بهترین شهر های دانشجویی هلند

 

 

شاید فکر کنید همه شهرهای هلند برای تحصیل عالی و مناسب هستند. این موضوع کاملا درست است. اما اگر قبل از مهاجرت، بهترین شهرهای دانشجویی هلند را بشناسید، می توانید بهترین انتخاب را برای زندگی و آینده خود داشته باشید. هر کدام از این شهر ها ویژگی های مثبت خاص خود را دارند. در این مقاله ما تصمیم گرفتیم شما را با بهترین مکان های هلند برای ادامه تحصیل آشنا کنیم. در این صورت شما می توانید با توجه به روحیه و علایق خود عالی ترین تصمیم را بگیرید.

 

 

 

چرا تحصیل در هلند؟

 

 

چرا باید برای ادامه تحصیل هلند را انتخاب کنیم؟ هلند کشور کوچکی است. اما به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشور ها شناخته می شود. جمعیت زیاد آن را مردمی با فرهنگ غنی از سراسر دنیا تشکیل می دهند. اما آنچه واقعاً باید بدانید این است: بهترین شهرهای دانشجویی هلند کدامند و چگونه هستند؟ خوب، شما فر بسیار خوش شانسی هستید. زیرا شهرهای دانشجویی فوق العاده ای در هلند وجود دارد. هلندی ها همچنین به عالی ترین شکل انگلیسی صحبت می کنند. همین موضوع کار را برای شما راحت می کند!

 

 

 

زندگی دانشجویی در هلند
زندگی دانشجویی در هلند

 

 

 

 

زندگی دانشجویی در هلند

 

 

 

دانشگاه های هلند واقعا عالی هستند. اکثر دانشگاه های این کشور جزو ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. از این هم فراتر، ۸ دانشگاه آن در میان ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان! اکثر شهرهای هلند، جمعیت دانشجویی بسیار زیادی دارند. همچنین، همیشه می توانید در بهترین شهرهای دانشجویی هلند کارهای دانشجویی خوبی پیدا کنید.

علاوه بر این، با کوچک بودن هلند به راحتی می توانید به سفر های خاطره انگیزی بروید. همچنین، چون هلندی ها مهارت زیادی در مکالمه انگلیسی دارند، بیشتر دوره های تحصیلی فقط به زبان انگلیسی ارائه می شوند. به این ترتیب، هزینه های تحصیل در هلند نیز مقرون به صرفه است.

 

 

 

۱۰  شهر دانشجویی فوق العاده در هلند

 

 

 

 

۱.    تحصیل در شهر لیدن

 

 

بهترین راه برای توصیف لیدن “خانه شما ، دور از خانه” است! یکی از  بهترین شهرهای دانشجویی هلند که بین لاهه و آمستردام  دارد (فقط ۱۵ دقیقه از لاهه و ۳۰ تا آمستردام). لیدن به دلیل کانالهای زیبا و جالبی شناخته شده. بعضی از آنها شبیه نمایی است که در آمستردام خواهید دید. ترکیبی از آمستردام و دلفت را در لیدن می توانید ببینید. در این شهر اصلا احساس غربت نخواهید کرد! مردمی مهربان و خونگرم دارد که واقعا از دانشجویان استقبال می کنند.

جامعه دانشجویی بخش عمده ای از لیدن را تشکیل می دهد. یکی از دلایلی که در لیست بهترین شهرهای دانشجویی هلند قرار دارد، انجمن های دانشجویی شناخته شده اش هستند. لیدن در واقع دارای قدیمی ترین دانشگاه در هلند است ( شال تائسیس: ۱۵۷۵!) ، بنابراین در طول این سال ها به دانشجویان زیادی را به خود دیده. این شهر به ویژه برای  تحصیل در رشته های علوم اجتماعی و حقوق معروف می باشد. از آنجا که لیدن زادگاه رامبراند است، ریشه های هنری بسیاری دارد. می تواند برای تحصیل در رشته هنری محبوبتان، لیدن را انتخاب کنید.

 

برای مطالعه شرایط تحصیل در دانشگاه لیدن – University of Lieden کلیک نمایید. 

 

 

 

۲.   تحصیل در شهر گرونینگن

 

 

این شهر شمالی یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند یک مکان فوق العاده محبوب برای دانشجویانش است. به عنوان بزرگ ترین شهر منطقه، کار های بسیار خوبی می توانید در آن پیدا کنید.  مرکز شهر گرونینگن برای چند سال به عنوان بهترین  مرکز در کشور انتخاب شد. شهری زیبا با چشم انداز های جذاب!

 دومین دانشگاه قدیمی در هلند، دانشگاه گرونینگن به خودی خود بزرگترین دلیل برای انتخاب این شهر به حساب می آید! دانشگاه گرونینگن ششمین دانشگاه هلند و هشتادمین دانشگاه در جهان است. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور شمرده می شود (تائسیس ۱۶۱۴). این دانشگاه برای موفقیت زنانه اش شناخته شده است: اولین سخنرانی زن و اولین دانشجوی دختر – و همچنین اولین فضانورد هلندی! بنابراین یک تاریخچه جالب  دارد.

این شهر همچنین چیزهای زیادی برای کشف دارد. وقتی  نوبت به کشف مکان هایی برای مطالعه می رسد، گرونینگن به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند، رتبه بالایی دارد. به علاوه، از زندگی شبانه خوبی نیز برخوردار است. می توانید در کنار تحصیل از لذت های بی نظیری در این شهر بهره مند شوید!

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی دانشجویی در هلند کلیک نمایید.

 

 

 

 

تحصیل در شهر آمستردام
تحصیل در شهر آمستردام

 

 

 

 

 

۳.   تحصیل در شهر آمستردام

 

 

آمستردام، پایتخت هلند، مسلما در لیست بهترین شهرهای دانشجویی هلند قرار دارد. موزه ها، کانال ها، مناظر زیبا و بسیار دوست داشتنی دارد. آمستردام دومین دانشگاه برتر هلند را دارد. این دانشگاه همچنین توانسته جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان به علت دانشجوان فوق العاده اش باشد. اگر بیرون رفتن کار مورد علاقه شماست، زندگی شبانه فوق العاده ای در آمستردام انتظار شما را می کشد. اگر فرهنگ و تاریخ را دوست دارید، پس آمستردام برای شما عالیست. از خانه آنه فرانک گرفته تا موزه ون گوگ! آمسترام به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند، شگفتی های بسیاری دارد.

 

 

 

۴.   تحصیل در شهر روتردام

 

 

روتردام، به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور، یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند به حساب می آید. همچنین دارای افراد مختلف، از ملیت های یک جامعه دانشجویی بزرگ است. این شهر  به بندر خود معروف بوده که بزرگترین بندر اروپا است. اگر معماری و طراحی مورد نظر شماست، پس روتردام بهترین انتخاب برای شماست. شهر مدرن هلند است و طراحی معماری آن فوق العاده به نظر می آید.تاریخچه غنی و باشکوهی دارد. شور و نشاط در این شهر موج می زند!دانشگاه اراسموس روتردام (۷۲ ام در جهان – معروف به مدرسه تجارت) به دلیل چند فرهنگی بودن، صحنه موسیقی الکترونیکی کاملا شناخته شده است.

 

 

 

۵.   تحصیل در شهر آیندهوون

 

آیندهوون شهر دیگری است که در زمینه نوآوری پیشرفت عظیمی داشته. یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند به حساب می آید. خانه مارک معروف “فیلیپس” نیز هست! این شهر به معنای واقعی کلمه با فضاها و ساختمانهای ابتکاری روشن و درخشان به نظر می رسد/ به همین دلیل این شهر قطب فناوری و مهندسی است. به دلیل دانشگاه فنی آیندهوون، که رتبه بالایی در بین دانشگاه های جهان برای معماری دارد، شهرت دارد. این دانشگاه همچنین با فیلیپس و سایر شرکت های فناوری همکاری نزدیک دارد. بنابراین اگر می خواهید هر چیز ابتکاری را مطالعه کنید ، اینجا بهترین مکان برای شماست. آیندهوون نیز خود یک شهر دوست داشتنی است و زندگی خوبی در آن جریان دارد. مکان های زیادی برای گشت و گذار در این شهر وجود دارد.

 

 

 

۶. تحصیل در شهر  دلفت

 

 

دلفت شهر کوچک زیبایی است که بین لاهه و روتردام واقع شده. از همه کانالهای زیبا، خانه های هلندی و خیابان های سنگفرش شده برخوردار می باشد. به همین دلیل، به عنوان یک نسخه بسیار کوچک آمستردام شناخته می شود. این شهر همچنین دارای یک تاریخ فوق العاده غنی است. یک “کارت پستال هلندی” واقعی بهترین توصیف آن می تواند باشد! همچنین قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی دولتی کشور هلند را دارد که در سال ۱۸۴۲ تاسیس شده است. دانشگاه صنعتی دلفت (TU Delft) در رتبه ۷۸جهان قرار دارد. اگر ریاضیات و علوم کامپیوتر (و هر چیزی که با تکنولوژی ارتباط دارد) رشته شماست، قطعاً این دانشگاه باید مورد توجهتان قرار گیرد. این دانشگاه همچنین یکی از برترین دانشگاه ها برای رشته معماری است. با توجه به کوچک بودن دلفت، یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند بوده و بسیار محبوب برای دانشجویان!

 

 

 

 

۷.   تحصیل در شهر لاهه

 

لاهه اغلب به عنوان پایتخت دوم هلند توصیف می شود. زیرا در آن دادگاه بین المللی دادگستری، سفارتخانه ها و دولت قرار دارند. یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند، می باشد. همچنین این شهر بزرگ، به زیبایی سایر مناطق هلند است. لاهه همچنین به روتردام، لیدن و آمستردام نزدیک است، بنابراین در یک مکان ایده آل برای دور زدن در هلند قرار دارد! اگر دنبال یک شهر چند فرهنگی هستید، لاهه غنی از تاریخ و فرهنگ ، احتمال زیاد شهر مود علاقه شما باشد. تفریحات زیادی در لاهه از جمله خرید وجود دارد. بازدید از(Binnenhof خانه دولت)، کاخ صلح و کاخ نوردیند (خانه خانواده سلطنتی) شما را غرق لذت می کند. در Scheveningen یک ساحل نیز وجود دارد. چه کسی ساحل را دوست ندارد؟ مشهورترین دانشگاه لاهه دانشگاه علمی کاربردی لاهه است. یکی از دانشگاه های هلند. بنابراین اگر  به علم و فرهنگ علاقه مندید، لاهه را انتخاب کنید!

 

 

 

۸.   تحصیل در شهر تیلبورگ

 

تیلبورگ یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند است در آن شور زندگی جریان دارد. در تمام طول سال، بسیاری از رویدادها اتفاق می افتد.به خصوص در تابستان، جشنواره ها اغلب در Tilburg برگزار می شوند. این شهر  اکنون به ویژه مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است.  تیلبورگ جمعیت دانشجویی زیادی دارد. در دانشگاه آن همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. زندگی شبانه و فرهنگی مقرون به صرفه است. شما در یک مکان عالی در کشور برای مسافرت قرار خواهید گرفت (نسبتاً ارزان و خوب)!

 

 

 

۹.  تحصیل در شهر اوترخت

 

یکی دیگر از بهترین شهرهای دانشجویی هلند اوترخت است. از شهرهای سنتی و زیبای هلند که کانال های بیشتری در آن وجود دارد که همه ما آنها را دوست داریم. این مکان همچنین مکانی عالی برای خرید، غذا خوردن و نوشیدنی در تراس ها می باشد. اوترخت کاملاً در یک مکان مرکزی قرار دارد. دانشگاه اوترخت همچنین دارای بسیاری از جوامع دانشجویی و فعالیت ها،  یک دانشگاه تحقیقاتی عالی است. این دانشگاه در واقع یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا بوده ( تائسیس حدود ۱۶۳۶) و یکی از بزرگترین دانشگاه های هلند نیز هست. بنابراین می توانید بهترین زندگی دانشجویی را در آن داشته باشید.

 

 

 

۱۰ . ماستریخت،  آخرین و بهترین شهرهای دانشجویی هلند!

 

ماستریخت شهر زیبایی است که در جنوب در  واقع در دم هلند قرار دارد! این کشور با آلمان و بلژیک هم مرز است. بنابراین برای سفر به این کشور ها راحت هستید. ماستریخت بسیار متنوع می باشد. می توان گفت که با دیگر شهرهای سنتی هلند تفاوت دارد. این منطقه همچنین تپه های بیشتری نسبت به شهر های هلند دارد. اما هرگز نگران دوچرخه سواری در این شهر نباشید در شهر ماستریخت دانشگاه ماستریخت قرار دارد که در رده ۶ دانشگاه های جوان جهان قرار می گیرد. بیشترین محبوبیت را در کل منطقه دارد و بیش از نیمی از دانشجویان آن، دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند. مطمئن باشید اگر به اینجا بروید، در میان افراد متنوعی با فرهنگ های گوناگون قرار خواهید گرفت.

 

 

 

شهرهای دانشجویی دیگر در هلند کدامند؟

 

 

قطعا شهر های ذکر شده، همه بهترین شهرهای دانشجویی هلند نیستند. شهر های دانشجویی فوق العاده بسیاری به همراه برترین دانشگاه های هلند در این کشور هستند. از جمله آن ها می توان به واخنینگن و ارنهم نام برد.

اگر برای این که کدام شهر را برای ادامه تحصیل در هلند انتخاب کنید، سردرگم هستید، بهترین کار تماس با مشاوران متخصص استادی پلن است.

 

 

 

مطالب مرتبط: کارآموزی در هلند | سطح امنیت در هلند | تدریس انگلیسی در هلند | بهترین شهر هلند برای زندگی

ویزاری همراه در هلند

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی هلند مراجعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *