستمزدها در فرانکفورت بسیار بالاتر از هزینه های زندگی قرار دارند. همین مسئله فرانکفورت را به یکی از بهترین شهر های آلمان برای کار کردن تبدیل می کند. در حقیقت در فرانکفورت، درصد بیکاری بسیار پایین است.

بطور خلاصه، شهر فرانکفورت به مهاجران چه چیزهایی را پیشنهاد می دهد؟

پایتخت مالی المان فرصت های زیادی در بخش بانکی برای ارائه کردن دارد

اکوسیستم چند فرهنگی

دستمزدهای بالاتر از مقیاس معمولی

 

 

 

  • زندگی و کار در هامبرگ به عنوان یک مهاجر

     

هامبورگ دومین شهر بزرگ در المان است و مرکز ملی بازرگانی در آلمان محسوب می شود. اکثر مردم از طریق بندرها است که به هامبورگ وارد می شوند. این شهر بخش های گسترده ای مانند بخش خدمات، توریسم، آموزش و سلامت را برای فعالیت ارائه می دهد. البته نمی توان از قدرتمند ترین بخش هامبورگ، یعنی اقتصاد آن، به راحتی گذشت.

میانگین حقوق در شهر هامبورگ از میانگین پرداخت حقوق در کشور آلمان بالاتر است. البته در کنار این حقوق بالاتر، هزینه های زندگی نیز در سطح بالاتری قرار دارند. بنابراین باید به این نکته در هنگام انتخاب شهر هامبورگ برای زندگی توجه کرد.

با وجودی که هامبورگ به عنوان یک شهر با آب و هوای بد و باران های زیاد شناخته می شود؛ اما هنوز هم به عنوان زیباترین شهر در سرتاسر آلمان از آن یاد می شود. ساختمان تازه تاسیس الب فیل هارمونی (Elbphilharmonie)، تنها یک ساختمان عادی در هامبورگ نیست. شک نکنید که این ساختمان ارزش دیدن را دارد.

برای مطالعه بورسیه‌های تحصیلی در آلمان کلیک نمایید.

 

 

هامبورگ چه چیزهایی را ارائه می کند؟

نزدیکی به دریا

یک شهر زیبا با پل های فراوان

فرصت های شغلی خوب

 

 

  • زندگی و کار در شهر اشتوتگارت به عنوان یک مهاجر

     

از شهر اشتوتگارت اغلب به عنوان یکی از سبزترین شهرهای اروپا یاد می شود. این شهر که مرکز ایالت استان بادن ووتمبرگ است تنها یک شهر با فرصتی برای تجربه های شگفت انگیز نیست. به واسطه ی پارک های بیشماری که درون شهر است و همچنین مناظر طبیعی خارج از شهر، اشتوتگارت به یکی از بهترین شهرها با طبیعی آرامش بخش تبدیل شده است.

به طور مثال، دوست داران طبیعت می توانند خیلی راحت به دریاچه های ایده آل و باغ های زیبا تنها با کمی رانندگی و یا به وسیله ی ترن بروند. مردم این شهر تمام چیزهایی که با یک سفر به ایتالیا تجربه خواهید کرد را در شهر خود دارند!

مناظر زیبای تپه های رمز (Rems Valley) یا یا Beckar valley به راحتی می توانند یک تصویر زیبا از بهشت را به افراد ارائه دهند. این تپه ها مقصد بسیاری از افراد است که به قدم زدن در طبیعت عشق می ورزند. به خصوص در تابستان و با بیش از ۱۸۱۴ ساعت تابش مستقیم آفتاب در سال، این مناظر به خوبی یک حس و حال مدیترانه ای را منتقل می کنند.

این شهر خانه ای ایده آل برای افرادی است که به دنبال زندگی در یک شهر مدرن هستند اما به گذران اوقات در طبیعت نیز علاقه دارند.

اشتوتگارت در لیست ۱۰ شهر بزرگ المان بر اساس جمعیت قرار دارد. علاوه بر این اشتوگارت یکی از قدرتمندترین نواحی مادر شهر های تجاری در آلمان است. صنایعی که در زمینه ی تکلنولوژی های مدرن و مهندسی فعالیت می کنند در این ناحیه به شکل گسترده ای فعالیت می کنند. کمپانی های بزرگی مانند دایملر (Daimler)، پروشه (Prosche)، بوش (Bosch) و چندین شرکت شناخته شده ی دیگر همگی در شهر مرکزی استان بادن ووتمبرگ، یعنی اشتوتگارت، قرار دارند. به همین دلیل هم فرصت های شغلی بسیارس در اشتوتگارت در بخش های مختلف وجود دارد.

 

 

شهر اشتوتگارت چه چیزهایی را ارائه می کند؟

یکی از سودآور ترین شهرهای وابسته به اقتصاد در المان و حتی در اروپا

در این شهر صنعت پویا و وابسته به تولیدات خودرویی بسیار قدرتمند عمل می کند

شالوده و زیربنای خوب با سیستم حمل و نقل عالی در این شهر، مردم را از داشتن ماشین شخصی بی نیاز می کند

 

 

 

  • زندگی و کار در مونیخ به عنوان یک مهاجر

     

سنت باوارا در سطح بین المللی یک تجارت ایجاد کرده است: مونیخ نزد مردم دنیا به خاطر جشن اکتبرفست (جشن اکتبر یک جشن آبجوخوری است که هر سال در آخر سپتانبر و آغاز اکتبر برگزار می شود) ، مجموعه های هنری اش، باشگاه فوتبال بایرن و البته حقوق و دستمزدی بالاتر از میانگین شناخته شده است.

بزرگترین شهر در ایالت باواریا یک پروفایل معتبر و البته قدرتمند بین المللی در بخش صنعت، تکنولوژی، تکنولوژی های مدرن و صنعت سلامت در عرصه ی جهانی فعالیت می کند. در شهر مونیخ، مردم بیشتر در زمینه های تجارت، ارتباطات، علوم، حمل و نقل، دولت و سرگرمی به فعالیت های کاری می پردازند.

همچنین، لازم به ذکر است که سهم گسترده ای از نیروی کار در بخش تولیدی صنعت مشغول به فعالیت هستند. در مقایسه با دیگر شهر ها، مونیخ یک شهر گران محسوب می شود. در حقیقت، هزینه های زندگی در مونیخ نسبت به دیگر کلان شهر های المان بالاتر است؛ اما خوشبختانه از طرف دیگر، سطح حقوق و دستمزد نیز بالاتر از میانگین حقوق و دستمزد در آلمان قرار دارد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *