ویزا انگلستان  سندی است که به شهروندان سراسر جهان حق ورود، اقامت موقت یا زندگی برای همیشه در قلمرو بریتانیا را می دهد. ویزا معمولاً یا مهری است که در پاسپورت خود دریافت می کنید یا مدرکی است که کنسولگری یا سفارت بریتانیا در کشور محل اقامت شما ارائه می دهد.

انواع ویزا انگلستان

ویزا انگلستان

اگر برای شما ویزا صادر شده است، به این معنی است که شما واجد شرایط ورود به بریتانیا هستید و شرایط ویزای خاصی را که به شما داده شده است را برآورده می کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که افراد می خواهند برای ویزای انگلستان اقدام کنند، از جمله:

  • برای کار و تجار
  • برای مطالعه
  • برای اقامت کوتاه مدت و گردشگری
  • برای پیوستن به اعضای خانواده که قبلاً در بریتانیا هستند
  • برای ترانزیت از طریق انگلستان به کشور دیگری
  • برای زندگی دائم
  • به عنوان یک پناهنده یا به عنوان کسی که نیاز به حمایت بشردوستانه دارد
  • به عنوان یک فرد بدون تابعیت
  • به عنوان کسی که نیاز به اجازه اقامت دارد

چه کسانی به ویزا انگلستان نیاز دارند؟

شهروندان منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس و کشورهای مشترک المنافع نیازی به درخواست ویزای انگلستان قبل از ورود به بریتانیا ندارند. برای لیست کامل کشورهایی که شهروندان آنها به ویزای انگلستان نیاز دارند از این صفحه دیدن کنید.

چگونه برای ویزا انگلستان اقدام کنیم؟

روند درخواست ویزای انگلستان بستگی زیادی به نوع ویزای مورد نظر شما دارد. به خصوص اگر نوع ویزای شما متعلق به یکی از دسته سیستم های مبتنی بر امتیاز باشد. اگرچه بیشتر الزامات برای هر دسته یکسان است، اما نحوه ارزیابی آنها در سیستم متفاوت است. همچنین الزامات اضافی وجود دارد که از یک دسته به دسته دیگر متفاوت است.

چه زمانی باید برای ویزا انگلستان اقدام کنم؟

اولین زمانی که می توانید برای ویزای انگلستان درخواست دهید سه ماه قبل از تاریخ سفر مورد نظر شما به اینجا است. با این حال، به خاطر داشته باشید که پردازش درخواست ویزای شما ممکن است تا سه هفته طول بکشد. از قبل درخواست دهید تا بتوانید زمان کافی برای رسیدگی به ویزای خود به کنسولگری بدهید.

مدارک مورد نیاز برای ویزا انگلستان چیست؟

برخی از الزامات استاندارد ویزای انگلستان برای درخواست برای هر یک از آنها وجود دارد که هر متقاضی باید آنها را برآورده کند. این شرایط بر اساس نوع ویزا و ملیت متقاضی متفاوت است.

سیستم مبتنی بر امتیاز (PBS) چیست؟

سیستم مبتنی بر نقطه (PBS) ویزای بریتانیا ابزاری برای تنظیم مهاجرت به بریتانیا از خارج از کشور است، به عنوان جایگزینی برای سیستم قدیمی که بسیار پیچیده تر بود و پوشش آن سخت بود.

سیستم PBS کاندیداهای ویزا را بر اساس امتیازاتی که می توانند با رعایت شرایط ویزا جمع آوری کنند، ارزیابی می کند. هر شرایط ویزا دارای امتیازاتی است و تعداد مشخصی از امتیازات وجود دارد که داوطلب باید برای دریافت ویزا جمع آوری کند.

انواع ویزا انگلستان

ویزا انگلستان

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا افراد می خواهند برای ویزای انگلستان اقدام کنند. به همین دلیل است که بریتانیا یک سیستم ویزای سازمان یافته بر اساس هدف بازدیدکننده تحت انواع ویزا دارد.

انواع ویزای انگلستان به شرح زیر است:

  • ویزای کار
  • ویزاهای تجاری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزاهای بازدید کننده
  • ویزاهای خانوادگی
  • ویزاهای تسویه حساب
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای کاری و تجاری

بریتانیا علاوه بر قوانین سختگیرانه خود که به بسیاری از دارندگان ویزا اجازه کار نمی دهد، ویزاهای کاری را نیز به ویژه برای متخصصان سطح بالا از کشورهای دیگر که مایل به کار و زندگی در بریتانیا برای مدت کوتاهتر یا طولانی تر هستند، ارائه می دهد.

ویزای دانشجویی

این نوع ویزاها برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند صادر می شود.

ویزاهای توریستی و بازدید

بریتانیا یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است، برای دوره های کوتاه تر یا حتی طولانی تر. ویزای بازدید کننده انگلستان برای اقامت کوتاه مدت، بازدیدهای گردشگری و اهداف مشابه صادر می شود. مقامات بریتانیا به ندرت ویزای گردشگری را برای مدت طولانی تر از شش ماه صادر می کنند. اتباع خارجی با این نوع ویزا، مانند بسیاری از انواع دیگر، از گرفتن شغل در داخل انگلستان منع می شوند.

ویزاهای خانوادگی

ویزای خانوادگی انگلستان برای دیدار اعضای خانواده در انگلستان صادر می شود. این نوع ویزا برای افرادی است که اعضای خانواده شان در بریتانیا کار و زندگی می کنند و می خواهند بیش از شش ماه به عنوان وابستگان به آنها ملحق شوند. افراد تحت تکفل می توانند زن یا شوهر (همسر)، شریک زندگی، نامزد، نامزد یا شریک مدنی پیشنهادی، فرزندان، والدین، سایر اعضای خانواده باشند.

ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت انگلستان برای خارجیانی است که اهل منطقه اقتصادی اروپا (کشورهای اتحادیه اروپا از جمله ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ) یا سوئیس نیستند و از بریتانیا به عنوان کشور ترانزیت برای عبور از کشور دیگری به مقصد خود استفاده می کنند. در صورتی که متقاضی شواهد کافی مبنی بر اینکه برای رسیدن به مقصد خود نیاز به سفر منظم از طریق انگلستان دارد، اما قصد اقامت دائم یا زندگی دائمی در آنجا را ندارد، این ویزا این فرصت را برای درخواست ویزای ترانزیت طولانی مدت ارائه می دهد. چنین ویزاهای ترانزیت طولانی مدت را می توان از ۱ تا ۱۰ سال داد.

ویزای پناهندگی

ویزای موقت پناهندگی برای افرادی است که قصد ورود به بریتانیا را دارند و در مرزها هستند زیرا مجبور به ترک کشور خود شدند زیرا زندگی آنها به طور جدی تهدید می شد. درخواست این ویزا از داخل بریتانیا انجام می شود.

ویزا موقت است، تا زمانی که دارنده ویزا دیگر در خطر نباشد و بتواند به کشور خود بازگردد. ویزا برای افراد بدون تابعیت برای خارجیانی است که در بریتانیا زندگی می کنند و تابعیت هیچ کشور دیگری در جهان را ندارند. این ویزا ۲ تا ۶ ساله با امکان تمدید داده می شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با ویزا انگلستان و انواع آن آشنا کردیم.همانطور که میدانید کشور انگلستان از جمله کشور های توسعه یافته جهان است که شرایط خویی برای زندگی و تحصیل را برای خود مهیا کرده است. برای اطلاع دقیق تر از شرایط دریافت ویزای انگلستان با مشاوران استادی پلن تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *