تحصیل در دبیرستان های هلند

 

 

 

هلند یکی از کشورهایی است که در آن تبادلات دانش آموزی بسیاری اتفاق می افتد و محیط دوستانه ای را برای تحصیل دانش آموزان خارجی فراهم کرده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط تحصیل در دبیرستان های هلند آشنا کنیم.

کانال ها، لاله ها و آسیاب های بادی تنها مواردی خواهند بود که در هنگام گذراندن دوره دبیرستان در کشور هلند مشاهده خواهید کرد. در هلند فرصتی طلایی برای یادگیری بیشتر در مورد تاریخ اروپا مانند داستان آثار هنری آن فرانک یا ون گوگ را خواهید داشت. از فرصت دوچرخه سواری در خیابان های کشوری که به واسطه ی مسیرهای دوچرخه سواری اش مشهور است نیز نمی توان گذشت. هلندی یک کشور عالی برای دانش آموزانی است که به تاریخ، فرهنگ و دوچرخه سواری علاقمند هستند و یا دوست دارند که در یک مکان دانشجویی دور از دسترس، در اروپای غربی به تحصیل بپردازند.

 

 

 

اگر قصد دارید که مقطع دبیرستان را در کشور هلند بگذرانید می توانید در یکی از برنامه های زیر شرکت کنید:

 

  • تورهای مسافرتی نوجوانان
  • مبادلات دبیرستانی
  • برنامه های  فرهنگی

لازم به ذکر است که برای شرکت در هیچ یک از دوره های بالا نیازی به تسلط به زبان هلندی نیست.

 

 

 

 

تورهای مسافرتی نوجوانان در هلند

 

تورهای مسافرتی نوجوانان به دانش آموزان اجازه می دهند که در کنار ماجراجویی در کشوری با شناخته شده ترین مکان های دیدنی، اطلاعات خود را نیز افزایش دهند. در این تورها، دانش آموزان علاوه بر سایر مقاصد نزدیک مانند فرانسه، بلژیک یا آلمان، از هلند نیز بازدید می شود. محبوب ترین زمان برای این نوع سفرها اغلب تعطیلات تابستانی و تعطیلات بهاری است.

 

 

 

 

مبادلات دبیرستانی در دبیرستان

 

شما می توانید با زندگی در کنار یک خانواده ی محلی که میزبان شما خواهند بود و حضور در یک دبیرستان محلی در هلند، به مدت یک سال و یا یک ترم خود را کاملا در فرهنگ هلند غوطه ور کنید. شما می توانید محل زندگی خود را در شهر و یا حومه ی شهر بر حسب سلیقه انتخاب کنید و یک زندگی روزمره ی هلندی را از نزدیک لمس کنید. همچنین امکان گشت و گذارهای هفتگی برای بازدید هر چه بیشتر از هلند نیز برای دانش آموزان وجود دارد.

 

 

 

برنامه های  فرهنگی  در دبیرستان های هلند

اگر به موزه ها، هنر و فرهنگ علاقمند هستید پس هلند مکان مناسبی برای شماست. هلند شهرهای زیادی مانند آمستردام دارد که ده ها موزه و صدها سال هنر را در خود گنجانده اند. بسیاری از هنرمندان مانند وینسنت ون گوگ هلند را موزه ای می دانسته اند که مملو از ایده ها و چشم اندازهای مختلف برای ایجاد آثار هنری است. پس شما می توانند علاوه بر گسترده کردن تجربیات خود از یک زندگی مستقل تحصیلی و آماده شدن برای دانشگاه؛ به فرهنگ و هنری کشور هلند اجازه دهید تا شما را در خود غرق کند.

 

 

تحصیل در دبیرستان های هلند
تحصیل در دبیرستان های هلند

 

 

شهرهای محبوب در هلند

اکثر مسافران در هنگام برنامه ریزی یک سفر به هلند بالافاصله به آمستردام فکر می کنند. با این حال، بسته به برنامه ای که شما انتخاب می کنید؛ ممکن است که بیشتر خود را در جای دیگری سپری کنید. در حقیقت هلند شهرهای زیبای بسیاری مانند آمستردام دارد. از طریق مبادلات بین دبیرستانی، شما می توانید در یکی از شهرهای کوچکتر اما زیبای هلند زندگی کنید.

 

 

 

 

ویزای دبیرستان های هلند 

لازم است بدانید که برای اقامت تحصیلی هلند بیش از ۹۰ روز در هلند به ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. که ما شما را برای دریافت ویزای هلند راهنمایی خواهیم کرد.

برای مطالعه دقیق شرایط  ویزای تحصیلی هلند کلیک کنید.

 

 

 

 

الزامات دبیرستان های هلند 

دانش آموزان باید ۱۵ الی ۱۸ ساله باشند. آن ها به گذراندن کلاس های زبان هلندی نیازی ندارند اما در صورت عدم شرکت در این دوره ها از دانش آموزان انتظار می رود که در هنگام ورود به دانشگاه مهارت خود را افزایش دهند تا حداقل قادر به درک سخنرانی ها باشند.

 

 

 

خوابگاه دبیرستان های هلند

بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید، شما در یک خوابگاه با غذا، یک اتاق مشترک و یا یک خانواده ی میزبان اسکان داده خواهید شد. خانواده های میزبان توسط مدیران برنامه انتخابی شما و با دقت زیاد و از طریق مصاحبه انتخاب می شوند. در هلند بسیاری از مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند برای همین برقراری ارتباط با آن ها مشکل نخواهد بود!

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وبسایت های اجاره خانه و خوابگاه در هلند کلیک نمایید.

 

 

هزینه های  تحصیل در دبیرستان های هلند 

باید گفت که کشور هلند یکی از مقاصد گران قیمت در اروپای غربی محسوب می شود. شما می توانید مبلغی به اندازه ی ۵۰ یورو را برای هزینه های روزانه در نظر بگیرید. از آنجایی که برنامه ای که در آن شرکت می کنید مسئولیت مواردی مانند غذا را به عهده دارد این بودجه بیشتر برای هزینه های شخصی شما خرج می شود. لازم به ذکر است که شما می توانید کمتر از این هم هزینه کنید.

برخی از برنامه ها شامل تهیه ی بلیط هواپیما نیز می شوند؛ اما در غیر اینصورت، با توجه به زمان حرکت شما می توانید بودجه ای بین ۴۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار را برای پرواز در نظر بگیرید. در ضمن هزینه های مربوط به برنامه با توجه به زمان و ترمی که می خواهید در آن شرکت کنید از ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار متغیر خواهد بود.

 

 

 

برخی نکات مربوط به بسته بندی وسایل:

 

در هنگام جمع آوری وسایل برای عزیمت به کشور هلند، لازم است که به برخی از نکات توجه کنید:

  • تجهیزات مناسب برای آب و هوای بارانی (مانند ژاکت و چکمه)، مخصوصا در فصل پاییز و بهار.
  • مبدل برق
  • یک بطری آب قابل استفاده مجدد
  • کیسه روز
  • نصب کردن یک برنامه Kindle روی گوشی هوشمندتان می تواند مفید واقع شود؛ اما ضروری نیست.

 

 

پیشنهاد می شود که برای تورهای مسافرتی نوجوانان در هلند ، کوله بار خود را به حداقل برسانید. یک کوله پشت کوچک و یک کوله پشتی بزرگتر، یک کوله پشتی و یک کیف برای لپ تاپ کافی است. از آوردن چمدان خودداری کنید چرا جا به جا کردن آن ها در هتل های بدون آسانسور آزاردهنده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی در خصوص شرایط ادامه تحصیل در دبیرستان های هلند با کارشناسان استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *