هنگامی که مجوز تحصیل در کانادا دریافت می کنید، باید تمام شرایط لازم را داشته باشید.  بنابراین، شما باید همیشه در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) تحصیل کنید.  علاوه بر این، شما باید به طور فعال دوره یا برنامه تحصیلی خود را دنبال کنید.  اگر تصمیم به ترک تحصیل در کانادا  بگیرید چه؟  این مقاله تلاشی است برای توضیح اینکه آیا دانشجویان بین المللی می توانند تحصیل خود را در کانادا ترک کنند یا خیر.  البته در مورد عواقب آن نیز صحبت خواهیم کرد.

ترک تحصیل در کانادا

ترک تحصیل در کانادا

در این مقاله، دانشجوی بین المللی فردی است که با مجوز تحصیلی معتبر در کانادا تحصیل می کند.  با این حال، سطح مطالعات ضروری نیست.  در نتیجه، چه دانش‌آموز دبیرستانی باشید و چه در حال تحصیل در مقطع دکترا، مفاهیم این پست شما را پوشش می‌دهد.  همچنین، انتظار این است که شما در یک DLI تحصیل کنید.  اگر با این مفهوم آشنا نیستید، مقاله من در مورد DLI را بخوانید.

 ترک تحصیل در کانادا به چه معناست؟

 مقررات مهاجرت از دانشجویان انتظار دارد که تحصیلات خود را فعالانه دنبال کنند.  به طور کلی، شما باید حداقل ۱۵ ساعت در هفته در کلاس شرکت کنید.  با این حال، استثناهایی برای این قاعده وجود دارد.  در اینجا سه ​​نمونه آورده شده است:

  • در ترم آخر یک یا دو درس برای مطالعه دارید.
  • شما به دلایل معتبری مرخصی می گیرید.
  • شما در حال تغییر مدرسه یا برنامه خود هستید و برنامه بعدی کمتر از ۱۵۰ روز دیگر آغاز می شود.
  • فراتر از انحرافات معتبر، ممکن است در زمان اقامت در کانادا تحصیل خود را رها نکنید. بنابراین، اگر شما تحصیل را متوقف کنید، در این صورت از IRPR و IRPA تخلف می کنید.

آیا با ترک تحصیل در کانادا مجوز تحصیل خود را از دست می دهم؟

ترک تحصیل در کانادا

 طبق مقررات مهاجرت، به محض اینکه یکی از موارد زیر اتفاق بیفتد، مجوز تحصیل خود را از دست می دهید:

  • تاریخ انقضای مجوز تحصیل
  • نود روز از اتمام تحصیل دانشجو می گذرد
  • دانش آموز حکم حذف قابل اجرا را دریافت می کند
  • به نظر می رسد ترک تحصیل تحت هیچ یک از این شرایط قرار نمی گیرد. با این حال، یک افسر مهاجرت ممکن است برای فردی که تحصیلات خود را ترک می کند، حکم اخراج صادر کند.  بنابراین، اگر تحصیل خود را رها کنید و در کانادا بمانید، ممکن است به دلیل دریافت حکم حذف، مجوز تحصیل خود را از دست بدهید.  این روند اعصاب خردکن است.

 آیا همه دانشجویان بین المللی با عواقب ترک تحصیل در کانادا مواجه هستند؟

 راحت ترین پاسخ نه است.  برخی از افرادی که از این شرایط معاف هستند عبارتند از:

  • اعضای خانواده دیپلمات ها
  • مدعیان پناهندگی و اعضای خانواده آنها
  • افرادی که اولین مرحله درخواست H&C خود را گذرانده اند
  • افراد تحت حمایت به دلیل PRRA یا ادعاهای پناهندگی
  • دانش آموزان بی بضاعت
  • تبادل دانشجو
  • اعضای خانواده افراد زیر:
  • دارندگان مجوز تحصیل یا کار
  • دارندگان TRP در صورتی که TRP آنها بیش از شش ماه اعتبار داشته باشد
  • اعضای نیروهای مسلح خارجی یا دیپلمات ها
  • دریافت کنندگان دستور حذف غیرقابل اجرا
  • شرکت کنندگان در رویدادها یا فعالیت های ورزشی در کانادا
  • روحانیت
  • من فهرست را خلاصه کردم. با این حال، این ایده می دهد که چه کسی می تواند معاف شود.

راه حل هایی برای دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را ترک می کنند

 پیش بینی گزینه ها دشوار است زیرا شرایط فردی متفاوت است.  صرف نظر از این، در اینجا چند راه حل بالقوه وجود دارد:

  • قبل از اینکه اتفاق بدی بیفتد، کانادا را ترک کنید.
  • برای سابقه بازدید کننده درخواست دهید و وضعیت خود را از دانش آموز به بازدید کننده تغییر دهید.
  • اگر به دلیل نقض با عدم پذیرش مواجه هستید، برای TRP پرونده کنید.
  • از یک مدرسه جدید پذیرش بگیرید و برای مجوز تحصیلی جدید درخواست دهید.
  • من در اکثر موارد گزینه اول را توصیه می کنم. با این حال، باید تاکید کنم که این راه حل ممکن است برای شما مناسب نباشد.  همچنین، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید تا مطمئن شوید اقداماتی که انجام می دهید خلاف قانون نیست.

انصراف از تحصیل در کانادا

 دانشجویانی که مایل به انصراف از تصحیل در کانادا و دانشگاه های آن هستند باید به مقررات خروج از دانشگاه را متوجه باشند.

 دانشجویانی که به Minerva دسترسی پیدا کرده اند و آخرین دوره خود را در بازه زمانی بین ۱ سپتامبر (اول ژانویه برای ترم زمستانی) و انصراف با مهلت بازپرداخت کامل ترک می کنند، به عنوان انصراف از دانشگاه تلقی می شوند.  برای پوشش هزینه‌های اداری ثبت‌نام، به‌طور خودکار مبلغ ۲۰۰ دلار برای لغو ثبت‌نام (یا هزینه واریز ثبت نام آنها، هر کدام که بیشتر باشد) دریافت می‌شود (حداقل هزینه برای دانش‌آموزان دانشکده تحصیلات مداوم اعمال نمی‌شود، زیرا مشمول افت می‌شوند.  شارژ بر اساس هر دوره).

  دانش آموزانی که بدون انجام اقداماتی برای انصراف از دوره های خود از حضور در کلاس ها منصرف شوند، مسئول کلیه شهریه های ناشی از آن و سایر هزینه ها خواهند بود.  دانشجویانی که از دانشگاه انصراف داده اند و متعاقباً مایل به ثبت نام مجدد هستند، باید مراحل پذیرش مجدد را دنبال کنند.

 دانشجویانی که مایل به انصراف از تحصیل در کانادا و دانشگاه هستند باید به طور رسمی طبق مقررات دانشکده خود این کار را انجام دهند.  این قوانین را می توان در تقویم دانشگاه مربوطه یافت.

نحوه انصراف از تحصیل در کانادا

ترک تحصیل در کانادا

 هرگونه درخواست انصراف پس از این تاریخ ها باید برای بررسی به دفتر امور دانشجویی دانشکده یک دانشجو ارسال شود.  دانشجویانی که پس از این تاریخ‌ها مجوز انصراف استثنایی دریافت می‌کنند، توسط حساب‌های دانشجویی تماس می‌گیرند تا از بازپرداخت حق بیمه بیمه سلامت به آنها اطلاع دهند.  بازپرداخت حق بیمه بیمه درمانی تنها در صورتی رسیدگی می شود که هیچگونه ادعایی از بیمه گذار صورت نگرفته باشد.  بیمه‌گر می‌خواهد که دانش‌آموزان باید ثبت‌نام کنند تا واجد شرایط پوشش بیمه باشند.

 انصراف دوره

 تاریخ های بالا برای انصراف از دوره فردی نیز اعمال می شود.  توجه داشته باشید که انصراف از یک یا چند درس در طول ترم ممکن است، در صورت لزوم، بر کمک های دولتی و/یا شرایط تحصیلی مک گیل شما تأثیر بگذارد. برای دانشجویان بین المللی، ممکن است بر وضعیت مهاجرت و/یا اجازه کار در کانادا تأثیر بگذارد.

 لطفاً مطمئن شوید که از هرگونه عواقب مربوط به این درخواست انصراف از دوره آگاه هستید: با دفتر بورسیه ها و کمک های دانشجویی، خدمات دانشجویان بین المللی و/یا دفتر امور دانشجویان دانشکده خود در صورت لزوم مشورت کنید. هرگونه درخواست برای انصراف از یک دوره پس از این تاریخ ها باید برای بررسی به دفتر امور دانشجویان دانشکده یک دانشجو ارائه شود.  قوانین مربوط به انصراف در تقویم دانشگاه مربوطه موجود است.

ترک تحصیل در کانادا در دوره کارشناسی و ارشد

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که به فکر رها کردن یک دوره یا انصراف از کل ترم است، به تأثیرات مهاجرت توجه کنید.  تأثیرات برای دانشجویان مقطع کارشناسی متفاوت از دانشجویان کارشناسی ارشد است.  لطفاً پایین این صفحه را برای اطلاعات مختص به دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان دیپلم حسابداری بررسی کنید.به عنوان یک دانشجوی کارشناسی، تعداد واحدهایی که می گیرید، وضعیت تمام وقت یا پاره وقت شما را برای مقاصد مهاجرتی تعیین می کند.  اگر در هر ترم زمستانی ۹ واحد یا بیشتر بگذرانید، دانشجویان مقطع کارشناسی برای مقاصد مهاجرتی تمام وقت در نظر گرفته می شوند.  جلسه تابستانی یک استراحت برنامه ریزی شده است که در آن گذراندن دوره ها اختیاری است.اگر با علامت “W” انصراف دهید، دیگر در آن دوره ثبت نام نکرده اید.  اگر ثبت نام کرده باشید اما کمتر از ۹ واحد در یک ترم زمستانی بگیرید، برای مقاصد مهاجرتی پاره وقت در نظر گرفته می شوید.

ترک تحصیل در کانادا  از تمام دوره ها در یک ترم یا عدم موفقیت در یک سال

 اگر برای دوره ها ثبت نام نکنید، یا اگر تمام دوره های خود را در یک ترم معین انصراف دهید، برای کل ترم ثبت نام نکرده اید.  اگر در یک ترم تحصیلی فعلی یا آینده ثبت نام نکرده اید، باید به تأثیرات مهمی توجه کنید.

 صرف وقت از مطالعات می تواند بر:

  •  وضعیت دانشجویی شما در کانادا
  •  واجد شرایط بودن شما برای کار در دانشگاه و خارج از آن
  •  واجد شرایط بودن آینده شما برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی
  •  اگر زمانی را از مطالعه خود صرف می کنید، اطلاعات بیشتری در مورد تأثیرات و مراحل بعدی بیابید.

قبل از انصراف، یک کپی از نامه ثبت نام خود را از مرکز خدمات دانشجویی (SSC) در زیر نمرات و سوابق ذخیره کنید و یک کپی از کارنامه خود را به عنوان اثبات ثبت نام تمام وقت خود قبل از انصراف و زمانی که انصراف دادید، دریافت کنید.

 دانشجویان تحصیلات تکمیلی

 به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل، وضعیت مهاجرت شما تحت تاثیر تعداد واحدها یا دوره هایی که در آن ثبت نام کرده اید، نمی باشد. تا زمانی که وضعیت “ثبت نام” یا “ادامه دهنده” را داشته باشید، برای مقاصد مهاجرتی تمام وقت هستید.  جلسه تابستانی یک استراحت برنامه ریزی شده برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته نمی شود و برای جلوگیری از تأثیرات باید در طول سال ثبت نام کنید.ممکن است از یک ترم انصراف دهید، تأثیرات صرف وقت از تحصیل خود را بررسی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط ترک تحصیل در کانادا و خطران آن مواجهه کردیم. اگر میخواهید از شرایط کامل این مسئله به طور قطعی باخبر شوید حتما با مشاوره استادی پلن تماس حاصل پیدا کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *