ایران در رده بندی کشورهایی که منبع اصلی اقامت دائم جدید کانادا هستند اما در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به رتبه ۱۱ سقوط کرد.در سال ۲۰۱۹، ۶۰۵۵ ایرانی مقیم جدید کانادا شدند که این کشور را در ۱۰ منبع اصلی اقامت دائم جدید کانادا قرار داد.اما با فراگیر شدن همه‌گیری COVID-19 در جهان، جریان ایرانیان به کانادا به شدت کاهش یافت. در ماه مارس، تنها ۲۱۰ نفر یا ۴۲.۸ درصد از ایرانیان، کانادا را مانند ماه مشابه سال گذشته اقامت دائم خود کردند. مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا تغییر کرده است.

مهم ترین نکات مربوط به مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا

مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا

محدودیت‌های مسافرتی بین‌المللی که در پی همه‌گیری کووید-۱۹ اعمال شد، تعداد ایرانی‌هایی که اقامت دائم جدید کانادا را دریافت می‌کنند، به شدت کاهش داده است.در نیمه اول سال جاری، این کشور خاورمیانه در رده بندی مهم ترین منابع اقامت دائم جدید کانادا، جای خود را با بریتانیا عوض کرد.در پایان سال گذشته، بریتانیا با ۵۶۳۵ بریتانیایی در رتبه ۱۱ قرار داشت و کانادا را به اقامت دائم خود تبدیل کرد.

در حالی که نرخی که بریتانیایی‌ها با آن کانادا را خانه جدید خود می‌سازند در نیمه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، اما به اندازه نرخی که ایرانی‌ها به کانادا می‌آیند تا کانادا را دائمی کنند کاهش پیدا نکرده است. محل سکونت

در نیمه اول سال ۲۰۲۰، ۴۳۰ بریتانیایی کمتر یا تقریباً ۱۶.۷ درصد، در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ساکنان دائمی جدید کانادا شدند.در همین بازه زمانی، تعداد ایرانیانی که کانادا را اقامت دائم خود کرده اند، در مقایسه با شش ماهه اول سال ۲۰۱۹ که ۳۰۸۵ نفر از آنها به کانادا آمده بودند، تقریباً ۳۱.۸ درصد کاهش یافته است.پس از سه ماه مهاجرت پایین از ایران، تعداد ایرانیانی که اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند مجدداً با ۴۷.۲ درصد افزایش در ماه ژوئن به ۳۹۰ نفر رسید.

ویزای توریستی و مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا

مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا

ایرانیانی که به کانادا سفر می کنند باید قبل از اجازه ورود به این کشور ویزای اقامت موقت داشته باشند. ویزای اقامت موقت، مجوز تحصیل و اجازه کار برای ایرانیان از طریق سفارت کانادا در ترکیه واقع در آنکارا ترکیه صادر می شود. فرم های درخواست را می توان در این دفتر دریافت کرد یا از وب سایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) دانلود کرد. متقاضیان می توانند درخواست خود را شخصاً، از طریق پست معمولی یا از طریق پیک ارسال کنند.

پیشنهاد می شود درخواست ها حداقل یک ماه قبل از تاریخ عزیمت ارسال شود. پس از تایید، متقاضیان باید برای ارائه اصل گذرنامه و هر گونه مدارک پشتیبان به دفتر ویزا مراجعه کنند. اگرچه ویزای اقامت موقت ممکن است اعطا شود، اما ورود به کانادا را تضمین نمی کند. ایرانیانی که از کانادا بازدید می کنند همچنان باید درخواست های افسر ویزا در مورد واجد شرایط بودن در بندر ورودی را برآورده کنند.

چه کسانی برای ویزای کانادا واجد شرایط اند؟

مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا

کسانی که از ایران به کانادا سفر می کنند قبل از درخواست برای ویزای اقامت موقت باید شرایط واجد شرایط خاصی را داشته باشند که شامل موارد زیر است:

• به افسر ویزا اطمینان دهید که پس از اقامت تعیین شده خود از کانادا خارج خواهند شد
• ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی برای حمایت از خود و اعضای خانواده در طول اقامتشان در کانادا، و برای بازگشت آنها به ایران موافقت می‌کنند که بدون مجوز مناسب در کانادا کار یا تحصیل نکنند.
• یک افسر ویزا را متقاعد کنید که خطر امنیتی برای کانادا ایجاد نمی کند
• بدون سابقه کیفری (متقاضی ممکن است نیاز به ارائه گواهی ترخیص پلیس)
• شواهدی از سلامت خوب نشان دهید (متقاضی ممکن است نیاز به تکمیل معاینه پزشکی داشته باشد)
• تمام مدارک مورد نیاز افسر ویزا را ارائه دهید
• مستندات مورد نیاز

ایرانیانی که به کانادا سفر می کنند باید همراه با فرم درخواست ویزای تکمیل شده خود، موارد زیر را نیز ارائه دهند:

• پاسپورت معتبر
• دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت که در پشت آن نام کامل و تاریخ تولد متقاضی چاپ شده است
• سوابق مالی مانند فیش حقوقی یا صورتحساب بانکی به عنوان مدرکی مبنی بر وجود وجوه کافی برای حمایت از اقامت در کانادا و بازگشت به ایران
• مشخصات بیومتریک آنها (عکس و اثر انگشت)
• کار و مطالعه

مجوزها برای اینکه ایرانیانی که به کانادا سفر می کنند واجد شرایط کار یا تحصیل در این کشور باشند، باید به ترتیب دارای مجوز کار یا مجوز تحصیل باشند. با این حال، در موارد خاص، این مجوزها مورد نیاز نیست. به عنوان مثال، اگر بازدید کننده مورد نظر قصد دارد برای مدت کمتر از شش ماه تحصیل کند، مجوز لازم نیست. طبقات خاصی از کارگران مانند روحانیون، افسران دولت خارجی، پرسنل نظامی و سایر استثنائات خاص نیازی به مجوز کار ندارند.

ملاحظات مهم در باره مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا

هر یک از اعضای خانواده به فرم درخواست خود نیاز دارند. با این حال، درخواست ها ممکن است با هم ارسال شوند و تحت یک رسید پرداخت برای کل مبلغ هزینه پردازش شوند. در صورت نیاز به معاینه پزشکی، ممکن است تا چهار هفته دیگر به زمان رسیدگی به درخواست اضافه شودهزینه های پردازش غیرقابل استرداد را می توان به ریال ایرانی در بانک تجارت پرداخت کرد (اصل رسید پرداخت باید همراه با درخواست ویزا باشد). ایرانیانی که به کانادا سفر می کنند می توانند در سفارت ایران واقع در اتاوا، انتاریو، کانادا کمک ویزا دریافت کنند.

گزینه های مهاجرت به کانادا از ایران چیست؟

به طور کلی، گزینه ها عبارتند از:

• طبقه اقتصادی فدرال
• طبقه اقتصادی استانی.
• مهاجرت کبک
• مهاجرت تجاری، از جمله برنامه ویزای استارت آپ.
• ابتدا اقامت موقت، سپس انتقال به دائم.
• حمایت مالی کلاس خانواده.

کانادا بیشترین تعداد مهاجر را در طبقه اقتصادی می پذیرد، با سطوح سالانه بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر در این رده در سه سال آینده بزرگترین گروه در طبقه اقتصادی، دسته فدرال با مهارت بالا است.هنگام بررسی درخواست اقامت دائم کانادا از ایران، جریان های مهاجرت زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

برنامه های کلاس اقتصادی فدرال کانادا چیست؟

  • کارگر ماهر فدرال
  • مشاغل ماهر فدرال
  • کلاس تجربه کانادا

کانادا سیستم مهاجرتی طبقه اقتصادی فدرال خود را با استفاده از اکسپرس اینتری اجرا می کند. بسیاری از استان ها نیز رویکرد مشابهی را دنبال می کنند. اکسپرس انتری از کاندیداها می‌خواهد که یک نمایه ارسال کنند، با پروفایل‌هایی که بالاترین امتیاز را دارند، دعوتنامه‌ای برای درخواست برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی فوق صادر شده است. سپس نامزدها ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست کامل خود را ارسال کنند.

تحت اکسپرس اینتری، داوطلبان امتیاز سیستم رتبه بندی جامع را برای عوامل اصلی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و توانایی زبان کسب می کنند.

فرآیند اکسپرس اینتری چیست؟

مشخصات را ارسال کرده و وارد Express Entry Pool شوید.
اگر حداقل امتیاز مورد نیاز را دارید، دعوت نامه ای برای درخواست صادر می کنید.
در ۶۰ روز درخواست ارسال کنید.
در زمان پردازش هدف شش ماهه تصمیم بگیرید.
در صورت موفقیت به کانادا مهاجرت کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امتیاز CRS، پیشنهاد شغلی است که بسته به سطح مهارت می‌تواند ۲۰۰ یا ۵۰ امتیاز داشته باشد. برای دسترسی به خدمات کاریابی ما، از skilledworker.com، پیشرو در استخدام خارجی دیدن کنید.چندین استان کانادا نیز جریان‌های اکسپرس اینتری را اجرا می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از کارگران ماهر از استخر استفاده کنند.نامزدی استانی ۶۰۰ امتیاز دارد و به طور موثر دعوت به درخواست را تضمین می کند. اگر شرایط لازم را دارید، اکسپرس انتری می تواند راهی سریع برای دستیابی به مهاجرت به کانادا باشد، با زمان پردازش هدف شش ماه پس از دریافت درخواست کامل.

برنامه های استانی کانادا چیست؟

• مهاجرت انتاریو
• مهاجرت کبک
• مهاجرت آلبرتا
• مهاجرت بریتیش کلمبیا
• مهاجرت منیتوبا
• مهاجرت نیوبرانزویک
• مهاجرت نیوفاندلند
• مهاجرت به نوا اسکوشیا
• مهاجرت ساسکاچوان
• مهاجرت جزیره پرنس ادوارد

اگر از طریق یک برنامه اقتصادی فدرال واجد شرایط نیستید، گام بعدی این است که جریان های استانی را برای درخواست خود برای اقامت دائم از ایران در نظر بگیرید. هر یک از استان های کانادا برنامه های مهاجرتی خود را اجرا می کنند که خواسته های خاص بازار کار محلی را هدف قرار می دهد. اگر مهارت های خاصی دارید، ممکن است یک جریان استانی منتظر پذیرش شما باشد.

کبک بر سیستم مهاجرت خود استقلال دارد و این حق را دارد که سطوح مهاجرت خود را تعیین کند و قدرت اجرای برنامه های خود را داشته باشد.کبک اخیراً یک سیستم ابراز علاقه مشابه اکسپرس انتری راه‌اندازی کرده است، که در آن نامزدها مشخصات خود را به سیستم Arrima ارسال می‌کنند و دعوت‌نامه‌های دوره‌ای برای درخواست برای آنها صادر می‌شود.

آیا می توانم برای برنامه مهاجرت تجاری اقدام کنم؟

مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا

کانادا همچنین قصد دارد از طریق برنامه های مهاجرت تجاری خود، کارآفرینان و سرمایه گذاران را جذب کند و درخواست های زیادی از ایران پذیرفته شده است.

در سطح فدرال، گزینه ها عبارتند از:

• برنامه خوداشتغالی
• برنامه ویزای استارت آپ
• برنامه آزمایشی سرمایه گذاری سرمایه گذار مهاجر (IIVC).
• برنامه ویزای استارت آپ

برنامه ویزای استارت آپ کانادا، اقامت دائم کانادا را به کارآفرینان مهاجر واجد شرایط ارائه می دهد. این برنامه کارآفرینان نوآور را هدف قرار می دهد و آنها را با سرمایه گذاران بخش خصوصی در کانادا مرتبط می کند که به ایجاد کسب و کار نوپا کمک می کنند.کاندیداها می توانند در ابتدا با مجوز کار که توسط سرمایه گذار مستقر در کانادا حمایت می شود به کانادا بیایند و پس از راه اندازی کسب و کارشان واجد شرایط اقامت دائم شوند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با مقرارت شهروندان ایرانی برای مهاجرت به کانادا بیان داشتیم . برای اطلاع دقیق تر از شرایط این اقدامات می‌توانند با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *