تحصیل در هلند

 

 

 

آیا تحصیل در یک کشور زیبا و پیشرفته آرزوی شماست؟ آیا به دنبال دانشگاه هایی فوق العاده با شهریه هایی مقرون به صرفه می گردید؟ زندگی در کنار مردمی روشن فکر و پر تحرک را دوست دارید؟ ما به شما تحصیل در هلند را پیشنهاد می کنیم. کشوری که دانشمندان بزرگی مثل رامبراند و ونگوگ را در تایخچه درخشان خود دارد. موزه های هلندی و اثار باستانی تاثیرگذار، شب های رنگارنگ و بی نظیر این کشور، شما را شگفت زده می کند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات دقیق و مفیدی درباره تحصیل در هلند در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید!

 

 

 

چرا تحصیل در هلند؟

 

 

حتما اولین سوالی که ذهن شما را درگیر کرده، دلیل تحصیل در هلند است. دراین قسمت ۵ دلیل برای تحصیل در کشور زیبا و سرسبز هلند را با هم مرور می کنیم.

 

 

  1. تدریس دوره ها و رشته های بسیاری به زبان انگلیسی در هلند

دانشگاه های هلند بیشترین تعداد رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی  را در قاره اروپا ارائه می دهند. حدود ۲۰۰۰ برنامه کاملاً به زبان انگلیسی در این کشور تدریس می شود.  همچنین  ۹۵٪ از هلندی ها انگلیسی صحبت می کنند.  بنابراین برقراری ارتباط برای شما در زندگی روزمره با مردم نیز بسیار آسان است.

 

برای مطالعه کامل شرایط  تدریس انگلیسی در هلند کلیک نمایید. 

 

 

فرصت تحصیل در هلند
فرصت تحصیل در هلند

 

 

 

 

  1. فرصت تحصیل در هلند با هزینه های کم

کیفیت آموزش عالی هلند به خوبی در سراسر دنیا شناخته شده است. هزینه های تحصیل در هلند و هزینه های زندگی به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای انگلیسی زبان می باشد. همچنین، فرصت های زیادی برای  دریافت بورس تحصیلی هلند دارید.

سبک تدریس دانشگاه های هلندی تعاملی و دانشجو محور است. شما مهارت های ارزشمندی مانند تجزیه و تحلیل  حل مشکلات عملی و تفکر خلاق را با تحصیل در هلند به دست خواهید آورد. تجربه ای ماندگار و ارزشمند!

 

 

دانشجویان بین المللی هلند
دانشجویان بین المللی هلند

 

 

 

 

  1. جامعه بزرگ بین المللی هلند

بسیاری از دانشجویان بین المللی هلند از بیش از ۱۶۰ کشور مختلف آمده اند. جامعه پر از انسان های مختلف با فرهنگی متفائت است. به همین علت، به شدت با فرهنگ های دیگر، جامعه های مختلف و تجارت و جهان ارتباط دارد. هلندی ها ذهن باز و مستقیمی دارند. بنابراین معاشرت و تبادل نظر با ان ها اصلا دشوار نیست.  با شروع تحصیل در هلند خودتان را برای زندگی در محیطی کاملا آرام و دوستانه آماده کنید!

 

 

 

  1. هلند، مکانی عالی برای زندگی

هلند بر اساس شاخص صلح جهانی ۲۰۱۸، یکی از امن ترین کشورهای جهان است. همچنین مردم آن جزو ۱۰ ملت خوشبخت جهان هستند! این کشور دارای تاریخ غنی با شهرهای تاریخی و بیشترین تعداد موزه در جهان می باشد.  هلند دروازه ورود به اروپا است! فقط در عرض سه ساعت می توانید در پاریس باشید. لندن و برلین فقط پنج یا شش ساعت با قطار با شما فاصله دارند. کمتر کشوری را می توانید برای تحصیل و زندگی پیدا کنید که ویژگی های باورنکردی هلند را داشته باشد! در دوره ای که به تحصیل در هلند مشغول هستید، از بهترین جای دنیا لذت ببرید.

 

فرصت های شغلی در هلند
فرصت های شغلی در هلند

 

 

 

  1. فرصت های شغلی عالی در هلند

 

هلند ۱۸امین اقتصاد بزرگ جهان را دارد. برخی از بزرگترین شرکتهای چند ملیتی جهان ، از جمله فیلیپس، Heineken ، KLM ، Shell ، ING و Unilever ، هلندی هستند. هلند در بسیاری از زمینه های تخصصی، از جمله کشاورزی، مدیریت آب، هنر و طراحی، تدارکات و انرژی پایدار، یک الگوی جهانی برای سایر کشور هاست. هدف دولت هلند جذب دانش و حفظ استعداد ها می باشد. فارغ التحصیلان بین المللی می توانند برای یک سال آشنایی با کار درخواست دهند. به این صورت اجازه اقامت یک ساله برای یافتن شغل یا شروع کار در مدت سه سال بعد از فارغ التحصیلی را به دست می آورید.

اگر هنوز قانع نشده اید، برای دلایل بیشتر تحصیل در هلند، با مشاوران استادی پلن تماس حاصل کنید!

انواع دانشگاه در هلند

 

 

برای تحصیل در هلند، یکی از مواردی که باید از آن اطلاعات خوب و مفییدی داشته باشید، انواع دانشگاه در هلند است. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

 

 

  1. دانشگاه های تحقیقاتی هلند 

دانشگاه های تحقیقاتی عمدتاً وظیفه ارائه دوره های تحقیق محور را در محیط دانشگاهی دارند. بسیاری از برنامه های آموزشی در دانشگاه های تحقیقاتی نیز دارای ویژگی های حرفه ای و کاری هستند و بیشتر فارغ التحصیلان در واقع خارج از جامعه تحقیقاتی کار پیدا می کنند.

 

 

  1. دانشگاه های علمی کاربردی هلند 

دانشگاه های علمی کاربردی (به هلندی: hogescholen  ) دوره هایی را ارائه می دهند که بر کاربرد عملی هنرها و علوم متمرکز هستند. دریافت تجربه کار عملی از طریق کارآموزی، قسمت مهمی از برنامه های تحصیلی حرفه ای است که در این موسسات ارائه می شود.

 

 

  1. موسسات آموزش بین الملل در هلند 

موسسات آموزش بین الملل رشته ها و دوره های پیشرفته ای را در زمینه های مختلف ارائه می دهند. بیشتر این موسسات بخشی از  دانشگاه های تحقیقاتی هستند.

 

 

  1. کالج های دانشگاهی در هلند 

دانشگاه های تحقیقاتی هلند اولین کالج های دانشگاهی را در سال ۱۹۹۷ تأسیس کردند. این کالج های ممتاز بخشی از یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ تر هستند.

 

 

 

  1. سایر موسسات در هلند 

موسسات غیر از دانشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه های علمی کاربردی یا موسسات آموزش بین المللی نیز دوره های بین المللی یا دوره های کوتاه مدت را نیز ارائه می دهند.

مقاطع تحصیلی در هلند
مقاطع تحصیلی در هلند

 

 

 

مقاطع تحصیلی در هلند

 

 

 

برای تحصیل در هلند، یکی از مواردی که آگاهی از آن می تواند به شما کمک کند، دانستن مقاطع تحصیلی در این کشور زیباست.

  1. دوره کاردانی در هلند 

دانشگاه های علمی کاربردی آموزش عالی حرفه ای کوتاه مدتی را به دانشجویان ارائه می دهند. این مدرک نوع نسبتاً جدیدی از آموزش عالی است. در این دوره، برخی از آموزش های ابتدایی مقطع لیسانس به دانشجویان داده می شود.

  1. دوره لیسانس در هلند 

شما می توانید در دانشگاه تحقیقاتی یا دانشگاه علمی کاربردی لیسانس بگیرید. رشته های تحصیلی بسیار متنوعی در دانشگاه های هلند تدریس می شود. می توانید متناسب با علاقه و استعدادتان، از میان تمام گزینه های موجود، مناسبترین آن را برای خود انتخاب کنید.

 

 

 

  1. دوره کارشناسی ارشد در هلند 

می توانید مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه تحقیقاتی یا دانشگاه علمی کاربردی دریافت کنید.

 

 

 

  1.  دوره دکترای حرفه ای مهندسی در هلند

علاوه بر مقطع دکترا، سه دانشگاه فنی در هلند دوره های طراحی فن آوری معروف به PDEng (دکترای حرفه ای مهندسی) را نیز ارائه می دهند.

 

 

 

  1. دوره دکترا در هلند

ادامه تحصیل در مقطع دکترا به معنای صرف حداقل چهار سال در انجام تحقیقات اصلی و نوشتن پایان نامه است. در تمام این مدت، دانشجویان دکترا با همکاری نزدیک سرپرست خود کار می کنند. دکترا به عنوان تحصیلات در نظر گرفته نمی شود. اما دانشجویان این مقطع، به عنوان محقق شناخته می شوند. توجه داشته باشید که داوطلبان دکترا در هلند اغلب حقوق دریافت می کنند!

 

 

هزینه های تحصیل در هلند
هزینه های تحصیل در هلند

 

 

 

 

 

 

هزینه های تحصیل در هلند

 

 

 

شهریه های دانشگاه های هلند

یکی از سوالات مهمی که دانشجویان برای تحصیل در هلند به آن فکر می کنند، هزینه ها و شهریه های دانشگاه های این کشور است. شهریه های دانشگاه های هلند نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه و کم هستند. متوسط شهریه برای دوره های کارشناسی بین ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو و برای یک دوره کارشناسی ارشد بین ۸۰۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ یورو است. برای مشاهده بورسیه های تحصیلی هلند  کلیک نمایید.

 

 

چگونه هزینه های تحصیل در هلند را پایین بیاوریم؟

 

بورسیه های دانشگاه های هلند

بسیاری از دانشگاه ها و دانشگاه های علمی کاربردی هلند به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند. برای اطلاع از دانشگاه هایی که بورسیه های فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهند، با مشاوران استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

برای مطالعه کامل شرایط بورسیه های تحصیلی هلند کلیک نمایید.

 

 

 

 

استفاده از بودجه مالی دانشجویان هلندی

دولت هلند برای تأمین هزینه های تحصیل، شهریه، بیمه درمانی و هزینه های زندگی دانشجویی یک سیستم بودجه ایجاد کرده است. دانشجویانی که کمتر از ۳۰ سال دارند و در دوره های تحصیلات تکمیلی یا تمام وقت ثبت نام کرده اند می توانند از آن برخوردار شوند. شما یا باید تابعیت هلند را داشته باشید یا اجازه تابعیت یا اقامت را داشته باشید که همان حقوق شهروندان هلندی را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بودجه دانشجویان هلندی با کارشناسان موسسه استادی تماس بگیرید.

 

 

 

 

کار در حین تحصیل در هلند

 

همچنین می توانید در کنار تحصیل کار کنید تا پول خوبی به دست بیاورید! کار دانشجویی قوانینی دارد که می توانید برای آگاهی از آن با از مشاوره های استادی پلن بهره بگیرید.

 

 

شرایط پذیرش در دانشگاه های هلند
شرایط پذیرش در دانشگاه های هلند

شرایط پذیرش در دانشگاه های هلند

 

دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هلند، مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام دانشجویان بین المللی را مشخص می کنند.

داشتن مدرک دیپلم

معمولا اولین مدرکی که برای تحصیل در هلند نیاز دارید، مدرک دیپلم است. البته، بنا به رشته و دانشگاه مورد نظر، باید دیپلم متفاوتی داشته باشید. می توانید اطلاعات دقیق تری را درباره دیپلم لازم برای دانشگاه مورد نظرتان، با استادی پلن تماس حاصل فرمایید.

داشتن مهارت زبان

برای تحصیل در هلند باید شما به خوبی انگلیسی صحبت کنید، بخوانید و بنویسید. حتماً  باید در آزمون زبان انگلیسی قبول شوید. آیلتس و تافل معمولاً پذیرفته می شوند، اما ممکن است موسسات آزمون های دیگری مانند انگلیسی کمبریج را نیز بپذیرند.

 

 

مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در هلند :

 

  • TOEFL حداقل ۵۵۰ (کتبی) یا ۹۰ (اینترنتی) ؛
  • آیلتس: حداقل ۶.۵
  • ویزای دانشجویی برای تحصیل در هلند

ویزای تحصیلی هلند

 

بنا به مدت زمانی که در هلند می مانید، ویزایی که باید دریافت کنید متفاوت است:

مدت زمان اقامت در هلند

 

برای تحصیل در هلند اگر کمتر از ۹۰ روز اقامت داشته باشید، ممکن است به “ویزای اقامت کوتاه مدت” یا “ویزای شینگن” نیاز داشته باشید. برای اقامت بیش از ۹۰ روز، ممکن است به ویزای MVV، یا اجازه اقامت  VVRنیاز داشته باشید. با دریافت مشاوره تخصصی از موسسه استادی پلن می توانید از جزییات ویزای دانشجویی هلند آگاه شوید.

برای مطالعه شرایط ویزای همراه هلند و ویزای تحصیلی هلند کلیک نمایید. 

خوابگاه های دانشجویی در هلند
خوابگاه های دانشجویی در هلند

 

 

 

خوابگاه های دانشجویی در هلند

 

در هلند، دانشجویان معمولاً در خوابگاه زندگی نمی کنند. بلکه در خانه های دانشجویی در سطح شهر زندگی می کنند. برای تحصیل در هلند باید خود را برای زندگی اشتراکی آماده کنید.

برای مطالعه شرایط اجاره خوابگاه و خانه در هلند کلیک نمایید.

 

 

اجاره و صورتحساب اتاق های دانشجویی

 

 

هزینه یک اتاق متوسط در هلند چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه است. توجه داشته باشید که اتاق های هتل دانشجویی گران ترند.

برای مشاهد وبسایت های اجاره خانه و خوابگاه در هلند کلیک نمایید.

 

 

 

در این مقاله سعی کردیم به موضوع تحصیل در هلند بپردازیم. اما همانطور که می دانید مهاجرت تحصیلی امر مهم و حساسی است. به همین دلیل گرفتن مشاوره از موسسه ای که سال ها تجربه در این زمینه دارد، می تواند تا حد بسیاری به شما کمک کند. مجموعه استادی پلن آماده ارائه خدمات و مشاوره به شماست!

 

 

مطالب مرتبط: کارآموزی در هلند | سطح امنیت در هلند | تدریس انگلیسی در هلند | بهترین شهر هلند برای زندگی

ویزاری همراه در هلند

 

 

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی به صفحه ی  رزرو وقت مشاوره ویزای تحصیلی هلند مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مقالات کشور هلند

اجاره و صورتحساب اتاق های دانشجوییادامه تحصیل در هلندادامه تحصیل مقطع دکترا در هلندادامه تحصیل مقطع فوق لیسانس در هلندادامه تحصیل مقطع لیسانس در هلندانواع دانشگاه در هلندبودجه مالی دانشجویان هلندیبورسیه های تحصیلی هلندبورسیه های دانشگاه های هلندتحصیل به زبان انگلیسی در هلندتحصیل در هلندچرا تحصیل در هلند؟چگونه هزینه های تحصیل در هلند را پایین بیاوریم؟خوابگاه های دانشجویی در هلنددانشگاه های تحقیقاتی هلنددانشگاه های علمی کاربردی هلنددانشگاه های هلنددوره دکترا در هلنددوره دکترای حرفه ای مهندسی در هلنددوره کاردانی در هلنددوره کارشناسی ارشد در هلنددوره لیسانس در هلنددوره های به زبان انگلیسی در هلنددوره های کوتاه مدت در هلندرشته های به زبان انگلیسی در هلندرشته های تحصیلی به زبان انگلیسی در هلندسایر موسسات در هلندشرایط پذیرش در دانشگاه های هلندشهریه تحصیل در هلندشهریه دانشگاه های هلندفرصت های شغلی در هلندفرصت های شغلی عالی در هلندکار در حین تحصیل در هلندکالج های دانشگاهی در هلندکیفیت آموزش عالی هلندمدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در هلندمدت زمان اقامت در هلندمشاوره های استادی پلنمقاطع تحصیلی در هلندمهارت زبان برای تحصیل در هلندموسسات آموزش بین الملل در هلندهزینه های تحصیل در هلندویزای MVVویزای MVV در هلندویزای تحصیلی هلندویزای دانشجویی برای تحصیل در هلندویزای همراه در هلند

۲ دیدگاه

  • سلام
    وقت بخیر

    برای تحصیل در دانشگاه های هلند به طور کلی چه مدارکی نیاز داریم ؟؟
    و من تازه از مقطع لیسانس فارغ التحصیل شدم. و خدمت هم نرفتم و الان از معافیت تحصیلی استفاده می کنم.

    • درود بر شما،

      مدارک تحصیلی ، مدرک زبان و سایر مدارک از جمله انگیزه نامه ، توصیه نامه جزو مدارکی است که باید برای اپلای در دانشگاه های هلند آماده داشتید باشید.

      با توجه به اینکه ما تنها برای دانشگاه های مورد تایید هلند اقدام میکنیم
      تنها با ارائه پذیرش از این دانشگاه به وزارت علوم و نظام وظیفه و همچنین پرداخت وثیقه ۲۱ میلیون تومنی می تونید از معافیت تحصیلی استفاده کنید.

      برای دریافت مشاوره ویزای تحصیلی می توانید از خدمات مشاوره استفاده نمایید .

      برای رزرو وقت مشاوره برروی از لینک زیر اقدام نمایید.

      https://studyplan.org/%d8%b1%d8%b2%d8%b1%d9%88-%d9%88%d9%82%d8%aa-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87/

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *