شرایط تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی هلند و دریافت ویزای تحصیلی این کشور یکی از آرزوهای هر دانشجوی است تا بتواند در این کشور که مهد آموزش عالی است، تحصیل کند. به‌همین دلیل ممکن است این سوال برای همه پیش بیاید که آیا شرایط تحصیل در هلند برای دانشجویان بین‌المللی مناسب است یا خیر؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را شرایط تحصیلی، امکان دریافت ویزای تحصیلی هلند، مراتع مدارک لازم برای اخذ پذیرش آن را توضیح داده تا بتوانید با دید بازتری نسبت ‌به مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام کرد.

شرایط تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی هلند

دانشجویان بین‌المللی هلند
دانشجویان بین‌المللی 

شرایط مهاجرت به هلند از طریق تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری در این کشور امکان‌پذیر است. لیسانس در این کشور مانند لیسانس در ایران طی ۴ سال به طول انجامیده و در این طول دانشجویان بین‌المللی باید در ۵ سال تحصیل خود را در پنج‌نوبت به اتمام برسانند.

این کشور دارای ۱۷ دانشگاه و مؤسسه عالی است. درواقع دانشگاه‌های هلند در تمام جهان رنکینگ بسیار بالایی داشته و از نظر آموزشی کاملاً برنامه‌ای منحصربه‌فرد و جامعه‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه داده ‌است.

برای پذیرش در دانشگاه‌های هلند تمامی دانشجویان بین‌المللی باید تمامی مدارک آخرین تحصیل خود را به‌همراه ریز نمرات و معرفی‌نامه بیر بود نمره زبان به دانشگاه فرستاده تا در صورت داشتن شرایط به آن پذیرش.افرادی که برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و دکترا و البته کارشناسی‌ارشد اقدام می‌کنند باید مدرک زبان آیلتس را داشته باشند.

شرایط تحصیل در مقاطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی  حدوداً بین ۱ نیم سال تا ۲ سال می‌باشد مدارک لازم برای پذیرش این دوره شامل دیپلم دوازده‌ساله و مدرک لیسانس و مدرک زبان ایلتی با نمره ۶ نیم است معطل تمامی دانشجویان در همه مراحل باید بالای ۱۳ باشد.

شرایط تحصیل در مقاطع دکترا برای دانشجویان بین‌المللی  آنست که ابتدا باید سوابق تحصیلی خود، به همراه اجازه‌نامه و معرفی‌نامه استاد راهنما، به این کشور ارسال کرده و بعد از آن تحقیقات و پایان‌نامه‌های خود را معرفی کند زیرا در مدار مقطع دکترا و کارشناسی‌ارشد در کشور هلند ارائه پایان‌نامه و کار تحقیقی کاملاً الزامی است.

زبان تحصیل در کشور هلند.

دانشجویان بین‌المللی هلند
دانشجویان بین‌المللی هلند

هلند یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل را در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری و مقاطع دبیرستان و راهنمایی به زبان انگلیسی در اختیار متقاضیان و دانشجویان بین‌المللی  قرارداد است. به‌همین دلیل باید تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان مدرک آیلتس با نمره ۶ نیم را داشته‌اید

دولت هلند برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور را دارند، اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای آن شرایط بسیار منعطفی را در نظر گرفته که برای همه گروه‌های سنی مهیا است. به ‌عبارت ‌دیگر هر گروه سنی برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور هلند می تواند اقدام کند. افراد می‌توانند در مقطع کارشناسی از سن ۲۷ تا ۲۹، کارشناسی‌ارشد از ۳۰ بعد اقدام فرمایید. به‌ همین دلیل چنین شرایطی می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد برای دانشجویان بین‌المللی هلند و دانش‌آموزان باشد و بتوانند در این کشور تحصیلات عالیه خود را به اتمام برسانند

بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی هلند

دانشجویان بین‌المللی 

شرایط تحصیل در هلند در مقاطع مختلف با امکان بورسیه تحصیلی از طرف دولت امکان‌پذیر است. به ‌طور کلی شرایط تحصیل به‌گونه‌ای است که دانشجویان می‌توانند در هر دوره تحصیلی خود در صورت فراگیری کامل زبان هلندی تحصیلات خود را به‌صورت رایگان اتمام برساند. بورسیه تحصیلی بقایای مقالات دکترا به گونه‌ای است که باید نمره دانشجو بسیار خوب و معدل بالایی داشته باشد.

ازجمله بورسیه‌هایی که در کشور هلند ارائه می‌شود بورسیه دانشگاه آمستردام، دانشگاه اوترخت، دانشگاه دولتی هلند، دانشگاه لیدن است.

بهترین رشته‌ها برای دانشجویان بین‌المللی هلند

با توجه به هزینه‌های معقولی که کشور هلند برای مهاجرت تحصیلی در نظر گرفته امکان تحصیل در تمامی رشته‌ها برای دانشجویان بین‌المللی مناسب است. به‌ عبارت ‌دیگر برای آنکه بتوانید در این کشور بازده خوبی دریافت کنید ابتدا باید سطح علمی خود را به‌صورت کاملی افزایش داده تا بتوانید درآمد عالی داشته باشید. فرقی نمی‌کند در این کشور به اقدام به تحصیل چه رشته‌ای می‌کند. زیرا برای همه رشته‌های ارائه‌ شده از طرف دولت کار وجود دارد. اما مهم‌ترین رشته‌هایی که در هلند تقاضای بیشتری دارند کشاورزی، حقوق، موسیقی، دام‌پزشکی، مدیریت ورزشی، است.

سخن پایانی

Flat design.

در این مقاله شما عزیزان را با شرایط تحصیل به دانشجویان بین‌المللی آشنا کردیم. همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی بیان شد کشور هلند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. زیرا شرایط تحصیلی و برنامه‌هایی که از طرف دانشگاه و دولت برای دانشجویان بین‌المللی ارائه‌شده کاملاً منحصربه‌فرد بوده و بهتر از دیگر کشورها می‌باشد. این کشور تمام سعی خود را کرده‌ است تا بتواند برنامه‌ای ایده‌آل برای تمامی دانشجویان خود ارائه داده تا بتواند افرادی را با سطح علمی بالا به جامعه تحویل دهد برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل دانشجویان بین‌المللی هلند می‌توانید با شرکت study plan تماس گرفته و از مشاوران آن تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *